Ik heb vorig jaar van twee oude speaker kasten de speakers eruit gehaald en hier nieuwe kasten omheen gebouwd. Van twee lompe vierkanten heb ik twee mooie zuiltjes gemaakt. Dit was een grote vooruitgang voor het geluid van de speakers. Een tijdje geleden heeft 1 woofer de tand des tijds niet meer kunnen weerstaan en ging stuk, de ander doet het nog stees. Deze kapotte woofer heb ik vervangen met de Visaton-WS 25E 8ohm speaker. Ik heb deze speaker uitgekozen omdat hij het meest geschikt is voor mijn kast voor een goede prijs. Het is een 8 ohm speaker, moet een flinke kast hebben (90ltr) en heeft dezelfde diameter als mijn oude speaker dus past precies in het voorgefreesde gat.
Wat blijkt nou......de oude woofer geeft een veel harder en voller geluid terwijl dat in theorie een minderwaardige speaker is als je hem verglijkt met die visaton!!!
Wat zou ik moeten veranderen/aanpassen/doen om een mooier geluid en voller geluid uit de visaton speaker te krijgen.......wie heeft er tips??
Ik zat zelf te denken dat het misschien te maken heeft met de spoel op het scheidingsfilter?? Moet ik die vervangen??
HULPPPPPPP.. ........alvast bedankt, remco
Wat blijkt nou......de oude woofer geeft een veel harder en voller geluid terwijl dat in theorie een minderwaardige speaker is als je hem verglijkt met die visaton!!!
Wat zou ik moeten veranderen/aanpassen/doen om een mooier geluid en voller geluid uit de visaton speaker te krijgen.......wie heeft er tips??
Ik zat zelf te denken dat het misschien te maken heeft met de spoel op het scheidingsfilter?? Moet ik die vervangen??
HULPPPPPPP.. ........alvast bedankt, remco