Toon posts:

SpeedTouch 510: vernield door firmware-update?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Het probleem van een kennis van me: eMule werkte niet geweldig, gezien het feit dat zijn SpeedTouch 310 (XS4ALL Basic) de NAT-instellingen telkens vergat.

Mijn oplossing: even de firmware updaten en hopen dat het dan werkt.

Mijn probleem: ging dus niet geweldig. Updaten lukte prima, maar nu werkt de ADSL-verbinding niet meer. Bij nader inzien heeft ook de update niet gewerkt, want er staat nog steeds versie 4.0.2.0.0.

Ik heb al diverse instellingen geprobeerd, en hiermee bedoel ik de verschillende keuzes in de 'SpeedTouch Setup Wizard'. Momenteel staat alles op 'PPPoE' en geeft het modem als link: 'retrying' en als state: 'down'.

Mijn vraag: hoe krijg ik alles weer werkend en welke configuratie moet ik eigenlijk kiezen? De keuzes: ADVANCED (Bridget Ethernet - DHCP óf Routed PPP DHCP - NAT) of BASIC (Bridget Ethernet óf Routed PPPoA - DHCP - NAT óf Routed PPPoE - DHCP - NAT).

Verwijderd

Wat is een speedtouch 310?
Ik ken alleen de 330 of 350 in de 300 reeks of bedoel je de 510?

Vppr de eerste:
De instellingen heeft je kennis of in een brief doorgekregen of hij heeft een leuk cd-tje gekregen van zijn provider. Mocht hij die nu niet meer hebben kun je ook altijd natuurlijk de provider opbellen om naar de instellingen/nieuwe cdrom te vragen of evt op desbetreffende site kijken.

Mocht het een 510 betreffen dan kun je hier terecht voor info of hulp.

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 05-02-2004 07:34 ]

• ycode
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 01-03 16:15
Als je hier ff kijkt: http://www.kpnadsl.nl/support/

Daar vind je upgrades en beschijvingen van hoe je dat moet doen. Ik heb XS4ALL Basic met een Speedtouch 510 en de upgrade ging prima. Om na een upgrade te configureren is een .exe die je kan downloaden en die zet de instellingen gelijk goed.

Verwijderd

Topicstarter
Klopt. Het betreft inderdaad de 510. Het probleem bleek echter een kwestie van 'of je pakt de juiste cd-rom erbij'. Mijn kennis bleef namelijk beweren dat hij maar één cd-rom had ontvangen (die van de SpeedTouch), terwijl hij toch nog ergens de KPN cd-rom had liggen, waar dus wel exact het juiste instellingsschema op stond. Met wat hulp van een vriendelijke meneer van de KPN is alles toch nog goedgekomen!

• jep
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15:46

jep

Kijk uit met die kennissen, want dat kost je vaak heel wat uurtjes bloed zweet en tranen. ;)

Verwijderd

Topicstarter
Tell me about it! :)
Pagina: 1