Ik wil hier op een HP Netserver E800 linux debian installeren. Hiervoor heb ik op http://gluck.debian.org/c...ng/netinst/i386/20040203/ een cd gedownload en gebrand, erna geboot, installatie begonnen etc.
2 Scsi schijven
10 gig : 200 mb swap en 8.8 gig linux (ext2) en daarop ook de / gezet (root)
20 gig : nog niets mee gedaan
Nu kom ik aan bij het volgende:
Install LILO boot loader on a hard disk
Hier moet ik een path invullen en standaard staat er:
/dev/scsi/host0/bus0/target1/lun0/disc/
Maar dit wil hij niet doen.
Bij sommige dir's vraagt hij of ik de partitie active wil maken. Hierbij doe ik yes selecteren gaat hij erna proberen iets met LILO te doen (gok ik), maar daarbij geeft hij een hele reeks foutmeldingen oa. over modprobe, usb device etc.
Nu lijkt het erop dat hij gewoon geen toegang krijgt tot de hd ofzo.
1) Ik geef niet het goede path op voor device for boot loader installation
2) Partitie is niet goed ofzo
3) Ander probleem (Redhat had in lilo.conf /dev/sda staan maar dat werkt ook niet)
Ik heb ook al paths als /dev/scsi/host0/bus0/target1/lun0/ geprobeert en andere dingen maar niets lijkt te werken. Kies ik Finish the installation and reboot dan springt hij terug naar de vraag van LILO waar ik dus dat path op moet geven.
Ik hoop dat iemand mij hiermee kan helpen.
2 Scsi schijven
10 gig : 200 mb swap en 8.8 gig linux (ext2) en daarop ook de / gezet (root)
20 gig : nog niets mee gedaan
Nu kom ik aan bij het volgende:
Install LILO boot loader on a hard disk
Hier moet ik een path invullen en standaard staat er:
/dev/scsi/host0/bus0/target1/lun0/disc/
Maar dit wil hij niet doen.
Bij sommige dir's vraagt hij of ik de partitie active wil maken. Hierbij doe ik yes selecteren gaat hij erna proberen iets met LILO te doen (gok ik), maar daarbij geeft hij een hele reeks foutmeldingen oa. over modprobe, usb device etc.
Nu lijkt het erop dat hij gewoon geen toegang krijgt tot de hd ofzo.
1) Ik geef niet het goede path op voor device for boot loader installation
2) Partitie is niet goed ofzo
3) Ander probleem (Redhat had in lilo.conf /dev/sda staan maar dat werkt ook niet)
Ik heb ook al paths als /dev/scsi/host0/bus0/target1/lun0/ geprobeert en andere dingen maar niets lijkt te werken. Kies ik Finish the installation and reboot dan springt hij terug naar de vraag van LILO waar ik dus dat path op moet geven.
Ik hoop dat iemand mij hiermee kan helpen.