PIII 800 overclocken lukt niet, processor gelockt?

Pagina: 1
Acties:
  • 26 views sinds 30-01-2008

• lupajane
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 07:47
Of moet ik op het moederbord iets doen?
Moet de core/bus ratio zo groot of zo klein mogelijk zijn? Ik heb een MSI 6198
moederbord, 256MB geheugen

Ben een beginner..

[ Voor 7% gewijzigd door lupajane op 04-02-2004 23:33 ]

Verwijderd

Meestal staat er in je bios het één en ander over frequenties. Vaak kun je in de bios de klokfrequentie van je CPU zonder meer hoger zetten. Kijk hiermee aub een beetje uit, probeer dat in stapjes van bijvoorbeeld 5 MHz. Ook is er vaak de mogelijkheid om de multiplier te veranderen, vaak met stapjes van 0,5. Wees ook daar voorzichtig mee. Herstart na iedere wijziging, kijk of het systeem naar behoren loopt en controleer de CPU temperatuur. Als die te gek wordt, in de orde van de 65 graden, dan moet je terug.

• Haan
  • Laatst online: 12-02 19:04

Haan

dotnetter

misschien dat we wat meer tips kunnen geven als je aangeeft wat er niet lukt??

oftewel: kan je überhaupt geen instellingen veranderen, of loopt je pc meteen vast, etc.

suc6!

trouwens, iedere pentium 3 en hoger is gelockt (toch?) alleen amd's zijn unlocked/te unlocken :'( dit betekent dus dat je bij een pentium processor alleen de fsb kan verhogen... voor- en nadelen zijn te vinden in de FAQ

[ Voor 39% gewijzigd door Haan op 04-02-2004 23:49 ]

Kater? Eerst water, de rest komt later

• lupajane
  • Laatst online: 07:47
Volgens mij is het inderdaad zo dat ik met dit moederbord niks kan instellen.
Die multiplier is zeker weten gelockt, maar de fsb is niet te benaderen.

Ga ik maar iets nieuws kopen.. :Y)

• DaOverclocker
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14-01 12:05

DaOverclocker

Overclocker for life...

Misschien kun je eens iets proberen met CpuFSb of cpucool, daarmee kun je vaak wel je fsb instellen.

systeem specs

Verwijderd

Niet te vlug conclusies trekken! Het zou ook nog eens kunnen dat er op dat moederbord een jumper zit om jumper-free-mode in te stellen. Kij daarvoor even de manual na.

• Haan
  • Laatst online: 12-02 19:04

Haan

dotnetter

Ik heb even de manual doorgespit (google)

er zit inderdaad niks in het bios om de fsb te verhogen, maar je kan wel proberen om die core-bus ratio te verhogen al is mij niet duidelijk hoe dat zou moeten :?

ben ook niks tegen gekomen over eventuele jumpers om instellingen te kunnen wijzigen... misschien toch maar eens gaan nadenken over een nieuw 64-bits systeempje? >:) >:)

Kater? Eerst water, de rest komt later

• NewbieNeo
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 11-01 20:38
je zou softwarematig kunnen overclocking met softfsb bijvoorbeeld.
kheb 't zelf ook geprobeerd met mijn aldi pc 667MHz, maar was niet echt stabiel te krijgen...
wie weet lukt 't jou wel.

Verwijderd

Als je een msi bordje hebt (heb je zo te lezen) kan je op de site van MSI fuzzy logic d/l, daarmee kan je een softmod draaien en hem zo in windows overclocken

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-01 07:49
Tja, allereerst de faq even lezen, en vervolgens op zoek gaan naar programma's waarmee je softwarematig kunt overclocken :)
(de pll op het bord opzoeken en kijken of deze ergens ondersteund wordt).

Succes :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.