Toon posts:

Reservoir, mening, tips

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb bij tweakstore onderstaand reservoir besteld.

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakstore.net/shop/images/dualbay_lg.jpg

Het is een reservoir dat geschikt is om in 2 5.25 "bays te bouwen, en ik heb dus het plan opgevat om daar de bovenste 2 voor te gebruiken, dit in verband dat ie dan op het hoogste punt in het systeem zit.

Ik was al een tijdje op zoek naar zo iets, dus leek mij dit een goed plan. Eén van de opties is om er een lampje in te zetten, eerste vraag, levert dat nou juist niet extra verwarming van je koelmiddel op?

Verder heb ik het systeem zo geconfigureerd dat de radiator bovenin de kast zit en de lucht van buiten naar binnen door de radiator wordt gezogen. Deze lucht zal dus opgewarmd en wel tegen dat reservoir blazen. Zal dat merkbaar zijn?

Misschien afgezaagd, maar ik heb meteen ter vervanging van mij Sicce pompje van 1300 l/u een hydor pompje van 700 l/u besteld. Zal dat effect hebben op de koelprestaties?

Dan zit de vulopening aan de bovenkant, het gat rechtsvooraan. Ik ben eigenlijk nergens tegengekomen hoe mensen daar mee omgaan. Het zou wel makkelijk zijn als je niet je complete machine hoeft te demonteren om het reservoir bij te vullen. Heeft iemand een idee hoe je dat kan oplossen? Heb zo'n chieftec kast met rails in de bays.

• pierre-oord
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15-01 10:55
Beetje naar voren schuiven in je bay om bij te vullen :?

En kwa licht: een LED wekt echt amper warmte op, dat is niet meetbaar.

Ondernemer in tech (oud LOQED.com, nu UpToMore.com)

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11-02 16:00

Chiron

Moderator Discord / TFV & AWM
flow maakt niet zo heel veel uit, als er maar flow is

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Verwijderd

Topicstarter
pierre-oord schreef op 04 februari 2004 @ 23:10:
Beetje naar voren schuiven in je bay om bij te vullen :?
Daar had ik zelf inderdaad ook aan gedacht, maar dat houdt bij mijn chieftec-ding in dat ik beide zijkanten moet demonteren, en dan nog eens de lijst die er voor op zit. Geen bezwaar bij installatie, wel als je dit af en toe moet doen.
En kwa licht: een LED wekt echt amper warmte op, dat is niet meetbaar.
Aha, even denken over het kleurtje dan. Bij mij zit er Redline waterwetter in, maakt de vloeistof roze. Rood lampje geeft wel een errug hoerig effect. Iemand ervaring met zo'n kwestie?

• Chiron

Chiron

ik heb er gewoon behalve waterwetter ook nog groen/gele kleurstof in zitten
werkt prima op zich

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Verwijderd

Topicstarter
Geeft dat niet een uiterst goor kleurtje?

• X-t-r-e-m-e
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20:18
waarom gewoon niet deze bij tweakstore:

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakstore.nl/shop/images/uv_blue_bay_res.jpg

Makkelijker met twee slangen, anders moet je vier slangen gebruiken of overige twee gaten afdichten en wat moet je met zo'n groot reservoir.

Helpt niets, reservoir is alleen makkelijk voor ontluchting, na een uur is al jouw water net zo warm als dat van mij, scheelt misschien een min of 15.

Verwijderd

Topicstarter
Die heb ik overwogen, maar ik houd van groot, en aangezien ik een dikke bigtower heb is dat dus geen probleem. Voor die overige gate leveren ze trouwens gewoon plugjes mee, dus dat lijkt me geen bezwaar.

• Dagobert
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 07-02 20:28
Verwijderd schreef op 04 februari 2004 @ 23:32:

Aha, even denken over het kleurtje dan. Bij mij zit er Redline waterwetter in, maakt de vloeistof roze. Rood lampje geeft wel een errug hoerig effect. Iemand ervaring met zo'n kwestie?
dat had ik ook, maar ik heb er 2 kleine flesjes blauw spul in gemikt wat oplicht bij blacklight. die 2 flesjes zijn zo groot als die free sample parfum flesjes en heb ik destijds gekocht bij www.oc-shop.nl die 2 flesjes waren ruim voldoende om dat vieze roze kleurtje in een mooie blauwe gloed te veranderen.

