[XP] System Tray geeft iconen niet weer

Pagina: 1
Acties:

• Nick39
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online
Ik heb gezocht onder iconen weg van taakbalk en heb wel soortgelijke problemen gevonden maat geen oplossing.

Ik gebruik XP en het valt me op dat een aantal programma's die in taakbeheer wel runnen,wel in taakbeheer opduiken maar niet op de taakbalk.
Onder taakbalk eigenschappen staat de optie Niet actieve pictogrammen opruimen niet aangevinkt.

Lastig,want ik kan zo een aantal programma's niet benaderen.
De programma's zelf hebben geen optie als toon mij niet op de taakbalk aanstaan.
Ga ik naar taakbeheer dan kan ik van daaruit dus ook niet het programma benaderen,er staat dat het loopt maar..
Ook het tweede keer activeren heeft geen zin,dan staat het icoon er wel maar verdwijnt het alleen maar bij aanklikken.
Het lijkt dus alsof die optie,niet actieve pictogrammen verbergen aanstaat maar dit is echt niet zo.
Even aan en uitvinken maakt niet uit, ook standaard instellingen ervan aan zetten niet en ook niet ze allemaal toch op niet verbergen zetten ondanks dat het uit staat.
Ik weet het gewoon ff niet meer.
Ik heb er naar mijn idee alles aan gedaan,maar loop alleen maar tegen die taakbeheer optie aan,en die staat dus uit.
Iemand ??
Nick.

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23:59

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Als je nou eens zou zeggen welke programma's je bedoelt, dan zouden we een stuk verder komen. Sommige programma's, hebben namelijk een functie dat ze wel blijven draaien op de achtergrond maar geen pictogram geven.

Trouwens je opening is een beetje verwarrend kwa zins-opbouw

Edit: Leren lezen is ook een vak, maar het is nog vroeg :P

[ Voor 14% gewijzigd door Notna op 05-02-2004 08:22 ]

Xbox Live ID:Notna8310

• Nick39
  • Niet online
Notna schreef op 05 februari 2004 @ 08:00:
Als je nou eens zou zeggen welke programma's je bedoelt, dan zouden we een stuk verder komen. Sommige programma's, hebben namelijk een functie dat ze wel blijven draaien op de achtergrond maar geen pictogram geven.

Trouwens je opening is een beetje verwarrend kwa zins-opbouw
Ik zeg duidelijk in mijn stukje dat de programma's die verdwijnen,geen optie hebben om dit te doen.
"De programma's zelf hebben geen optie als toon mij niet op de taakbalk aanstaan."

Als je zegt,wat er niet duidelijk is,zal ik het veranderen,maar ik heb mijn best gedaan om het juist wel duidelijk te maken.
De programma's zijn niet van belang want hij doet het bij alle programma's in grote willekeur.
Bij minimaliseren duiken ze gewoon niet op in de taakbalk en zijn ze alleen op te roepen door ze te deactiveren en opnieuw op te starten.

[ Voor 7% gewijzigd door Nick39 op 05-02-2004 08:20 ]

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23:59

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Misschien is dit iets :

http://support.microsoft....aspx?scid=kb;en-us;123752

edit:
Gewoon foutgelezen daarstraks excuse moi :.

Xbox Live ID:Notna8310

• Nick39
  • Niet online
Notna schreef op 05 februari 2004 @ 08:26:
Misschien is dit iets :

