Toon posts:

Citrix Nfuse geen connectie, wel via client *

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi.

Ik heb een pc waar windows 2003 serverop draait incl citrix metaframe XP + nfuse.

Deze heeft een ip adres 192.168.2.101

Mijn vaste ip adres is 217.19.27.58

Als ik via webrowser http://217.19.27.58 naar mijn citrix server wil lukt dat ook. Ik krijg dan ook mijn published application te zien. Als ik echter daar op klik dan wil hij verbinding maken en krijg ik de melding "cannot connect to the citrix metafram server. The citrix server you have selected is not accepting connections.

Als ik een ica client configureer dan kom ik er wel op. IK wil gewoon via internet bij mijn published application komen. Ik heb het idee zodra je op puplished application klikt dan start launch.asp. Deze heeft waarschijnlijk nog een verwijzing naar ip adres 192.168.2.101 Ik heb wel mijn externe ipadres via altaddr toegevoegd aan citrix server.

Wat moet ik nu doen om toch via http mijn published applications te benaderen.

• FastBunny
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-02 22:27

FastBunny

Give it the Works !

Poorten in de router openstaan :)?

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL

• seq_uence
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 01-08-2024
Is het niet zo dat je ook je browserservice op poort 80 moet/kunt zetten ? Dan gaat ie zowiezo door de vuurmuur.

Maar ik weet niet of dit met Nfuse ook relevant is......

Donec eris felix, multos numerabis amicos

Verwijderd

Topicstarter
Hoi.

Ik heb in de router port 1494 doorgemapt.

BV. enabe routermapping.

ip adres 192.168.2.101 - 1494

Maar moet je niet in de nfuse map template.ica wijzigen. Bij mijn buurman zag ik dat hij indien hij op published applications klikte, hij verbinding wil maken met 192.168.2.101. Deze verwijzing moet ergens staan. Maar waar.

Als ik gewoon een ica client aanmaak met ipadres 217.19.27.58 dan gaat hij wel over de router heen. Maar ik wil vanaf internet mijn published app benaderen. Thuis vanaf mijn andere pc lukt het wel. Waarschijnlijk niet zo verwonderlijk aangezien ik dan in eigen lan zit.

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15:56

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Titel edit :( Help Help!!!!!!!

Is het niet zo dat een Nfuse connectie een paar random porten pakte ?

Tijd voor een nieuwe sig..

• Microkid
  • Nu online

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Simpel. Je server heeft een IP adres van 192.x.x.x. Dit is een prive adres, en wordt niet over het internet getransporteerd. Je ICA browser wil connecten naar 192.168.2.101 zoals je in de launch.asp kan zien. En aangezien 192.x die niet routeerbaar is kan de de Citrix server niet vinden.
Je moet even een altaddr /set 217.19.27.58 moeten doen, zodat de server weet dat dit adres je externe adres is.

Oh ja, je roept dat je de applicaties via HTTP wilt benaderen. Je kan de webpagina natuurlijk via http zien, maar de ICA sessie loopt nog steeds via port 1494. Als je dit ook over HTTP wilt, zal je Secure Gateway moeten inzetten. Die vertaald port 1494 naar SSL (poort 443), zodat je secure kan werken met encryptie.

Visa of Mastercard? ;)

[ Voor 28% gewijzigd door Microkid op 05-02-2004 13:15 ]

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Verwijderd

Topicstarter
Hoi Microckid. Dit is precies wat ik bedoel. Maar nu het volgende.

Ik heb in cmd modus: c:program files\citrix\systmem32\altaddr / set 217.19.27.58

Gedaan. Nu staat hij standaard als externe ipadres. Maar waar moet ik die secure gateway instellen. Moet dat bij ISS server??

• Microkid
  • Nu online

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Nee, zo zou het ook moeten werken. Secure Gateway is een extra add-on product wat extra geinstalleerd moet worden. Daar komt nog meer bij kijken zoals o.a. een Ticket Authority server en SSL certificaten.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Verwijderd

Topicstarter
Oke,

Het is gelukt. Ik moest via de admin webtool nog wat instellingen aanpassen mbt router. Bedankt voor alle reacties. Prettige weekeinde

• chromeeh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11:34

chromeeh

the Gnome

Verwijderd schreef op 06 februari 2004 @ 15:19:
Oke,

Het is gelukt. Ik moest via de admin webtool nog wat instellingen aanpassen mbt router. Bedankt voor alle reacties. Prettige weekeinde
Welke aanpassen hebje nu gedaan want ik heb hier het zelfde probleem.....

"Some day, I hope to find the nuggets on a chicken."

Verwijderd

chromeeh schreef op 26 mei 2004 @ 21:55:
Welke aanpassen hebje nu gedaan want ik heb hier het zelfde probleem.....
Met of zonder CSG?
Post je nfuse.conf effe, dan heb ik het zo gezien.

• chromeeh

chromeeh

the Gnome

Ik zal vanavond de file inhoud even posten, want ben nu niet thuis....
Het rare is dat m'n users wel kunnen zien welke apps. ik beschikbaar heb gestelt, maar het gaat fout op het moment dat de gebruiker een app. aanklikt.
(De local webclient neemt het dan over en geeft de foutmelding tijdens het connecten)

• chromeeh

chromeeh

the Gnome

Ok, ik ben er achter dat het in de firewall zit....
Nu heb ik echter alle poorten die nodig waren gemapped, maar het werkt nog steeds niet :?

80 TCP
1494 TCP
1604 UDP

Staan open, de client probeert wel te connecten maar krijgt een time-out....

[ Voor 15% gewijzigd door chromeeh op 31-05-2004 21:15 ]

Verwijderd

Welk gedeelte van "post je nfuse.conf" was onduidelijk? :?

• chromeeh

chromeeh

the Gnome

Verwijderd schreef op 31 mei 2004 @ 23:38:
Welk gedeelte van "post je nfuse.conf" was onduidelijk? :?
Het gedeelte dat ik die niet heb :D
Ik draai op IIS en niet op Apache ;)

Verwijderd

chromeeh schreef op 01 juni 2004 @ 08:44:
Ik draai op IIS en niet op Apache ;)
C:\Program Files\Citrix\NFuse\conf\NFuse.conf
Pagina: 1