I must insist that reading my posts is a prerequisite to replying to them. *KLICK*

Verwijderd

Topicstarter
Weet je daar ook nog de naam van? Want OC-shop heeft het blijkbaar niet (of ik weet niet waar te kijken)

• bassie666
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07-09-2024

bassie666

www.wrsmarine.com

Als je xerex goed mengt in t water dan zie je van de rose kleur uiteindelijk weinig terug, zeker niet als je gebruik gaat maken van uv die-lite.

Voor verlichting in je reservoir kan je makkelijk led's gebruiken. die heb je tegenwoordig zelfs in uv-versie. Die werken supergoed
(ben over die uv-led's nu een review van aant maken, heb er 15 gekregen _/-\o_ )

mail me anders voor meer info

[ Voor 7% gewijzigd door bassie666 op 05-02-2004 00:07 ]

HTPC user

• Chiron

Chiron

Verwijderd schreef op 04 februari 2004 @ 23:52:
Geeft dat niet een uiterst goor kleurtje?
Afbeeldingslocatie: http://www.pisang.demon.nl/images/case6.jpg

:7

reservoir is dat angel eye uv reservoir btw

Verwijderd

Topicstarter
Hé, jij hebt zoiets! Hoe doe je dat met bijvullen? Verder ziet dat er inderdaad strak uit. Nog lampjes daarin?

• Bezulba
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06-02 20:56

Bezulba

Formerly known as Eendje

ik heb ook een chieftec kast met rails en ik kan hem ver genoeg eruit trekken om hem makkelijk bij te vullen.. opening is groot genoeg voor een fles demi water dus dat gaat prima. En je hoeft helemaal niet de voorkant eraf te halen om je bays eruit te schuiven.. dat is juist de hele point van die rails.. zodat je makkelijk drives erin en eruit kan halen.

Je hebt iid een stel aansluitingen meer maar daar worden ook afsluitringen en dopjes voor bij gelevert... werken prima

[ Voor 23% gewijzigd door Bezulba op 05-02-2004 00:17 ]

blup

• Chiron

Chiron

yup.. gewoon uv led setje wat ik erbij kon bestellen, wel wat gemodificeerd zodat de bekabeling wat netter uitzag.. moet nog een groot casemod topic wijden aan mijn kast eigenlijk

en bijvullen heb ik nog niet gedaan om eerlijk te zijn :+ maar het is een kwestie van zijpanelen loshalen, reservoir naar voren schuiven en dop open en de trechter erin...

Verwijderd

Topicstarter
Maar dan heb je waarschijnlijk wel de vergrendeling van de rails gesaboteerd? Wat ik bedoel is het volgende, als je bij mij de CD-ROM bijvoorbeeld erin schuift klikt hij op zeker moment vast, wil je hem eruit halen, dan moet je de grendels inknijpen.

• Chiron

Chiron

rails? welke rails ;)

ik heb geen chieftec..

Verwijderd

Topicstarter
Was reactie op eendje

Verwijderd

Ik heb dat 1-bay Angel Eye res en ben er wel tevreden over. Het is groot zat en je kan beter een baybus in het andere slot rammen, want het verschil merk je niet. Misschien vind je het leuker staan ofzo, ik vind het zonde.

Ten tweede zou het alleen nuttig zijn als je je pomp erin kon kwakken, wat dus niet kan, wat het dus eigenlijk totaal onzinnig maakt dat grote ding.

Dus of laten liggen, of het kleinere reservoir pakken, dat is mijn tip. En dat lampje, dat zijn toch ook gewoon 2 ledjes, net als bij de kleine versie? Ik heb die, samen met wat lichtblauwe vloeistof, en het zit er erg mooi uit. Wel een aanrader.