http://support.microsoft....aspx?scid=kb;en-us;123752

edit:
Gewoon foutgelezen daarstraks excuse moi :.
Nee gaat over windows 95 en de work around die ze daar noemen,met alt tab, werkt niet.
Wel is opvallend dat als je daar in dat taakbeheer gaat rondspitten,bij die active icons optie, er heel veel verkeerde icons staan,icons die bij andere programma's horen.
Met tweakui de icon cache rebuilden werkt niet, ook weghalen van de icons db niet.
Een der programma's die regelmatig verdwijnt is isdnid, een soort van callers display.
Die laat bij afsluiten de boel hangen (duurt 2 minuten omdat windows probeert um te killen) maar het proggie is enorm handig vanwege de database met nummers die er aan hangt.
Als ik die voor ik windows afsluit,handmatig afsluit is er niets aan de hand.
Maar omdat ie 9 van de 10 keer niet in de taakbalk staat,moet ik mezelf bellen,wachten tot ie oppopt,sluiten en dan windows pas afsluiten.
Idem dito met het icoontje van volume control.
Die is altijd weg, ondanks dat altijd weergeven aanstaat en ondanks dat de hele optie van verberg iconen uitstaat :(

• Nick39
  • Niet online
Kickje,zoek me naar onder google,maar vind er niet echt iets over, iemand please help dit is echt vervelend.
Ik heb geen system restore maar dit probleem treedt al veel langer op.
By the way,het gaat om het meest rechtse stukje van de taakbalk.

[ Voor 16% gewijzigd door Nick39 op 07-02-2004 11:33 . Reden: aanvulling ]

• Justice
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07-08-2025
Die optie die je niet aan hebt staan geld voor de notification area (system tray - bij het klokje dus) en niet voor de taakbalk. Bedoel je dus de tray of echt de balk zelf, waar alle active programmas op komen? Notification area dus :)

Als het de balk is, kan je proberen om explorer.exe af te sluiten en opnieuw op te starten en checken op spyware indien deze zich in het proces genesteld heeft.

Komen deze symptomen de ene keer bij een programma wel voor en de volgende keer niet, of zijn het altijd dezelfde programma's? (bijvoorbeeld met internet access of gemaakt met Visual Basic oid).

Je zou de registersleutel die bij de taakbalk optie hoort op kunnen zoeken (ik weet niet welke het is) en die handmatig aanpassen en vergelijken via google om te zien of die welligt niet goed is.

[ Voor 19% gewijzigd door Justice op 07-02-2004 11:49 ]

Human Bobby

• Nick39
  • Niet online
Justice schreef op 07 februari 2004 @ 11:47:
Die optie die je niet aan hebt staan geld voor de notification area (system tray - bij het klokje dus) en niet voor de taakbalk. Bedoel je dus de tray of echt de balk zelf, waar alle active programmas op komen? Notification area dus :)

Als het de balk is, kan je proberen om explorer.exe af te sluiten en opnieuw op te starten en checken op spyware indien deze zich in het proces genesteld heeft.

Komen deze symptomen de ene keer bij een programma wel voor en de volgende keer niet, of zijn het altijd dezelfde programma's? (bijvoorbeeld met internet access of gemaakt met Visual Basic oid).

Je zou de registersleutel die bij de taakbalk optie hoort op kunnen zoeken (ik weet niet welke het is) en die handmatig aanpassen en vergelijken via google om te zien of die welligt niet goed is.
Het gaat meestal om isdn id, en clipboard plus, een verrekte handig programma.
Het probleem is dus,op het moment dat ie geminimaliseerd wordt verdwijnt ie naar zoals jij zegt de notification area en verdwijnt daarna gewoon.
Geen pijltje waarop je kan drukken om hem terug te halen.
Kijk je met control alt delete dan staat het programma in de lijst van running processes,maar met activeren of maximaliseren komt ie niet terug omhoog.
Kortom,het worden programma's die wel draaien,maar niet meer benaderbaar zijn wat ik ook doe.
Ik heb de hele lijst met programma's ook nog eens handmatig gezet op, altijd weergeven,en daarna de hele optie alsnog weer uitgezet,maar de programma's worden gewoon spookprogramma's en verdwijnen.
Virusscans gedaan,adaware laten controleren op spyware,alles..maar het heeft geen enkel nut.
Ook het icoontje van het volume control is gewoon continue weg,ook al staat daar de optie,icoon weergeven in taakbalk gewoon aan.
Pagina: 1