Jaja, ze zijn er nog, gebruikers die met 800x600 werken!
Omdat ik deze mensen niet kan verplichten om op 1024x768 te werken zal de resolutie bij het opstarten veranderd moeten worden.
Info:
- Access 2000
- Win 2K
- hoofdzakelijk CRT tot 1280x1024 of TFT tot 1024x768
De volgende opties heb ik al geprobeerd:
- In Win95 werkte MS-powertoys quickres prima, maar onder 2K niet meer
- Via DLL (rundll32 shell32.dll,Control_RunDLL desk.cpl,,3) instellingscherm op
resolutieblad openen, maar de gebruiker moet de aanpassing doen en bevestigen....
Beste methode tot nu toe
Deze methode stond op accessweb (bij gebrek aan info op GoT natuurlijk
) maar is sinds kort verdwenen, er zullen misschien meer problemen mee zijn geweest.
Met een API de resolutie veranderen:
- kijk of huidige resolutie hoog genoeg is (zo ja, stop)
- zoek de eerste resolutie die voldoet aan het minimum (>1000, dus bv 1024) (als er geen resolutie hoog genoeg kan worden gevonden, stop)
- stel de resolutie in op de gevonden resolutie
Problemen
- Het bureaublad wordt niet ververst na de aanpassing, de resolutie klopt wel, maar de helft staat buiten beeld etc.
- De refreshrate wordt te laag ingesteld.
Vraag:
- Is er een andere beter manier, liefst minder bewerkelijk dan de API-methode???
- Kan het bureaublad ververst worden oid???
- Kan de refreshrate geforceerd/ingesteld worden op een of andere manier
Iemand een idee om dit anders op te lossen?? Of kan ik de API-methode werkend krijgen door een verversing van het bureaublad toe te voegen (kan dit???) en de refreshrate te forceren (???)
Omdat ik deze mensen niet kan verplichten om op 1024x768 te werken zal de resolutie bij het opstarten veranderd moeten worden.
Info:
- Access 2000
- Win 2K
- hoofdzakelijk CRT tot 1280x1024 of TFT tot 1024x768
De volgende opties heb ik al geprobeerd:
- In Win95 werkte MS-powertoys quickres prima, maar onder 2K niet meer
- Via DLL (rundll32 shell32.dll,Control_RunDLL desk.cpl,,3) instellingscherm op
resolutieblad openen, maar de gebruiker moet de aanpassing doen en bevestigen....
Beste methode tot nu toe
Deze methode stond op accessweb (bij gebrek aan info op GoT natuurlijk
Met een API de resolutie veranderen:
- kijk of huidige resolutie hoog genoeg is (zo ja, stop)
- zoek de eerste resolutie die voldoet aan het minimum (>1000, dus bv 1024) (als er geen resolutie hoog genoeg kan worden gevonden, stop)
- stel de resolutie in op de gevonden resolutie
Problemen
- Het bureaublad wordt niet ververst na de aanpassing, de resolutie klopt wel, maar de helft staat buiten beeld etc.
- De refreshrate wordt te laag ingesteld.
Vraag:
- Is er een andere beter manier, liefst minder bewerkelijk dan de API-methode???
- Kan het bureaublad ververst worden oid???
- Kan de refreshrate geforceerd/ingesteld worden op een of andere manier
Iemand een idee om dit anders op te lossen?? Of kan ik de API-methode werkend krijgen door een verversing van het bureaublad toe te voegen (kan dit???) en de refreshrate te forceren (???)