Toon posts:

Realtek RTL8139D NIC boot on LAN probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb gisteren bovenstaande PCI kaart ingebouwd en geinstalleerd maar nu gaat hij elke keer bij het opstarten proberen te booten van lan. Ik gebruik het voor Casema broadband basic en alles werkt verder naar behoren, in mijn Bios is bij de boot opties geen LAN aangevinkt en ook boot on LAN is niet geselecteerd.

Ik heb gezocht maar kan geen oplossing vinden voor het probleem, ik heb ook het mijn bios geupdate voor de zekerheid maar zonder resultaat. Ik hoop dat iemand me kan helpen alvast bedankt.

Realtek RTL 8139/810x Family Fast Ethernet NIC
chipset: RTL8139D chip

Verwijderd

Trek die bootrom eens van de kaart af (als dat kan) :)

Verwijderd

Topicstarter
die reactie heb ik meer gelzezen maar is er geen andere oplossing, iets minder definitief misschien?

• the_stickie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-09-2025
die bootrom's zitten gewoonlijk in een socker op je kaart, dus écht definitief is dat niet.

Misschien staat er egens in je bios iets zoals "Try other boot device" :?

[ Voor 33% gewijzigd door the_stickie op 05-02-2004 12:47 ]

Verwijderd

Topicstarter
is die bootrom makkelijk te herkennen en aan wat? dan ga ik dat proberen.

Verwijderd

Topicstarter
' boot other device ' staat disabled

• smokalot
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-01 22:00

smokalot

titel onder

Verwijderd schreef op 05 februari 2004 @ 12:47:
is die bootrom makkelijk te herkennen en aan wat? dan ga ik dat proberen.
Hij ziet er ongeveer uit als een BIOSchip (EEPROM ofzo heet dat toch?).

Hij heeft waarschijnlijk zo'n voetje, en daar kun je hem dan uitwippen met iets (niet te scherp, liefst een stukje dun plastic ofzo, wat wel hard genoeg is om m eruit te kunnen wippen).

Beste is als je m aan meerdere kanten opwipt, anders heb je kans dat je pinnetjes een beetje verbuigen, en dat is lastig bij het terugzetten (als je dat ooit nog wilt doen).

It sounds like it could be either bad hardware or software

Pagina: 1