Toon posts:

NEC 1300a leest maar op 2 speed

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi hoi,

Ik ben vrij nieuw op dit forum, maar heb toch weer een vraagje ik hoop dat jullie me hierbij kunnen helpen.

Ik heb een NEC 1300a dvd +- brander met firmware 1.0a (origineel) als ik nu een schijfcontrole uitvoer met Nero cd-dvd speed dan leest hij de schijf maar op 2 speed in. In de optie's staat de leessnelheid op Max, nu heb ik dvd decrypter gebruikt en daar exact hetzelfde.

Na het doorlezen van een zoektoch op dit forum, is mij het niet duidelijk hoe of wat.

Weet iemand of dit probleem nou bekend is of niet, anders ga ik terug met het apparaat.

mvg

Etienne

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12-02 20:18
De NEC branders zijn gelimit qua leessnelheid op 2.4x als je files van de VIDEO_TS directory wilt kopieeren; zodra je een gehackte firmware erin flashed die deze limitatie niet heeft kun je fullspeed rippen.. moet je even de search gebruiken

Pvouput live

Verwijderd

Topicstarter
Vriendelijk bedankt Krypt,

nu kan ik weer ff gaan zoeken en klungelen :)

Verwijderd

Topicstarter
Hoi hoi was ik weer :D

ik heb een firmware 1.0A 7 (1.61) original van het internet ( http://etna.rpc1.org/nec/index.html )gehaald, deze op een bootdisk gezet en de writer opnieuw geflashed, met suc6 volgens dat dos programmaatje.

Maar helaas de writer blijft het nog steeds op 2 speed doen.

heeft iemand nog suggesties?

mvg

Etienne

• Mojo
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 14-03 20:31

Mojo

The Power Within

Verwijderd schreef op 05 februari 2004 @ 22:59:
Hoi hoi was ik weer :D

ik heb een firmware 1.0A 7 (1.61) original van het internet ( http://etna.rpc1.org/nec/index.html )gehaald, deze op een bootdisk gezet en de writer opnieuw geflashed, met suc6 volgens dat dos programmaatje.

Maar helaas de writer blijft het nog steeds op 2 speed doen.

heeft iemand nog suggesties?

mvg

Etienne
Heel simpel, je moet gehackte firmware hebben, niet de originele. :) Volgens mij moet je die van Herrie (oid) hebben, maar ik kan nu ook uit me nek kletsen :X.

Zoek de meuktracker even af op gehackt NEC 1300 Firmware ofzo.

X-Life Lanparty Core i9 9900K @ 5Ghz, RTX3080, 16GB, Gigabyte Z390, Custom EK Waterloop

• legolas82
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 08-12-2025
Hier moet je zijn
suc6 ermee
http://www.herrie.org/index.php

Verwijderd

Topicstarter
Ik geef het op, ik heb dat proggie gedownload om die speed limit uit de bin file te halen. Daarna heb ik het gekraakt bin bestand (wat ook van die herrie site ofkomt) op een bootdiskette gezet samen met dat flash proggie.

de regel nec1x00a.exe -sec -mas -flash -n108v2.bin ingevoerd hij gaat de hele handel flashen daarna de pc uitgezet en weer opnieuw aan. Helaas hij leest gewoon nog op 2 speed dat %^%$^%$ ding. Aaaaarggg

ik wordt gek dan maar de originele firmware erop en terug met dat kreng volgens de specs moet ie op 16 speed kunnen lezen nou dat doet ie niet echt.

iedereen toch bedankt voor zijn/haar hulp.

mvg

Etienne

• Chevy454
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op 06 februari 2004 @ 20:29:
ik wordt gek dan maar de originele firmware erop en terug met dat kreng volgens de specs moet ie op 16 speed kunnen lezen nou dat doet ie niet echt.
Is de beveiling welke je met de gehackte firmware kan omzeilen. Heb je het al eens met een andere DVD geprobeerd? Misschien dat hij moeite heeft om die bepaalde DVD te lezen?

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Verwijderd

Topicstarter
Ik had inderdaad ook al andere schijfjes geprobeerd, ook andere merken, maar hij blijft het gewoonweg op 2 speed doen.

ik ga morgen wel terug met dat ding

Verwijderd

Topicstarter
Zo ik heb de brander weer terug.

Wie wil er nog 1 kopen, want er klopt geen ene zak meer van.

Volgens de verkoper van zaterdag is dit een beveiliging welke inderdaad in het apparaat zit. Maargoed ik ben dan zo'n miereneuker dat ik het apparaat heb gekocht met de specificaties dat dat ding dus op 12 speed zou moeten kunnen lezen, dus dan moeten hun het probleem maar oplossen. Oke het ding werdt ingenomen en ze zouden er naar kijken. Meneer maandag of dinsdag is dat ding weer klaar.

Prima omdat ik nog geen telefoon gehad heb, ben ik toch aan het eind van de middag maar gaan bellen, en ja hij was toch alwel klaar. Maar het probleem zoals ik dit vermeld had, klopte niet volgens hun. Het apparaat werkte perfect. En had dus geen problemen met het lezen van dvd-tjes. Oke ik heb geen zin om zo'n discussie aan de tel te voeren dus maar naar die zaak gereden. Kom ik daar is er een andere verkoper, nou volgens hem waren deze branders niet beveiligd.
Als ik hem vertel dat er firmware is waarmee deze beveiliging juist omzeild kan worden, krijgt ie toch wel rode wangen, maar hij blijft bij zijn standpunt.

Kortom er kan niets aan worden gedaan.

Mensen ik wil 1 ding adviseren, ga niet naar die zaak aan de duitse grens bij Zevenaar. je wordt daar bedrogen waar je bij staat.

mvg

Etienne.
p.s. als er iemand nog kan helpen, graag.

Verwijderd

heb je DMA wel aanstaan? Rippen heb ik ook nooit op 12x gekregen, max 6x ofzo. Nec zegt ook MAX 12x, zal wel onder de meest ideale omstandigheden zijn. Veel dvd spelers die ik heb gezien kunnen misschien wel snel lezen, maar rippen gaat echt nooit zo snel. Lijkt mij iig niet dat de desbetreffende zaak jouw bedriegd oid, het is algemeen bekend dat de nec1300a geen zeer snelle ripper is.

Verwijderd

Topicstarter
Hoe kan ik controleren of de/het dma aan of uit staat?

• DrChair
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16-02 22:21
Heb je al eens een originele dvd geprobeerd te lezen?
Want daarmee haal ik af en toe wel eens 10x...

Gebrande dvds gaan bij mij ook niet veel sneller dan 2x of 2,5x

• ThaHandy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-03 11:55

ThaHandy

Discovery Channel

ff een kickje

die limit heb ik ook @ mijn sony DRU-500ax (is daar geen patch van? )
maar hoezit et dan met de DVD-rom spelers?
vriend van me kan die DVD "rippen" @ 6-8x :(

[ Voor 8% gewijzigd door ThaHandy op 14-02-2004 22:25 ]

Pagina: 1