[WinXp] 1 van 5 zeer slechte netwerkverbinding

Pagina: 1
Acties:

• Nemrah
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 30-06 16:13
Situatie:
3 pc's met WinXp prof op een Router (USR999106)+ 1 Win98SE + 1 laptop met WinXp Home via Wifi.
De router staat op de default instellingen. Alle computers delen mappen via windowsnetworking.

Probleem:
Met 4 van de 5 geen problemen. Echter 1 WinXp computer doet dit allemaal heel traag. (bij het pingen 25 en 50 % packetloss) Het opvragen van een share duurt grofweg 10 minuten. Downloaden van een virusdef bestand gaat met 1 kb/s.

Acties:
Alle netwerk instellingen zijn gedaan door de wizard van Xp, handmatig kan ik niks vreemds vinden. (TCP/IP alles op dhcp en autodetect, filesharing aan, etc.) Deze instellingen komen overeen met de andere Xp computers.

Kabel vervangen, andere poort op de router geprobeerd (ging van 50 naar 25 % packet loss :? )
De computer was maandag zelf nog een router (via ICS) en webserver en presteerde toen naar behoren. Doet mij denken dat het een software probleem is ipv hardware.

Gezocht op GoT en Google, maar geen goede aanwijzingen gevonden. Daarbij lastig om dit goed te vangen in zoekcriteria.

Iemand een idee?

Plant eens een boompje

• TrickShot
  • Laatst online: 14-12-2023

TrickShot

Veel shots... weinig tricks.

Probeer de drivers van je netwerkkaart eens te vervangen.

Athlon 2500+ @ 2230 MHz, 512 MB 3200 kingston, 2 x sata maxtor 120 GB, 1 WD 80 GB, Ti4200, Antec Sonata

• Saeverix
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09:37
ik weet niet of dit jou probleem zou kunnen zijn, maar ik heb als ik na schone install netwerk doe ook dat alles heel traag gaat, en soms geen een verbinding komt... de oplossing is hier dan bij de eigenschappen van je netwerk verbinding bij het tab "Verificatie" het bovenste vinkje uit te schakelen...

Als die aan staat gaat hij alleen maar onnodig zoeken naar dingen die er niet zijn...
Zodra ik dat vinkje op alle pc's heb uitgezet werd alles hier supersnel... Laat ff weten of t geholpen heeft...

Afbeeldingslocatie: http://www.visior-designs.com/netwerk.gif

People who live in glass houses shouldn't throw stones.

• Nemrah
Mmm, het is een ouder 3com kaartje (nummer effe kwijt, maar een 100 mBit ding in ieder geval) dat het 3 dagen geleden naar alle tevredenheid deed.
Ik vraag me af of er nieuwe drivers zijn, nieuwer dan die Xp meelevert bedoel ik.

- -
Die verificatie heb ik aan en uit gezet. Had niet veel effect. Ga ik vanavond nog maar een keer proberen. (zit op mijn werk)

[ Voor 23% gewijzigd door Nemrah op 05-02-2004 11:18 ]

Plant eens een boompje

• Nemrah
Okay, na wat testen met de network diagnostics van windows bleken toch de router en de netwerkkaart elkaar niet goed te verdragen. :X
Beide kwaliteitspul, maar dat zegt blijkbaar niks. Het zal wel...
Bedankt voor jullie input.

Plant eens een boompje