Toon posts:

@Home; geen verbinding

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een erg raar probleem met mijn @home-verbinding (groningen).

Heb onlangs een verhuizing doorgegeven en vanmorgen op het nieuwe adres het doe-het-zelf pakket gekregen. Alles geinstalleerd, modem aangesloten en alles leek op dat moment goed te gaan. Alle lampjes die horen te knipperen op de COM21 doen dat ook, dus aangesloten op pc met mijn nieuwe computernaam.

De pc maakt echter geen verbinding. Na vandaag een uur aan de telefoon gehangen te hebben met de helpdesk en alle mogelijke oplossingen geprobeerd te hebben is het probleem nog steeds aanwezig. Volgens de helpdesk is de modem prima geinstalleerd en zijn alle netwerkinstellingen ook goed. Heb hier geprobeerd het IP-adres automatisch en handmatig in te stellen maar dat mocht niet baten.

Nu dus echt ten einde raad, iemand die een idee heeft?

• WiXX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-05 23:14

WiXX

Kijk uit malloot een...

Tis altijd het kabeltje

Post zinvol of post niet.

[ Voor 62% gewijzigd door intoxicated op 05-02-2004 00:21 ]

• Arno
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 15-05 20:13

Arno

PF5A

Welke lampjes branden op de Com21 :?

Uit mijn hoofd moeten de eerste 2 en de laatste constant branden en de andere twee knipperen bij dataverkeer. Dit allemaal in de kleur groen. Is er een oranje of knippert die, dan is er ergens iets niet goed bij @Home.

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson

Verwijderd

Topicstarter
Heb zelfs alle kabels gecheckt bij een vriend die ook @home breedband heeft. Bekabeling ligt het zeker niet aan.

Heb trouwens ook (zoals altijd aangeraden wordt) het modem drie keer verbroken van stroom zodat alle instellingen opnieuw opgehaald worden maar ook dat was niet de oplossing.

Verwijderd

Topicstarter
De eerste twee en de laatste branden continu, de derde knippert en de vierde slechts af en toe.

• Arno
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 15-05 20:13

Arno

PF5A

De laatste niet :?

Dan is het kabeltje tussen het modem en je PC niet in orde (of je netwerkkaart evt).

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson

• Raku
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-09-2022

Raku

Mental Aid

Krijg je uberhaupt wel een IP? Kan zijn dat de verbinding gaar is maar dat je dhcp wel een IP uitdeelt... Voor de rest zou ik niet al te snel hopen dat het direct de eerste dag met verhuizen up and running is. Dit soort dingen blijken in de praktijk behoorlijk vaak scheef te lopen , niet alleen bij kabel , maar ook bij adsl. Maar als je in het grote topic kijkt zie je wel vaker dingen , terwijl de helpdesk zegt dat er niets mis is.... Als je alles hebt aangesloten zoals je het eerder ook had is het gewoon afwachten en een beetje druk achter de betaalde helpdesk lijn te zetten :/

Raku

Verwijderd

Topicstarter
1e brandt continu
2e brandt eveneens continu
3e knippert
4e knippert af en toe
5e brandt continu
:D

Verwijderd

Als je nu ipconfig /all intyped wat staat er dan ?

Verwijderd

Topicstarter
Kreeg wel automatisch een Ip-adres toegewezen, en heb eveneens geprobeerd alles handmatig in te stellen (m.u.v. het DNS verhaal, instellingen daarvan weet ik nog niet)

Tja het is een beetje valse hoop idd, alleen zo vaag dat alles voor verhuizing gewoon prima werkte, en een "huis verderop" in eens niets meer lijkt te functioneren... :(

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga dat zo eens bekijken, heb ook dat al een aantal keer gecheckt aan de hand van een zeer gewaardeerde @home helpdesk medewerker... ;)

• lordsnow
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09:50

lordsnow

I know nothing

Zoals hier eerder aangegeven, de eerste twee (PWR, en RF) en de laatste (LNK) branden continu, als het goed is. De middelste twee Rx en Tx (geloof ik) knipperen.

//edit: ik zie dat dit ook het geval is.

Het is wel zo, dat als je verhuisd je een nieuwe computernaam krijgt! Als je dus nog steeds gebruik maakt van je oude computernaam, en als die al verwijderd "in het systeem" bij @home, heb je idd geen verbinding.

Ook statisch (handmatig je oude IP, GATEWAY, SUBNETMASKER, en DNS invoeren ) is je PC niet online? Statisch *moet* je PC gewoon Online komen...

Welk IP krijg je nu dan, automatisch? Als dat begint met 169. is dat iig niet juist.

