In een html pagina heb ik een formulier staan, in deze form staan aantal velden.
De form word aangeven door [mail] en [/mail].
nu wil ik in sommige gevallen die waarde tussen [mail] [/mail] (het formulier dus) vervangen door wat anders, maar loop hier ff op vast.
wanneer ik:
gaat het wel goed
maar vervang ik "ik ben een form" door een echt form, dan pakt hij hem niet:
wie helpt me ff op weg...
De form word aangeven door [mail] en [/mail].
nu wil ik in sommige gevallen die waarde tussen [mail] [/mail] (het formulier dus) vervangen door wat anders, maar loop hier ff op vast.
wanneer ik:
PHP:
1
2
3
4
5
| <?PHP $html= "[mail]ik ben een form[/mail]"; $html = preg_replace("/\[mail](.*?)\/mail]/i","ik ben de vervang txt",$html); echo $html; ?> |
gaat het wel goed
maar vervang ik "ik ben een form" door een echt form, dan pakt hij hem niet:
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
| <?PHP $html= "[mail]<br> naam:<br> <input name=\"naam\" type=\"text\" id=\"naam\"> <br> email:<br> <input name=\"email\" type=\"text\" id=\"email\"> <br> telefoon nummer:<br> <input name=\"sector\" type=\"text\" id=\"sector\"> <br> onderwerp:<br> <input name=\"onderwerp\" type=\"text\" id=\"onderwerp\"> <br> graag reactie per:<br> <select name=\"selecteer\" id=\"selecteer\"> <option value=\"e-mail\">e-mail</option> <option value=\"telefoon\">telefoon</option> <option value=\"n.v.t.\">n.v.t.</option> </select> <br> Graag info over:<br> <textarea name=\"inhoud\" id=\"inhoud\"></textarea> [/mail]"; $html = preg_replace("/\[mail](.*?)\/mail]/i","ik ben de vervang txt",$html); echo $html; ?> |
wie helpt me ff op weg...