Controle over inloggen

Pagina: 1
Acties:
  • 38 views sinds 30-01-2008

• Schizoveen
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-11-2021
ik moet voor me stage een project beginnen. in dit project is het de bedoeling dat ik een reserverings programma maak, wat ervoor zorgt dat mensen een PC moeten reserveren voordat ze in kunnen loggen.

nou vraag ik me alleen af in welke programeer omgeving ik het beste dit soort dingen kan gaan programmeren. omdat ik toch niet echt veel verstand heb van 1 specifieke taal, maakt het voor mij niet echt uit.

de bedoeling van het programma is dus dat mensen via een website (of de receptie, die het via die website dan voor hun doen) kunnen reserveren. als men dan een reservering heeft, kan men inloggen. zonder reservering zal de computer een melding geven dat men eerst moet reserveren.

het is voor ongeveer 100 PC's. ik weet niet precies hoe alles moet, maar ik heb alle tijd om onderzoek ervan te maken. wat ik alleen van jullie zou willen weten is, in welke taal ik het makkelijkst met user accounts kan "kloten"

• Luppie
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01-03 23:21

Luppie

www.msxinfo.net

WSH (Windows Scripting Host) & WMI (Windows Management Instrumentation)

Hiermee kan je bijna alles op het gebied van User Accounts e.d.

Kijk voor info op : http://www.microsoft.com/technet/scriptcenter/default.asp

Heb je iets aan mijn antwoord ? Een thumbs-up wordt zeker op prijs gesteld.

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09:02

lier

MikroTik nerd

Beetje lui...?

Er missen een heleboel gegevens !

Vertel eerst maar eens om wat voor omgeving het gaat, welke OSS(sen) grbuikt word(t)(en) en hoe het netwerk in elkaar zit.

Logisch is om een programmeeromgeving te nemen die "bij het OS hoort".

Welke stappen heb je zelf inmiddels genomen, behalve iemand zoeken die jouw een kant en klaar antwoord geeft ?

Eerst het probleem, dan de oplossing

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 00:40
Het is in vrijwel alle talen mogelijk.

Als het een website moet zijn, kan je eens kijken naar ASP.NET. Daar is het redelijk makkelijk om iets dergelijks met Forms Authentication te implementeren. MS heeft trouwens ws ook een 'Authentication Application Block' dat je kan gaan gebruiken.
Als je het niet met ASP.NET wilt doen, zal het ook wel met bv. PHP kunnen, maar hoe het daar moet gebeuren weet ik niet.

Verder denk ik niet dat dit een zinning P&W topic wordt, aangezien alle keuzes voor jou nog open zijn. Ik stel voor dat je zelf eerst eens de verschillende opties gaat bekijken.
Ik denk niet dat P&W zit te wachten op nog een 'Welk een taal moet ik nemen' - topic, dat na enkele replies toch weer zal uitmonden in een zinloze opsomming van features, en mensen die schreeuwen dat je taal X of Y moet nemen.

https://fgheysels.github.io/

Dit topic is gesloten.