Toon posts:

Feedback op nieuw TB systeem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik ga een nieuw systeempje aanschaffen en zou graag wat feedback hebben op mijn keuzen; ik ga hem voornamelijk gebruiken om te gamen, DVD te kijken en te grazen…

- Asus A7V Socket A u-dma 100 5x pci + Multiplier switch (of toch beter voor de RAID gaan?)
- AMD Athlon Thunderbird 900mhz Socket A (of is de 950 beter te overclocken?)
- (2x) SDRAM 128 MB DIMM 168 pins SPD 133MHZ A-Merk
- FAFCPAL Alpha FC-PAL6035 FA6025-N 21CFM
- 30 GB IBM DTLA 7200 rpm U-DMA 100 2mb cache
- ATI Radeon 64mb DDR video in/out bulk (of toch beter een Geforce 2 GTS met 32 of 64MB?)
- Pioneer DVD 16x dvd 40x cd-rom IDE 105S slotloading (te noisy? Regiovrij te maken? Alternatief)
- Soundblaster live 1024 + digital uitgang
- CTW Miditower ATX CE 300 Watt, losse zijkanten (of een “merk kast”?)

Boxen (Cambridge 4 point), monitor (Iiyama VMpro450), fans en flop ect. aanwezig.

Lemme know!

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:47

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Weinig op aan te merken ;)

-Als je geen raid gebruikt of ZEKER weet dat je het gaat gebruiken, blijf lekker bij die Asus.
-In verhouding is een lagere proc altijd beter over te klokken dus ik denk dat je met een 900 tevreden kunt zijn :)
-Ga je gang met die koeler :)... Dat weet ik niet.
-HD lijkt me ook ok
-Radeon en Geforce ontlopen elkaar niet veel. Persoonlijk heb ik de Radeon nog niet in actie gezien maar de commentaren zijn overwegend positief ;)
-Het enige wat ik van DVD weet is dat Pioneer goed is :)
-Sound is ok
-Kast heb ik OOK :)... Nette kast, iig simpel te openen, redelijk overzichtelijk etc :)

Enig puntje is nog dat je geen fikker hebt? Hoeft niet hoor, maar als je toch geld aan het uitgeven bent ;)

• Dezjay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 19-08 15:16
RAID kan moet je wel 2 hd's kopen anders heb je der niks aan.

900 is ok prijs verschil 950 te hoog...

video weet ik niet ga even kijken

pioneer geluid valt wel mee is regio vrij te maken

terratec dmx xfire 1024 nemen heeft ook digtal uit

merkkast nemen

Verwijderd

Topicstarter
Ik zie inderdaad dat de terratec beter is (aangepast in verlanglijst ;)

Raidlijkt me inderdaad ook (nog) niet nodig (ik zou even vooruit moeten kunnen met 30GB :)

Waarom een merkkast; is de irflow zoveel beter, of toegankelijkheid? En welke dan, de A-Open HQ45 Miditower lownoise CE ATX 300 Watt bijvoorbeeld?

Tja, de burner, ik heb er nog geen, en als ik er een wil, dan wil ik een goede. Plextor is goed, maar ik hoef echt geen 12x branden, dan zoek ik wel ergens een 2e hansje

Verwijderd

Topicstarter
Hmmz.. ik zit nog even te kijken op de site van Aasus en zie dat het Mobo niet verder kan dan 1 Ghz?
Is het dan niet overkill om een 900MHz te kopen, kan ik dan niet beter een 800Mhz kopen ofzo en deze clocken naar 1GHZ?
(Of kan dit later nog opopen door bios aanpassingen?

any ideas?

Verder graag nog respons op de Kast vraag van hierboven indien mogelijk.

Verwijderd

BIOS flashen van het mobo en dan kan die tot 12x of 12.5x kweet niet zeker.

Verwijderd

Over de kast nog even. Die van A-Open de HQ-08 (big tower) is een hele goede kast voor weinig geld. Degelijk, veel ruimte, mooi afgewerkt en ziet er nog is goed uit. En je hebt allemaal handige dingetjes zoals uitschuifbaar moederbord plateau, en dat is best handig met inbouwen. Die kleinere kast die HQ-45 (midi tower) is offcourse wat kleiner, verder zelfde als die grote, alleen niet zo'n handig uitschuifding :) Je kast moet iig lang mee kunnen, en voldoen aan je wensen.
Pagina: 1