Toon posts:

Camera huren en/of in termijnen betalen?

Pagina: 1
Acties:
  • 444 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ikzelf ben dus een fotograaf voor een partysite, en doe dat al bijna 1 1/2 jaar, eerst met een kleine minolta en nu met een iets betere canon s50. Opzich kan ik wel redelijke foto's ermee maken.

Alleen ik wil meer. En ik weet iig van de Sony DSC-F717 dat hij enorm goede foto's kan maken onder de omstandigheden van een feest ... Paar voorbeeldjes :

Afbeeldingslocatie: http://www.awakenings.nl/upload/graphic/5565.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.awakenings.nl/upload/graphic/5603.jpg

Ikzelf vind ze iig pracht foto's :)
Nu kwam ik op de gedachte om die nieuwe Sony camera te halen, De F-828 maar mij werd de Canon 300-D aangeraden.
Maar goed, Deze topic is voor de rest niet om de kwaliteiten van die camera's te bespreken.

Is er misschien ergens een winkel dat deze camera's verhuurt (met borg neem ik aan)? Of in termijnen betalen?
Vooral dat laatste zoek ik liever, Want op het moment ben ik nog werkloos, maar volgende maand verdien ik een zeer lekker zakcentje waardoor ik het in 1 maand salaris meteen kan afbetalen... Alvast bedankt :)

Verwijderd

Bij de meeste grote electronicaboeren in Nederland hebben ze of uitgestelde betaling of betaling in termijnen. Als je heeeel veel geld kwijt wilt, kun je in termijnen betalen (effectieve rente in de orde van grootte 22%), anders kun je via uitgestelde betaling betalen. Benodigdheden: bankpas en legitimatie!

Hoe het werkt: je aanvraag wordt verzonden naar de kredietmaatschappij, je wordt ofwel goed- ofwel afgekeurd en if decision=a then betaal je 50 euro administratie kosten en loop je de winkel uit met de camera. Je moet dan je camera binnen een jaar betalen, met de nadruk op binnen dus je kunt hem ook binnen een maand betalen (alleen betaal je dan 50 euro meer).

Bij de aanvraag wordt niet gekeken naar het al dan niet hebben van een arbeidsovereenkomst. Dat geldt alleen voor hele hoge bedragen.

Nog even over die camera's: uiteraard de Eos 300D, tenzij je niet van lpan bent om objectieven erbij aan te schaffen (op termijn). Bedenk jezelf dat er nog wel accesoires bij gekocht moeten worden!

Verwijderd

de "OTTO" (Zo'n wehkamp variant :X) heeft de 300D voor E1199 staan meen ik en de mogelijkheid om deze vet gespreid te betalen. Ik zou er zelf nooit voor kiezen om het zo te doen maar ja, als je werkloos bent moet je toch wat...

edit:
Ik heb het even opgezocht: link, je kunt in termijnen van E48 per maand betalen, gedurende ruim 2 jaar, je moet het maar willen

[ Voor 52% gewijzigd door Verwijderd op 05-02-2004 11:08 ]

• willy83
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 13-06-2024
Is een maand wachten geen optie?

Verwijderd

De meeste uitgestelde en gespreide betalingen gaan via primeline of ComfortCard. Ik heb deze als verkoper in een winkel vaak verkocht maar ik zou er zelf nooit aan beginnen. Het is gewoon vaak een stuk duurder, zeker op afbetaling. Verder zijn de uitgestelde betalingen redelijk aantrekkelijk omdat er geen rente berekend wordt (echter wel 50,- administratie kosten, wat neer komt op bijna 5% ;) van het aanschafbedrag) .
Daar komt bij dat de meeste winkels die deze betaalregelingen aanbieden redelijk duur zijn dus betaal je nog eens 50,- meer voor de camera. Als je dan toch de camera gelijk wilt hebben dan zou ik rood gaan staan ofzo, dit is de goedkoopste oplossing naar mijn mening en zitten de minste haken en ogen aan.

