[ASUS A7N8X-X]formaten

Pagina: 1
Acties:

• bartvl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09:06

bartvl

Vlieg! Kan ik niet. Te laat...

Topicstarter
Ik ben op zoek naar een nieuw moederbord, en naar alle positieve reacties, blijkt dat dit MoBo wel een aardig geval is.
Maar ik zit met een probleem:
Ik heb een micro ATX kast (ofzoiets)
dat houdt in ieder geval in dat het moederbord, als het geplaatst wordt, voor zo'n 7 CM onder (achter in feite, maar als je um neerlegt (de kast) dan onder)) de CD-Rom speler en de Brander, die in totaal weer zo'n 10 CM breed(hoog) zijn.
Dus het gaat mij om de hoek rechtsboven van zo'n 7 bij 10 CM, of daar "hoogbouw" bevind, ik zie op het plaatje van ASUS dat daar in de buurt de plaats voor het RAM is, en dat daar de IDE connectors zitten.
Hoe hoog zijn deze? Ik heb namelijk ongeveer 1 CM speling.

Life is not about specs, it is about joy!

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
ATX mobo kan _niet_ in micro ATX kast.

Asus heeft wel een aantal MicroAtx mobo's hoor.
Zo ook een variant op de A7N8X:
http://www.asus.com/produ...eta/a7n8x-vm/overview.htm

De M staat bij Asus voor micro ATX

[ Voor 167% gewijzigd door Voutloos op 04-02-2004 23:18 ]

{signature}

• The Source
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:24
Heel simpel, uATX kast = uATX mainboard erin. En dat Asus mainboard waarover je het hebt is ATX, dus dat gaat niet comfortable passen.

• bartvl

bartvl

Topicstarter
Sorry, da lost het probleem niet op, de hoogte is geen probleem (MAW 6 (-->oeps, 5 PCI + 1 AGP)PCI sloten past wel) maar de diepte (van de achterkant tot de voorkant) is niet groot genoeg waarschijnlijk. Iets minder diep dan de nieuwe modellen. (het is een Shi-Tec kast uit het P-II tijdperk)
(er zijn wel mobo's die passen, maar ik wou eigenlijk weten of ik er de standaard A7N4X-X in kon "proppen")

[ Voor 23% gewijzigd door bartvl op 04-02-2004 23:29 ]

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14-08 20:09

Shunt

Boe

wrom zo moeilijk doen
een nette kast kost tegenwoordig een euro of 40 en dan heb je een goeie mooie kast. nu moet je ook nog gaan kloten met voedingen.

maar ik geloof niet dat dat soort mobos voor die kast voor je nog gemaakt worden :S

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

• bartvl

bartvl

Topicstarter
ECS maakt ook nog kleinere MoBo's, dus das nog een optie (waar ik waarschijnlijk wel voor ga) want €40 euro is niet niks hoor...

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Snap het probleem niet, micr-atx is micro-atx, is niet voor niets een standaard.
Alle micro's passen dus.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:27

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

bartvl, je hebt het jezelf moeiljk gemaakt door verkeerde termen te gebruiken :o

Als ik dit zo lees:
de hoogte is geen probleem (MAW 6 (-->oeps, 5 PCI + 1 AGP)PCI sloten past wel)
Heb je GEEN uATX kast :o

Wat je beschrijft is een ATX kast met beperkte diepte. Hoe je kunt achterhalen of een mobo gaat passen is simpel:

1) neem een lineaal of meetlint en meet hoeveel ruimte je hebt in de kast.
2) ga na de site van de mobofabrikant (in dit geval www.asus.com ) en zoek daar de afmetingen van je mobo op.
3) indien mobo<=ruimte in kast: OK, indien mobo>ruimte in kast: ander mobo of ander kast kiezen :z

Oslik blyat! Oslik!

• igg
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-10-2025

igg

waar een wil is ben ik weg

Het lijkt op een baby-atx kast ;) Wel de volledige hoogte, maar niet de breedte.

Heb een paar weken geleden een soortgelijk probleem aan de hand gehad.
Let wel op of de backplate geschikt is voor montage van een "standaard"-atx mobo, dwz dat je het mobo met alle schroeven kunt monteren.

NUON: sponsored by igg (xp2600+, xp1600+, dual duron1000, dual pI, pII, 3x celeron)

• InZane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-08 13:47
bartvl schreef op 05 februari 2004 @ 09:46:
ECS maakt ook nog kleinere MoBo's, dus das nog een optie (waar ik waarschijnlijk wel voor ga) want €40 euro is niet niks hoor...
Lijkt mij gewoon slimmer om een nieuwe kast te nemen, want waarschijnlijk zit er in die shi-tec (zeker dynabyte? :) ) ook nog een voeding uit de oertijd. Zal wel 200 - 250 W. max. zijn.
Je kunt er donder op tegen zeggen dat je daar nog wel last mee gaat krijgen als je nog meer gaat uitbreiden. Zo'n AMD lust namelijk wel wat en als je d'r dan ook nog een keer een dikke gfx kaart in gooit trekt ie het echt niet meer..

• bartvl

bartvl

Topicstarter
InZane schreef op 05 februari 2004 @ 11:22:
[...]

Lijkt mij gewoon slimmer om een nieuwe kast te nemen, want waarschijnlijk zit er in die shi-tec (zeker dynabyte? :) ) ook nog een voeding uit de oertijd. Zal wel 200 - 250 W. max. zijn.
Je kunt er donder op tegen zeggen dat je daar nog wel last mee gaat krijgen als je nog meer gaat uitbreiden. Zo'n AMD lust namelijk wel wat en als je d'r dan ook nog een keer een dikke gfx kaart in gooit trekt ie het echt niet meer..
Inderdaad dynabyte, PC privé project, had mijn pa NOOIT moeten doen achteraf...
Er zit momenteel een 300 W Q-tec ding in (standaard voeding van 235 W opgeblazen...) maar er komt een AOPEN voeding in van 300 W, dat valt dus nog wel te doen.
Ik denk dak dan toch maar voor een ECS MoBo ga, tenzij mijn pa ruig is met geld gooien...
dion_b schreef op 05 februari 2004 @ 10:45:
bartvl, je hebt het jezelf moeiljk gemaakt door verkeerde termen te gebruiken :o

Als ik dit zo lees:

[...]

Heb je GEEN uATX kast :o

Wat je beschrijft is een ATX kast met beperkte diepte. Hoe je kunt achterhalen of een mobo gaat passen is simpel:

1) neem een lineaal of meetlint en meet hoeveel ruimte je hebt in de kast.
2) ga na de site van de mobofabrikant (in dit geval www.asus.com ) en zoek daar de afmetingen van je mobo op.
3) indien mobo<=ruimte in kast: OK, indien mobo>ruimte in kast: ander mobo of ander kast kiezen :z
das nou juist waar dit topic om draait eigenlijk... Het is op zich wel mogelijk om het MoBo tot zo diep door te laten lopen, alleen weet ik dus niet of dat lukt ICM CD-rom drives e.d. MAW hoe hoog is het moederbord op die plaats...

Pagina: 1