server instellen

Pagina: 1
Acties:
  • 44 views sinds 30-01-2008

• BlackLion
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 24-12-2025
Ik heb zojuist een PIII in elkaar gedraaid en wil em laten draaien als server ipv. router. voor 3 PC's

Ik heb er win. 98 op gezet en wil de server gaan gebruiken voor:
- Fileserver (locaal en globaal, maar dat is verder geen probleem)
- wellicht mailserver
- etc.

Ik heb op dit moment een router en daar is altijd zo'n leuke configuratie pagina op te bereiken.
Nu wil ik dat ook graag op me server hebben. Kan dat? en zijn daar programma's voor of iets dergelijks?
Het gaat me vooral op te 'port mappen' is daar misschien dat iets voor? of hoe gaat dat, zodat ik ook met de pc's achter de server naar de buitenwereld kan en andersom? ;)

Ik hoop dat je beetje begrijpt... _/-\o_
(en mod. ik heb zelf al gezocht :P)

• SSH
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

SSH

. . . . . . . .

Ik hoop dat iemand je wilt helpen want je vraagt nogal wat.

Verder zou ik maar eens een distro van linux downloaden/aanschaffen want 98 is nou niet echt server proof.
Mandrake vind ik wel eenvoudig//
Windows server 2003 is denk net effe te zwaar voor een P3, vooral omdat daar meestal standaard 128 mb geheugen bij zit. Moet je maar effe uitzoeken. Verder heb je ook nog NT4 etc//

succes

(ps een server neem je over met VNC of bij mandrake/linux met Webmin, maar dat had je ook wel op google/search kunnen achterhalen)

[ Voor 15% gewijzigd door SSH op 05-02-2004 08:17 ]

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:38
W2K3 werkt hier perfect op een p3 800, dus da's niet zo'n probleem. 98 zo ik inderdaad ook echt niet gebruiken!!

Als je IIS mee installeerd, krijgt je daar ook een management-pagina bij, waar je wel een en ander kan instellen...

• avon
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 27-06-2025
Als je nou eerst is de FAQ doorleest over portmappen en O.S.'en weetje al een stuk meer,

Het Grote Poortmappingsverhaal
Howto's & Guides

Succes, enne laat die win98 lekker in de kast en zoek een
server waardig platform zoals SSH en Fire69 al zeiden.

Gratis webwinkel beginnen? Met Onetoshop.com kunt u direct beginnen!

• Buzz_Lightyear
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09:37

Buzz_Lightyear

To infinity and beyond!

No offense, maar als je zelf al gezocht zou hebben dan had je geweten dat er meer dan genoeg tutorials zijn om serverfuncties te installeren/beheren.

Bovendien, ik denk dat er haast niemand op GOT is die Win98 als server gebruikt.
W2k / W2k3 verdienen in het Windows segment duidelijk de voorkeur.
Linux kan natuurlijk ook >:)

An Explanation of l33t Speak

Verwijderd

ik heb W2K op een P200 draaien met 128mb geheugen..en dat werkt goed..dus waarom w98? dus je kunt beter iets van W2K of W2K3 draaien (als je windows based wil)

• viper3007
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 24-11-2025
Ik heb zelf op mijn pentium 3 (dual processor ( 2x 700 mhz) met 768 mb pc133 ECC REG) windows 2k3 draaien, en dit draait vloeiend.

Eddy

8-)

workstation server laptop

• Fire69
  • Laatst online: 15:38
Goh, da's niet te geloven, hoe heb je dat voor elkaar gekregen? :Z

• Reptile209
  • Laatst online: 15:49

Reptile209

- gers -

• Met telnet (zelf installeren onder 98) kan je een hele boel beheren
• Zelfde geldt voor een remote-desktop (VNC bijvoorbeeld)
• Ik draai zelf al ruim een jaar een win98 server als fileserver/router (Buzz_Lightyear: freaks += 1 :)) voor 6 PC's. WinRoute heeft een remote-beheer-tooltje waarmee je overal binnen (en evt buiten) je LAN kan portmappen.
BlackLion87 schreef op 04 februari 2004 @ 23:20:
(en mod. ik heb zelf al gezocht :P)
Da's hardstikke mooi mien jong. Maar de hamvraag daarin is: wat heb je gevonden? Het bovenstaande wellicht? En wat beviel/werkte daar dan niet aan? :P

Zo scherp als een voetbal!

Verwijderd

Mja, ik sluit hem toch :)

Dit zijn echt basisdingen. Er is zat software voor Windows waarmee je kunt portmappen. De rest gaat je ook allemaal wel lukken met de Howto's & Guides. Wat betreft die webinterface; dat gaat je op Windows niet makkelijk lukken. Linux is een ander verhaal, though.

Maar ik blijf erbij dat je toch eens zélf rond moet kijken. Je doet nu alsof je de eerste bent die iets dergelijks wil proberen. Dacht 't niet ;)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.