[ Voor 19% gewijzigd door lordsnow op 05-02-2004 00:36 ]

• Raku
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-09-2022

Raku

Mental Aid

Verwijderd schreef op 05 februari 2004 @ 00:30:
Kreeg wel automatisch een Ip-adres toegewezen, en heb eveneens geprobeerd alles handmatig in te stellen (m.u.v. het DNS verhaal, instellingen daarvan weet ik nog niet)

Tja het is een beetje valse hoop idd, alleen zo vaag dat alles voor verhuizing gewoon prima werkte, en een "huis verderop" in eens niets meer lijkt te functioneren... :(
Wat voor IP is dat dan? De eerste xxx is voldoende . Als het een 169.x.x.x adres is dan heeft windhoos die automatisch toegewezen omdat hij er met dhcp geeneen heeft gekregen :)

Raku

Verwijderd

Topicstarter
Hoe bedoel je statistisch? Heb alles behalve DNS handmatig ingevoerd maar krijg gewoon dezelfde foutmeldingen wanneer ik mijn pc herstart en internet probeer te gebruiken (via MSN, IE of OE bijv.)

Verwijderd

Waarschijnlijk is je modem niet goed aangemeld, heeft een kennis van me ook gehad, daar ontstond dit probleem 'spontaan'. Nadat de helpdesk 'm z'n hele computer configuratie overhoop heeft laten halen, heeft ie mij gebeld. Na een scheldkannonade van mij richting helpdesk gingen ze toch iets verder kijken, en jawel er was iets niet in orde bij @home.

Verwijderd

Topicstarter
Dat zou idd wat kunnen zijn maar heb vier verschillende medewerkers ana de telefoon gehad die allemaal op afstand gekeken hebben of mijn modem wel functioneerde. Deze gaf zelfs uitzonderlijk goede statistieken qua snelheid heb ik me laten vertellen :)

Alleen beetje jammer dat ik er dus niks mee kan momenteel

Verwijderd

Verwijderd schreef op 05 februari 2004 @ 00:38:
Dat zou idd wat kunnen zijn maar heb vier verschillende medewerkers ana de telefoon gehad die allemaal op afstand gekeken hebben of mijn modem wel functioneerde. Deze gaf zelfs uitzonderlijk goede statistieken qua snelheid heb ik me laten vertellen :)

Alleen beetje jammer dat ik er dus niks mee kan momenteel
Zeker kan je modem dan goed functioneren, je hebt waarschijnlijk met je verhuizing een ander ip nr etc, als je ook nog naar een ander 'wijkkast' bent verhuisd, moeten ze je modem wel toegang geven tot de rest van het @home netwerk, zodat je de wijde buitenwereld kan bereiken.

Ik lees net dat je ook geen IP krijgt, het lijkt me dat je geen 'toegang' hebt tot de dhcp server's. Ik weet het niet precies, maar ze moeten je modem fatsoenlijk aanmelden, zeker geweten...

Heb je al een 2elijns 'technicus' aan de lijn gehad ? Want die helpdesk kan jouw hier echt niet mee helpen (de meeste dan).
Ben je op zo'n manier verhuisd dat je niet meer in dezelfde 'wijkkast' uitkomt ?

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 05-02-2004 00:44 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga morgenochtend nog maar eens kijken of ik er uit kan komen. Alvast bedankt voor de hulp zover :)

Verwijderd

Misschien eens statisch instellen met de volgende Connection-specific DNS Suffix . : groni1.gr.home.nl
evt bij computernaam cc-nummer veranderen als je een nieuwe hebt gehad
En zit je nog op werkgroep @home? Lijkt me logisch aangezien aan de pc niks veranderd is door de verhuizing maar wie weet.. Het zou wel kunnen verklaren waarom je geen verbinding hebt met de DHCP-server

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben inderdaad naar een andere wijkkast gegaan en heb vanmorgen de technische dienst gesproken. Ook zij kunnen niets vinden, hebben alles nogmaals bekeken, op afstand modem en netwerkkaart gecheckt en alles was volgens hen prima.

Wat betreft dat 169.xxx.xxx.xxx ipadres, dat was inderdaad het geval bij het automatisch toewijzen. Heb het vanmorgen wederom handmatig ingesteld op het juiste, door @home doorgegeven Ip-adres/Subnetmask (zeg ik dat goed?) en Gateway maar nog steeds zonder resultaat.

De technische dienst wilde mij de DNS gegevens niet geven, uit "veiligheidsoverwegingen" :S Erg raar als jet het mij vraagt, maar het advies dat ik vanmorgen kreeg sloeg werkelijk alles;

"Heeft u geen kennis met verstand van computers die uw pc eens helemaal kan bekijken want denk toch dat het een lokaal probleem is" :D
Lekker hoor die technische dienst.

Maar toch, ook dat advies leek mij onzinnig, heb een compleet nieuwe installatie van XP gedaan als laatste reddingsmiddel maar dat hielp ook niet.

Als ik zo thuis kom mag ik weer de helpdesk gaan bellen, de medewerker die ik vanochtend aan de lijn kreeg kon niks vinden en zou dit probleem doorgeven aan zijn collega's die het op afstand zouden proberen op te lossen :S
'
Vanavond nog maar eens kijken dus... :/

• lordsnow
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09:50

lordsnow

I know nothing

Als het modem niet aan de goede wijkkast aangesloten zit, kunnen ze 'm ook niet uitlezen. En het modem lijkt iig wel te hangen aan de juiste 'wijkkast', anders was het aparaat waarschijnlijk ook niet Online.

