Toon posts:

5 monitoren op een PC

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hi all,

Ik wil een videopresentatie maken op 5 schermen.

Daarom wil ik een PC bouwen met 5 monitoren.
Volgens mij heeft matrox een kaart voor 4 en zou ik er een PCI kaart bij kunnen zetten.
Het zijn 5 aparte filmpjes, die exact gelijktijdig moeten draaien (op dezelfde timecode).

Mijn eerste idee was om met stand alone DVD spelers te werken en deze door 1 AB te starten, maar dan blijkt dat deze niet exact dezelfde opstarttijd hebben.

Weet iemand of ik dan problemen kan krijgen met het sinc lopen van de 5 schermen en hoe zou de configuratie van de PC dan moeten zijn?

Ben benieuwd.

Verwijderd

Topicstarter
Heb al veel gelezen maar staat niet echt een antwoord in volgens mij.

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-08 19:19

job

Nee, play bedoelt dat hij dit topic heeft verhuist naar het [VB] subforum.

Mar verder kan ik je niet helpen helaas. zou gaaf zijn als het je lukt :)

• Sjaak_Afhaak
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14:33

Sjaak_Afhaak

Bleh!

Verwijderd schreef op 04 februari 2004 @ 23:52:
die message betekend dat het topic naar een ander subforum is verhuisd ;)

/edit

dit is al de tweede keer dat ik een TS verkeerd gelezen heb :X

* Sjaak_Afhaak gaat naar bed

[ Voor 34% gewijzigd door Sjaak_Afhaak op 04-02-2004 23:57 ]

Hier staat tekst

• w0w
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 14:48

w0w

Play heeft je topic alleen maar verplaatst hoor :P
Verder denk ik dat een filmpje via een pci én via een agp mét één AB haast, en dat óók gelijktijdig niet te doen is :?
volgens mij kun je beter zoeken naar een kastje waarin het vga signaal gesplitst wordt (ben alleen de naam kwijt). je weet wel zo eentje die vaak in computerwinkels staan om diverse monitoren met elkaar te kunnen vergelijken.
Zat ik ook aan te denken, maar het moeten wel aparte filmpjes zijn volgens de TS..

/edit te laat :)

[ Voor 47% gewijzigd door w0w op 05-02-2004 00:07 ]

• rb338
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22-07 12:59
Matrox Parhelia + Matrox G550 oid zou prima moeten werken.
Op zich moet het dan mogelijk zijn om op exact hetzelfde tijdstip 5 media players te starten.

Zoek eens naar een media player die je via een batchfile ofzo de play-opdracht kan sturen. Dan maak je een batch file dat de 5 media players op play zet.

Ik roep maar wat hoor, maar in theorie zou dit wel moeten werken AFAIK :)

edit:

Of je pakt 5 pc's, zorgt dat ze op de seconde gelijk lopen (op eentje een timeserver draaien en syncen?) en maakt op alle pc's in taakbeheer een taak aan op hetzelfde tijdstip dat ie 't filmpje moet spelen. Moet je denk ik wel ongeveer even snelle pc's hebben... of zoals ik eerst zei, een media player die al opgestart is op een bepaald tijdstip het play-commando sturen.

[ Voor 34% gewijzigd door rb338 op 05-02-2004 00:00 ]

Verwijderd

yojordi schreef op 04 februari 2004 @ 23:57:
[...]

Play heeft je topic alleen maar verplaatst hoor :P
Verder denk ik dat een filmpje via een pci én via een agp mét één AB haast niet te doen is :?

[...]

Zat ik ook aan te denken, maar het moeten wel aparte filmpjes zijn volgens de TS..

/edit te laat :)
Ik herinner me ergens dat er vanaf win95 support is voor max 24 monitoren, kan zijn dat ik fout zit maar zo herinner ik het me

Verwijderd

Lees hier maar eens, er staat een schat aan info. Maar dit had je best zelf kunnen vinden, 30 sec google

• Bierkameel
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Bierkameel

I use Debian btw

Die 5 monitoren gaat je wel lukken met een Parhelia en een G550 ofzo maar 5 keer een filmpje afspelen gaat onder windows niet werken ivm overlay problemen.
2 filmpje afspelen op een dualscreen geeft al veel problemen :/

Alle proemn in n drek

Verwijderd

rb338 schreef op 04 februari 2004 @ 23:58:
Matrox Parhelia + Matrox G550 oid zou prima moeten werken.
Op zich moet het dan mogelijk zijn om op exact hetzelfde tijdstip 5 media players te starten.

