[wifi]Extra antenne op AP, 1of2>ervaringen

Pagina: 1
Acties:

• JdM
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 24-07 20:17

JdM

Humbled

Topicstarter
Ik ben in het bezit van een linksys WRT54G AP en om het bereik van dit apparaat te vergroten wil ik graag een betere antenne aansluiten, mijn oog is op deze
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/1203/pmant24_clear_background_big.jpg

gevallen.
De antenne heeft een versterking van 24dBi

Nu is alleen het geval dat mijn AP 2 antennes heeft en ik vraag me af of er mensen zijn die ervaring hebben met uitbreiden in zo'n zelfde geval, ik vraag me dus af of het wel gaat werken met 1 antenne en voor 95 Euro waag je niet even een gokje, voor hetzelfde geld is het zo dat ik dan beter 2 antennes kan nemen met een mindere versterking, maar dat weet ik dus niet omdat ik er nog geen ervaring mee heb. B)

Mijn AP heeft niet de mogelijkheid om de 2 antennes te bundelen softwarematig. :'(

iemand suggesties? _/-\o_

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 10:06
Je kan waarschijnlijk in het appraat kiezen welke antenne hij moet gebruiken (links, rechts of diversity (beiden)).

If it ain't broken, tweak it! | gasloos sinds oktober 2025, hoekwoning 1978 | 10kWp PV, Panasonic K serie 7kW, Atlantic Explorer V5 270L | Tesla Model Y | 3x Victron MP2 6k5, 48kWh

• JdM

JdM

Humbled

Topicstarter
FatalError schreef op 04 februari 2004 @ 23:19:
Je kan waarschijnlijk in het appraat kiezen welke antenne hij moet gebruiken (links, rechts of diversity (beiden)).
dat kan dus niet helaas.

• FatalError
Volgens mij moet het kunnen in een van de latere firmwares, en anders kan je een 'gehackte' firmware op internet vinden die dat wel kan.
Die heeft dan gelijk ook andere leuke geintjes als WDS, uitgangsvermogenregeling, uitgebreidere firewall.. etc.

If it ain't broken, tweak it! | gasloos sinds oktober 2025, hoekwoning 1978 | 10kWp PV, Panasonic K serie 7kW, Atlantic Explorer V5 270L | Tesla Model Y | 3x Victron MP2 6k5, 48kWh

• JdM

JdM

Humbled

Topicstarter
thx!

Ik heb de firmware gedownload en i-net werkt in elk geval met deze firmware :)
Nu heb ik de mogelijkheid tussen de TX en RX antenne , deze dien ik dus allebei op dezelfde te zetten , bijv. links en dan dus daar mijn antenne opzetten (alleen nog even zoeken welke dan links of rechts is op de router, heb ik het zo goed, of zegt dat TX en RX signaal weer wat anders?

• FatalError
Als het goed is is het zo dat als je naar de voorkant kijkt link links is en rechts recht :)

• InfoTracer
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-08 22:50
TX en RX is volgens mij verzenden en ontvangen heeft dus niet echt met links en rechts te maken (als ik het goed heb)

• FatalError
Je kan per zendrichting (RX of TX) aangeven op welke antenneuitgang dat gedaan moet worden, dus links of rechts of beiden (diversity).

• JdM

JdM

Humbled

Topicstarter
Dan moet ik dus zowel RX als TX op bijvoorbeeld links zetten en daar mijn ene antenne op, ik kom er op terug als het is aangesloten :)
Pagina: 1