Wat ook nog zou kunnen, is dat het modem de verkeerde software heeft gedownload. Maar dit is op te lossen door het aparaat een paar minuten te ontdoen van stroom, en dit evt tesamen met een nieuw 'aanmelding' van het modem door @home.

En de DNS wordt niet gegeven, omdat je met DNS alles hebt om te kunnen internetten. Ze willen dus voorkomen dat je alles statisch laat staan als dat blijkt te werken. Zonder DNS kan _jij_ niet internetten, maar is de PC (als het goed is) wel te pingen. Ze hebben je dus net genoeg info gegeven om te kunnen checken of je op die manier verbinding kan krijgen.

Maar anyways: dynamisch/automatisch Online koment lukt niet. Maar statisch ingesteld hoor je altijd Online te komen. En dat lukt ook niet. En daarom lijkt dit op een lokaal probleem.

Je zegt dat je Windows opnieuw geinstalleerd heb. Je hebt dus de HD helemaal leeg gemaakt, en daarna Windows *helemaal* opnieuw geinstalleerd. Dus *niet* over een oude installatie heen?

En de NIC heb je ook al een keer opnieuw geinstalleerd? (Ik neem aan van wel, trouwens.) En heb je van de helpdesk al een andere compnaam gekregen (een -B computernaam)?

Om te checken of het aan de verbinding ligt, of aan je PC zou je een andere PC/Notebook achter je modem kunnen hangen. (Wel de compnaam aanpassen, natuurlijk). Of jou PC naar een kennis slepen, en Online proberen te komen met zijn compnaam.

[ Voor 34% gewijzigd door lordsnow op 06-02-2004 00:05 ]

• elsegre
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09:00

elsegre

Ti 3Al-2.5V

WiXX schreef op 05 februari 2004 @ 00:17:
Tis altijd het kabeltje

<span style="color: blue"> Post zinvol of post niet. </span>
Klinkt lullig maar het begint er wel op te lijken :P

Staties en geen verbinding is, één: utp, twee: rotte nic(of software) en drie: het modem. Zelfs als het LNK lampje brand.

Heel zelden een hele brakke lease(computernaam), leen er één van de buren, is weer eens wat anders als een kopje suiker. En ach, als je er toch bent, neem de hele pc mee, het modem etc.

No news is bad news.

Verwijderd

Topicstarter
Na veel heen en weer gebel is het probleem opgelost.
Vandaag is er een monteur langs geweest en heeft een nieuw modem geinstalleerd welke ook niet werkte. Na meerdere telefoontjes van hem naar het netwerkbeheer van @home (020 tel.nr. ???) bleek dat mijn computernaam een vervaldatum hda van 1-1-1970 :S
Maar goed, probleem is opgelost, dank voor jullie hulp :D

Deze mag op slot!

• r0b
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 13-05 11:07

r0b

Oh .. my .. god. Lekkere helpdesk hebben ze daar. 8)7

Wat ik me nu nog afvraag, heb je nu wel een nieuwe cc-naam gekregen?

offtopic:
Toch vreemd, dat soort dingen heb ik nooit bij hun. Belde een keer om te zeggen dat m'n signaal er af lag. Ze zouden gelijk de volgende dag een monteur langssturen.
Totdat ik de TV aanzette .. was Essent weer aan het prutsen geweest met de wijkkastjes. :P
Toen de monteur maar afgebeld. :+

[ Voor 12% gewijzigd door r0b op 10-02-2004 17:05 ]

Verwijderd

Topicstarter
Yep, heb een B-naam gekregen, nr bleef hetzelfde...

• Robtimus
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11:55

Robtimus

me Robtimus no like you

Verwijderd schreef op 10 februari 2004 @ 15:49:
Na meerdere telefoontjes van hem naar het netwerkbeheer van @home (020 tel.nr. ???)
Dat zou best wel kunnen ja. Ik heb toen ik nog in een computerzaak werkte ook mensen aangemeld (voor de mensen die ik heb aangemeld: sorry!! ;)). Daarvoor moesten wij een 020 nummer bellen, en alle gegevens doorgeven.

Toen een vriend van me bij mij @Home aanvroeg hadden ze daar in Amsterdam net die dag problemen, dus ze zouden hem terugbellen voor de afspraak om het aan te sluiten. Toen ze hem terugbelden (hee, hij was een toekomstige klant, daarvoor doen ze wel moeite ;)) was net zijn accu leeg. Ik heb hem toen dus dat 020 nummer gegeven om hem direct een afspraak te laten maken.

Helaas heb ik het niet meer...

More than meets the eye
There is no I in TEAM... but there is ME
system specs

Verwijderd

Topicstarter
Misschien moet ik in het kader van "service verbetering" het telefoonnummer van netwerkbeheer hier maar even vermelden of kan dat niet? ;)
Heb het nr zelf net opgeslagen voor eht geval dat... In de toekomst voor mij niet meer dat dure klantenservicenr. in ieder geval :D
Pagina: 1