Verwijderd

Het lijkt mij slimmer om gezien je situatie, even te wachten met het aanschaffen van zo'n dure camera. Bovendien zou ik zoiets doen met geld wat je 'over' hebt. Of verdien je geld
met die fotografie ?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 05 februari 2004 @ 11:45:
Het lijkt mij slimmer om gezien je situatie, even te wachten met het aanschaffen van zo'n dure camera. Bovendien zou ik zoiets doen met geld wat je 'over' hebt. Of verdien je geld
met die fotografie ?
Nee, Op het moment dus werkloos. 5 maart doe ik examen en dan kan ik bij KLM/Qualit Air aan de slag :)
Maar als ik deze cam heb kan ik eventueel geld gaan vragen om foto's te maken op bepaalde feesten :P

Anyway, Dank voor de reacties, ik denk dat ik maar ga proberen om mijn pa over te halen om mij het geld te lenen en dat hij het dan eind maart terug krijgt. Hij zit nu toch constant te patsen met hoeveel die verdiend, kan hij er iets nuttigs mee besteden ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 05-02-2004 12:50 ]

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 18-09-2025

swampy

Coconut + Swallow = ?

Verwijderd schreef op 05 februari 2004 @ 12:50:
[...]

Nee, Op het moment dus werkloos. 5 maart doe ik examen en dan kan ik bij KLM/Qualit Air aan de slag :)
Maar als ik deze cam heb kan ik eventueel geld gaan vragen om foto's te maken op bepaalde feesten :P

Anyway, Dank voor de reacties, ik denk dat ik maar ga proberen om mijn pa over te halen om mij het geld te lenen en dat hij het dan eind maart terug krijgt. Hij zit nu toch constant te patsen met hoeveel die verdiend, kan hij er iets nuttigs mee besteden ;)
Geef nooit geld uit dat je niet hebt!

Gespreid betalen klinkt leuke maar als je niet op tijd betaalt hebt dan krijg je ineens een rente te verwerken...daar wordt je niet blij van!

There is no place like ::1

Verwijderd

Topicstarter
swampy schreef op 05 februari 2004 @ 12:53:
[...]

Geef nooit geld uit dat je niet hebt!

Gespreid betalen klinkt leuke maar als je niet op tijd betaalt hebt dan krijg je ineens een rente te verwerken...daar wordt je niet blij van!
Dat weetik, Maar daarvoor zou ik mijn pa dat laten betalen en dan betaal ik hem gewoon het bedrag voor de camera.

Ik kan het nu wel maken, Ik weet 100% zeker dat ik ga slagen en naderhand niet opeens in de geldnood ga komen oid... Maar ik ga het nu niet op termijnen doen iig. Beetje dom dat ik daar uberhaubt aan dacht eigenlijk :)

Anyway, Ik hoop wel tegen het einde van volgende week een canon 300d in huis te hebben 8)

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 18-09-2025

swampy

Coconut + Swallow = ?

Verwijderd schreef op 05 februari 2004 @ 13:10:
[...]

Dat weetik, Maar daarvoor zou ik mijn pa dat laten betalen en dan betaal ik hem gewoon het bedrag voor de camera.

Ik kan het nu wel maken, Ik weet 100% zeker dat ik ga slagen en naderhand niet opeens in de geldnood ga komen oid... Maar ik ga het nu niet op termijnen doen iig. Beetje dom dat ik daar uberhaubt aan dacht eigenlijk :)

Anyway, Ik hoop wel tegen het einde van volgende week een canon 300d in huis te hebben 8)
Mmm, lenen van family. Kan ook Grinnz! Zelf ook goede ervaringen mee. Maar dat is mooi, moet ook ooit eens kijken naar een leuk dingetje voor de net iets betere foto's

There is no place like ::1

Verwijderd

Topicstarter
swampy schreef op 05 februari 2004 @ 13:13:
[...]

Mmm, lenen van family. Kan ook Grinnz! Zelf ook goede ervaringen mee. Maar dat is mooi, moet ook ooit eens kijken naar een leuk dingetje voor de net iets betere foto's
Alleen het enige verschil is dus, Ik maak dus foto's op feesten. Ik moet er voorzichtiger mee wezen en heb minder de tijd om goede foto's te maken :(
Pagina: 1