Zoek eens naar een media player die je via een batchfile ofzo de play-opdracht kan sturen. Dan maak je een batch file dat de 5 media players op play zet.

Ik roep maar wat hoor, maar in theorie zou dit wel moeten werken AFAIK :)

edit:

Of je pakt 5 pc's, zorgt dat ze op de seconde gelijk lopen (op eentje een timeserver draaien en syncen?) en maakt op alle pc's in taakbeheer een taak aan op hetzelfde tijdstip dat ie 't filmpje moet spelen. Moet je denk ik wel ongeveer even snelle pc's hebben... of zoals ik eerst zei, een media player die al opgestart is op een bepaald tijdstip het play-commando sturen.
Is inderdaad een mogelijkheid, alleen zijn die G550 kaarten wel kwa performance een stuk lager. Tegenwoordig zijn ze al moeilijk te krijgen, die pci kaartjes, vooral van matrox. Maar is het niet zo dat je een probleem krijgt met de instellingen van het scherm??? Ik kan me herinneren dat ik aardig wat gelazer heb gehad om met een Parhelia kaart en een losse pci kaart, om via die pci kaart mediaplayer te starten. Hij gaf enkel de kaders en de knoppen, beeld kreeg ik alleen via de monitoren op de Parhelia aangesloten!! Zou eens goed nalezen bij gebruikers van parhelia kaarten in combinatie met pci kaarten, of zij ook het probleem hebben dat ze niet alles via secunndaire monitoren kunnen aansturen

• w0w
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 14:48

w0w

Ik herinner me ergens dat er vanaf win95 support is voor max 24 monitoren, kan zijn dat ik fout zit maar zo herinner ik het me
Ik dacht dat zo'n kastje wat hij bedoelt alleen maar één beeld kan verdelen over meerdere monitoren... En dat weet ik haast zeker :P

• rb338
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22-07 12:59
Bierkameel schreef op 05 februari 2004 @ 00:01:
Die 5 monitoren gaat je wel lukken met een Parhelia en een G550 ofzo maar 5 keer een filmpje afspelen gaat onder windows niet werken ivm overlay problemen.
2 filmpje afspelen op een dualscreen geeft al veel problemen :/
Klopt, maar overlay moet toch niet? Als je een snelle bak hebt moet dat wel werken toch?

En als je er 5 videokaarten in prakt? :D

edit:

Misschien kun je iets voor elkaar krijgen met Linux.
Ik weet niet of 5 videokaarten uberhaupt mogelijk is, en of dit anders kan met een Parhelia/G550 combinatie, maar kun je dan niet 5x XFree86 openen en in elke sessie een MPlayer met het filmpje openen? Of vanuit console, 5 framebuffer consoles en mplayer van daaruit spelen?

[ Voor 27% gewijzigd door rb338 op 05-02-2004 00:20 ]

• Illusion
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:20

Illusion

(the art of)

Verwijderd schreef op 05 februari 2004 @ 00:01:
Lees hier maar eens, er staat een schat aan info. Maar dit had je best zelf kunnen vinden, 30 sec google
Alleen jammer dat de TS daar niets aan heeft.

Ik weet niet of je het perse met computers wil doen, want anders kan je het vrij makkelijk oplossen met 5 SVHS videorecorders die je qua tijdcode gelijk laat lopen. Misschien dat proffesionele video-bewerkingssoftware je ook de mogelijkheid geeft om 5 sources tegelijk te "previewen" vanaf de timeline

hmm alleen geschikt voor powerpoint, maar misschien dat je vanuit powerpoint je filmpje kan starten??? ==> http://www.shareware-catalog.com/powershow-download-1934.htm

hmm nog een linkje zelfde programma: http://www.masterviews.com/presentation_technologies.htm

op die link zie je bij de opsomming van de voordelen :
2) View different presentations on different monitors. By design, in PowerPoint only one show can be active at any time. PowerShow/PowerKiosk work around this limitation to enable you to view all the shows simultaneously. All shows started by PowerShow/PowerKiosk remain active at all times.
7) Run multiple videos simultaneously.

[ Voor 38% gewijzigd door Illusion op 05-02-2004 00:15 ]

Soms ben ik er wel, en soms ook weer niet.

