[Debian]Installatie Probleem

Pagina: 1
Acties:

• marshallq
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Ik wil hier op een HP Netserver E800 linux debian installeren. Hiervoor heb ik op http://gluck.debian.org/c...ng/netinst/i386/20040203/ een cd gedownload en gebrand, erna geboot, installatie begonnen etc.

2 Scsi schijven
10 gig : 200 mb swap en 8.8 gig linux (ext2) en daarop ook de / gezet (root)
20 gig : nog niets mee gedaan

Nu kom ik aan bij het volgende:
Install LILO boot loader on a hard disk

Hier moet ik een path invullen en standaard staat er:
/dev/scsi/host0/bus0/target1/lun0/disc/
Maar dit wil hij niet doen.

Bij sommige dir's vraagt hij of ik de partitie active wil maken. Hierbij doe ik yes selecteren gaat hij erna proberen iets met LILO te doen (gok ik), maar daarbij geeft hij een hele reeks foutmeldingen oa. over modprobe, usb device etc.
Nu lijkt het erop dat hij gewoon geen toegang krijgt tot de hd ofzo.

1) Ik geef niet het goede path op voor device for boot loader installation
2) Partitie is niet goed ofzo
3) Ander probleem (Redhat had in lilo.conf /dev/sda staan maar dat werkt ook niet)

Ik heb ook al paths als /dev/scsi/host0/bus0/target1/lun0/ geprobeert en andere dingen maar niets lijkt te werken. Kies ik Finish the installation and reboot dan springt hij terug naar de vraag van LILO waar ik dus dat path op moet geven.

Ik hoop dat iemand mij hiermee kan helpen.

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:20
Mja, je hebt dus de experimentele installer voor debian testing gedownload, die ook nog eens gebruik maakt van devfs, wat zeer verwarrend kan zijn :|

Ik zou het gewoon bij de debian stable installer of een leuke variant met XFS of Reiserfs support houden.

Laatst heb ik deze nog gebruikt:
http://www.physik.tu-cottbus.de/~george/debian-xfs/

• marshallq
  • Niet online
_JGC_ schreef op 05 februari 2004 @ 10:42:
Mja, je hebt dus de experimentele installer voor debian testing gedownload, die ook nog eens gebruik maakt van devfs, wat zeer verwarrend kan zijn :|

Ik zou het gewoon bij de debian stable installer of een leuke variant met XFS of Reiserfs support houden.

Laatst heb ik deze nog gebruikt:
http://www.physik.tu-cottbus.de/~george/debian-xfs/
Hierbij krijg ik de nic drivers niet geladen, maar ik vraag me toch echt af wat ik bij die lilo path moet invullen :|

[edit]
Debian staat erop maar de nic werkt nog niet :(
Nu kan ik dus nog vrij weinig aangezien ik gebruik wil maken van apt-get via ftp...

In de lilo.conf staat dat hij /dev/sda/ gebruikt als opstartpunt (wat ik dus op moet geven bij de andere installatie waar de nic het wel doet) maar dat accepteerd de andere installatie niet.

Nu is het dus of dit zonder nic support (niet acceptable doh) of die andere maar dan zit ik bij de installatie vast op het punt waarbij ik /dev/sda voor lilo moet ingeven |:(

[ Voor 45% gewijzigd door marshallq op 05-02-2004 11:53 ]

• pierre-oord
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20-02 12:27
Handig misschien om te zeggen wat voor nic je hebt??

Ondernemer in tech (oud LOQED.com, nu UpToMore.com)

• weijl
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
heb je de module van de nic wel in de kernel gebakken?

Verwijderd

Ik had gisteren hetzelfde probleem...lilo wil niet installen. Ik heb met een knoppix cdtje geboot en er was zelfs geen kernel geinstalled, dus daardoor werkt lilo denk ik niet.

• marshallq
  • Niet online
Heb het probleem al opgelost, ofja ik heb gewoon de debian zonder support voor mijn nic geinstalleerd (eepro100 module was nodig) en toen de module daarvoor geladen via modprobe etc....

Alles doet het nu B)
Pagina: 1