Verwijderd

ik heb zelf ook zo'n reservoir gehaald (1x 5.25" model) en in mijn pc gebouwd.
Werkt prima, en omdat ik van die sliders heb in mn kast kan ik zo dat reservoir iets uit mn kast schuiven om bij te vullen.
Voor de verlichting heb ik het als volgt gedaan.
Ik heb een 10cm ccfl blacklight in de lege 5.25" bay onder het reservoir gemaakt zodat het gehele reservoir goed wordt belicht van onderen, en daardoor gloeit het hele ding mooi groen op dankzij mn groene koelwater.

• Patrlck
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17:19
Heb zelf ook zo'n bay reservior..het is een leuk ding maar ik vind het wel nadelig als ik me set uit elkaar haal..dat moet namelijk in de kast zelf dan omdat je niet die bay eruit krijg met de rest van je set.. dus een slangetje ergens los maken en daar je water uit krijgen..

Ga zelf een nieuwe halen..de Tank-o-matic Resevoir die lijk me wat handiger :)

Verwijderd

Topicstarter
Nou is regelmatig mijn complete systeem ontmantelen niet iets wat ik dagelijks doe, dus voor het uitbouwen van het reservoir het systeem aftappen zie ik niet als onoverkomelijk, ik denk dat ik daar gewoon onderin bij de pomp een aftapkraantje voor maak. Bedankt allemaal voor de inbreng, ik heb weer wat ideeën opgedaan, en als het spul binnen is hoop ik dat het wat moois wordt. Nu werk ik nog met een los open bakje dat ik heb afgedekt met een stukje multiplex waar de pomp is ondergedompeld, het staat naast mijn kast en begint steeds meer te irriteren, ook omdat ik dus door verdamping zeer geregeld moet bijvullen. Daarbij komt dat de Sicce-pomp redelijk rumoerig is, terwijl één van de bijkomende doelen van waterkoeling geluidsreductie is, hoofddoel is natuurlijk een stabiele temperatuur die belangrijk lager is dan met luchtkoeling bereikt kan worden. Als het af is post ik wat pics van het resultaat. Nu nog de spulletjes binnen krijgen.

Verwijderd

Topicstarter
Update:

Ik heb maar eens een dingetje UV-deye blue en een blacklight ccfl erbij besteld, morgen komt het spul aan, en dan wordt het bouwen.............. kan bijna niet wachten.

• eMKa
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Ik heb een slechte ervaring met het broertje hiervan. Deze ging lekken.

Er zijn goede en slechte reeksen van deze soorten, ik hoop het beste voor je!

Intel Core i7 950 - Asus Sabertooth X58 - Asus GTX690 - BenQ XL2420T | Wallpapers | Flash Games

Verwijderd

Topicstarter
Op welke plaats ging die van jouw dan lekken? Was het nadenwerk, dan lijkt het mij garantie, was het afdichtingen, bij een bouwmarkt kun je gewoon een assortiment fiber-ringen halen.

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21:50
Nice reservoir, zit er ook aan te denken zoiets te bestellen, maar wilde je je Hydor pomp mss verkopen? edalfsen AT xs4all DOT nl :)

XXXVI

Verwijderd

Topicstarter
Na een potje stevig bouwen zit het spul er in. Zeer netjes, het bleek alweer goed om het vloeibare gedeelte eerst een poosje te laten draaien zonder se PC opt te starten, want alras bleken er toch enige kleine lekkages, maar die heb ik allemaal kunnen oplossen. Wat een genot, systeem is een stuk stiller geworden, mede door het vervangen van een Delta-fan door een Papst-Fan, en mij kast kan weer dicht. Volgende project wordt het reorganiseren van de inwendige bedrading van het systeem. Pics gaan nog volgen, maar als je de wirwar die er bij mij is aanschouwt schrik je. O, voor de goede orde, Athlon XP2200+ voorlopig nog niet boven de 35 graden, maar ik heb nog geen echte treiter-progseltjes gedraaid die hem echt laten zweten. Ga nu eerst eens 3d-Mark doen, iemand nog andere suggesties?
Pagina: 1