Meerder processors koelen met 1 Match II?

Pagina: 1
Acties:

• wizzkizz
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 19-12-2025

wizzkizz

smile...tomorrow will be worse

Topicstarter
Weet iemand of je meerdere processors kan koelen met 1 matchII systeem? Dat zou nl. wel handig zijn voor een dual mobo. Ik zit erover te denken om een dual athlon64 aan te schaffen, maar om dan nou twee matchII systemen te kopen vind ik wel erg overdreven.

Dan mss maar met waterkoeling. Ik neem aan dat je daarmee wel meerdere processors kan koelen.

Kan iemand ff wat uitlegge, ik ben nl. een n00p op het gebied van koelen en overklokken.

Make it idiot proof and someone will make a better idiot.
Real programmers don't document. If it was hard to write, it should be hard to understand.

• Intronic
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-02 11:47
wizzkizz schreef op 04 februari 2004 @ 23:17:
Weet iemand of je meerdere processors kan koelen met 1 matchII systeem? Dat zou nl. wel handig zijn voor een dual mobo. Ik zit erover te denken om een dual athlon64 aan te schaffen, maar om dan nou twee matchII systemen te kopen vind ik wel erg overdreven.

Dan mss maar met waterkoeling. Ik neem aan dat je daarmee wel meerdere processors kan koelen.

Kan iemand ff wat uitlegge, ik ben nl. een n00p op het gebied van koelen en overklokken.
Met de standaard Mach II kan je maar één processor koelen.

• Math2k
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 31-01-2021
wizzkizz schreef op 04 februari 2004 @ 23:17:
Ja eh, je bent dus n00b maar wilt wel de mach II gaan werken? 8)7

En het gaat je denk ik ook niet lukken om er twee processoren mee te koelen.....

• Gipsy King
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 27-01 09:55
met water cooling kun je zoveel koelen als je maar wilt maar met een mach 2 standaard niet dan zou je hem al moeten laten vrbouwen :P

• HKS-Skyline
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 27-01 21:23

HKS-Skyline

Vroooom ?

ik ben ook van plan een mach 2 te kopen, maareh, verbouwen door wie?
het is een hele klus als je bijvoorbeeld je vga erbij wilt zetten.... :/

• Paul C
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 11:46
Als je een n00b bent op gebied van DOC, dan denk ik niet dat je überhaubt aan een prom moet beginnen aangezien dit toch aanzienlijk andere koek is dan gewone luchtkoeling aangezien het met een prom redelijk goed mogelijk is je proc/mobo te killen bij foute montage en hoewel je dat waarschijnlijk wel voor elkaar kunt krijgen lijkt me de extreem lage temperatuur overbodig als je niet FLINK wilt overclocken en het drastisch hogere stroomverbruik lijkt mo ook niet bepaald wenselijk.
Dat was het single systeem, nu wil jij een prom gaan verbouwen voor een dual systeem waarvoor veel kennis, ervaring, tijd en geld benodigd is. Aangezien je n00b bent lijkt met dat dus geen goed idee. Als je een idee wil krijgen van wat Phase Change al inhoudt bij een single systeem kijk dan eens op www.icecoldcomputing.com (note: een standaard prom is geen cascade zoals DaBit's meest recente project, maar een tot dual verbouwde prom is volgens mij zeker zo gecompliceert als het 173K project van DaBit)

Een goed alternatief voor jou als je de herrie van je luchtkoeling niet meer ziet zitten of erop uitgekeken bent (wat me niet lijkt bij een n00b) is uiteraard Waterkoeling waarover ongelofelijk veel te vinden is op dit forum. Met een degelijke WC kun je ook een heel aardig begin maken met overclocken! (het zijn voornamelijk de échte diehards die een prom gebruiken laat staan een zelfbouw of sterk gemodificeerde prom!)
Pagina: 1