Trage download door router

Pagina: 1
Acties:

• Pkunk
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 15:04
Hallo,

Sinds ik een router heb zijn mijn downloads als ze het uberhaupt al doen ongeloofelijk traag. Met Kazaa haal ik gemmideld een film binnen in een week als ik m'n pc continu aan laat staan. Met torrents is het helemaal een ramp. Die gaan gem met 4kb/s. Bestanden via msn doen het soms ook niet. Nu hoor en lees ik regelmatig hier en daar dat ik poorten moet openzetten. Maar is dat niet alleen van toepassing als je een firewall aan hebt staan? Want zonder firewall blijft het traag.

Ik weet dat ik wel zoiets kan doen met mijn router wat port forwarding heet:
Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~groe3220/router.jpg
Maar hier staat dus ook een ipadres bij :S Ik snap het niet.
Ik vermoed dat dit het ook niet is, maar dit is de enige plek waar ik iets met poorten kan instellen. Ohnee, en dit:
Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~groe3220/router2.jpg

iemand enig idee?

Hallo met Tim

Verwijderd

Wat is het probleem nou :?

En zou je zo vriendelijk willen zijn die plaatjes te resizen, je vernaggelt de lay-out nogal ;)

• tvelferen
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10-08 14:51
Kijk hier eens wat betreft poortmappen:

Het Grote Poortmappingsverhaal

• lordsnow
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15-08 11:29

lordsnow

I know nothing

Omdat je achter de router zit kunnen PC's van buiten-af geen contact meer opnemen met jou PC. Anderen kunnen dus niet willekeurig dingen naar jou toe sturen. Wel kan jou PC dingen download als jou PC eerst contact legt met PC's buiten. En je kan ook geen contact leggen met PC's achter een router. Oftewel, met een router is er groot aantal minder PC's beschikbaar waar downloads vandaan zouden kunnen komen.

Over de port-forwarding op je router: natuurlijk staat er een IP-adres bij. De router moet toch weten waar het verkeer op poort XYZ heen moet? Naar jou PC. Of mischien naar een andere PC aangesloten op je router... mag je helemaal zelf weten.

• Bergen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 31-07 21:25

Bergen

Spellingscontroleur

Ik weet niet wat een normale snelheid op het BitTorrent netwerk is, maar via eMule zijn snelheden van 4 kB/s heel normaal. Het duurt dan soms 2 weken voor een film binnen is... maarja, so what, als de film maar binnenkomt.