Verwijderd

Topicstarter
Even voor de duidelijkheid: het zijn 5 aparte filmpjes door 5 cameras opgenomen.
Dus op bepaalde momenten zie je hetzelfde shot uit 5 verschillende hoeken.

Daarom is het dus belangrijk dat de 5 filmpjes exact op hetzelfde moment afspelen.

Heb ik met bv. WMP geen problemen met overlay?

• Illusion
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:20

Illusion

(the art of)

Verwijderd schreef op 05 februari 2004 @ 00:17:
Even voor de duidelijkheid: het zijn 5 aparte filmpjes door 5 cameras opgenomen.
Dus op bepaalde momenten zie je hetzelfde shot uit 5 verschillende hoeken.

Daarom is het dus belangrijk dat de 5 filmpjes exact op hetzelfde moment afspelen.

Heb ik met bv. WMP geen problemen met overlay?
heb je uberhaupt mijn linkje wel gevolgd, en bijv de gratis demo gedownload???

WMP doet trouwens altijd moeilijk met overlay's.

Soms ben ik er wel, en soms ook weer niet.

Verwijderd

Topicstarter
ja nu wel, had de reply al gepost ...........

Software lijkt me prima, moet het toch eerst proberen als ik de hardware heb.
Ben alleen een beetje bang om zoiets duurs uit de VS te laten komen.

• keur0000
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 02-08 10:47

keur0000

-------- N O N E --------

Persoonlijk denk ik dat je voor het afspelen een behoorlijk zwaar systeem zult moeten hebben met een flinke hoeveelheid intern geheugen, neem maar eens in gedachte dat je gelijktijdig 5x een videobestand zult moeten lezen vanaf je harde schijf en dat via de bus + processor naar de AGP en PCI sloten zult moeten sturen in een behoorlijke resolutie.

Wens je zeker veel succes, dit zal geen eenvoudige oplossing worden op een pc'tje en zeker geen goedkope.

Bron: SR. Engineer met +40 jaar ontwerp/werkervaring in het bouwen van o.a. datacenters ;)

• Digital-DNA
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21-06 10:25

Digital-DNA

Gedigitaliseerd tot op het bot

Kun je niet gewoon een filmpje renderen waarin alle 5 beelden naast elkaar staan, zeg maar 1 groot superbreed filmpje. En deze vervolgens gespreid afspelen door windows in te stellen als 1 superbreed desktop (van 5 beeldschermen dus)?

Zo los je iig wel het probleem op van het tegelijk afspelen, je pc zal het vast ook wel makkelijker vinden 1 groot filmpje af te spelen ipv 5 kleinere.

Of je kan het ook zo maken dat het op 1 scherm past en het dan te projecteren op een mooi groot scherm :) of wil je een 180 graden panorama feel creeeren oid?

[ Voor 18% gewijzigd door Digital-DNA op 05-02-2004 00:44 ]

www.nintendocasemods.com

• LiquidT_NL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17-06 08:19
like said, om er zeker van te zijn dat de boel synchroon loopt zou ik toch even overwegenom hier een stukje hardware voor te kopen. Ik geloof dat ik op een hardware site ooit een VGA splitter iets zag, might be worth checking.

Buiten de overlay probs is het moeilijk om alle 5 de WMPs tegelijk te starten :)

Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.

• sphere
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 13-08 08:50

sphere

Debian abuser

LiquidT_NL schreef op 05 februari 2004 @ 09:32:
like said, om er zeker van te zijn dat de boel synchroon loopt zou ik toch even overwegenom hier een stukje hardware voor te kopen. Ik geloof dat ik op een hardware site ooit een VGA splitter iets zag, might be worth checking.

Buiten de overlay probs is het moeilijk om alle 5 de WMPs tegelijk te starten :)
Hij wil 5 -verschillende- filmpjes, niet 5 dezelfde :z

http://stackoverflow.com/questions/1732348/regex-match-open-tags-except-xhtml-self-contained-tags/1732454#1732454

• LiquidT_NL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17-06 08:19
ow... sorry :P

Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.

Verwijderd

Topicstarter
Op zich lijkt me het idee van digital DNA wel iets om de 5 films als een brede film te monteren en die uit te strekken over meerdere desktops, het probleem zou dan alleen volgens mij de resolutie worden van de beelden en wordt de kwaliteit te bagger.
Pagina: 1