[filmpje] geluid te zacht, hoe los ik dit op?

Pagina: 1
Acties:
  • 4.092 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 99760

Topicstarter
ik kreeg onlangs filmpjes(avi) op me harde schijf, ik wilde ze op cd gaan branden en nu valt me op dat de geluid te zacht is. de andere filmpjes die ik heb zijn niet zo zacht. is er een truuk om de geluid harder te maken IN de film zonder de volume achteraf te verhogen via bijv tv?

in de faq stond niets over geluid bewerken van een film.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
**KICK**

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• e1f
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 03-04 23:19

e1f

Je kan met VirtualDub(mod) het geluid eruit halen (apart opslaan als Wav), vervolgens met een audiobewerkingsprogramma het geluid wat harder maken en daarna met VirtualDub(mod) het geluid weer terug onder je avi zetten. Het film gedeelte moet je dan opslaan als direct stream copy zonder geluid in eerste instantie, waarna je daar dus je geluid weer er onder zet (ff kijken in wat voor formaat, mp3, ac3 o.i.d.).

Wanneer je trouwens even gezocht had... Geluid bij DivX te zavht...

[ Voor 13% gewijzigd door e1f op 05-02-2004 13:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
tis geen divx maar dat maakt vast niet uit? maar goed je hebt gelijk, ik had search wat beter kunnen benutten. echter dit is nou een soort vraag dat gwoon in de faq had moeten staan vinnik.

toch bedankt e1f, ik zal de volgende keer de search ook gebruiken....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 43710

Software amplifier

Deze oplossing kost aanzienlijk minder tijd dan editen van de files.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 43710 schreef op 05 februari 2004 @ 13:45:
Software amplifier

Deze oplossing kost aanzienlijk minder tijd dan editen van de files.
ok het duurde ff voor ik het onder de knie had en het begreep. ik dacht dat het een bewerk programma was zoals e1f bedoelde. maar de oplossing van dreft werkt dus wel

maar het is een noodlapmiddel. dit werkt niet als je de filmpje op de cd brandt want het geluid is nog altijd te zacht. de oplossing van dreft schroeft de geluid nivo omhoog meer niet.

overigens heb ik dit probleem bij 3 filmpjes. de overige 6 zijn goed. en bij die topicstarter was 90 % van zijn filmpjes te zacht.

[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 99760 op 05-02-2004 15:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
goed ik heb de search dit keer beter benut, in een topic kreeg ik een paar overeenkomsten te zien. ik gebruik FDDshow en de filmpjes die zo zacht spelen zijn XVID en ik kreeg ze alle 3 tegenlijkertijd, het kan heel goed zijn dat ze fout zijn geript.

ik heb nog meer XVID en die spelen wel goed en hard af

ik zit nu rond te kijken in de AC3 instellingen maar zie niets bijzonders :?

kijk ik heb al een programma om geluid op te schroeven tijdens het afspelen maar ik wil het op cd branden en dan op dvdspeler afspelen en het geluid moet dan goed zijn.

ik moet ze dus gaan splitten met viritualdubmod las ik in de search maar de link van de tool om geluid harder te maken werkt niet meer en heette wave_normalize. ( heb al via google gekeken, kreeg alleen document)

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 99760 op 08-02-2004 14:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22-06 20:13

voodooless

Sound is no voodoo!

Is het geluid de hele tijd zacht, of alleen zacht bij zachte passages, en echt heel hard bij harde passages :? Is het AC3 geluid :? Zoja, dan zul je daaraan niets kunnen veranderen. Misschien moet je dan eens dynamic range compression aan zetten...

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
hele tijd zacht, jah denk wel AC3 want da kan ik niet zien? via gspot staat dat het ac3 is. en dynamic range compression is alleen tijdelijk. ik wil het op cd branden en dan op tv bekijken, met welk tool maak ik geluid harder?

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 99760 op 08-02-2004 15:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22-06 20:13

voodooless

Sound is no voodoo!

Zoals ik al zei, als het AC3 is, dan heb je gewoon pech. Slecht geript kan niet, want aan AC3 kun je niet zomaar iets veranderen. Dynamic range compression hoort niet tijdelijk te zijn... Als dat zo is, dan is de implementatie behoorlijk waardeloos... Wat je nu nog kan doen is van AC3 PCM maken, en dan het geluids harder zetten. Je verliest dan wel het echte 5.1 geluid.

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
goed ik heb de cd gebrand met dit erop, en het toen bij me buurman afgespeeld. de geluid is rampzalig zacht en voor de rest is ie wel goed. volgens deepspace kan je er verder nix meer aan doen.

is iedereen hier mee eens? ( ik las trouwens in de search dat flasktask geluid vaak te zacht overnam van dvd, daar baseerde ik de slechte rip op )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
e1f schreef op 05 februari 2004 @ 13:09:
Je kan met VirtualDub(mod) het geluid eruit halen (apart opslaan als Wav), vervolgens met een audiobewerkingsprogramma het geluid wat harder maken en daarna met VirtualDub(mod) het geluid weer terug onder je avi zetten. Het film gedeelte moet je dan opslaan als direct stream copy zonder geluid in eerste instantie, waarna je daar dus je geluid weer er onder zet (ff kijken in wat voor formaat, mp3, ac3 o.i.d.).
Afbeeldingslocatie: http://www.myimager.com/uploads/jfjgj_62234110152_15322.JPG

ik heb de laatste FDDSHOW en dat was het enige wat al mijn filmpjes kon openen. ace codec total pack en divx total pack werkten nie bij mij, en nu kan viritualdub er weer nie mee omgaan pfffffffffff

[ Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 99760 op 08-02-2004 16:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eghie
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

eghie

Spoken words!

Bestaan er geen software matige versterkers, die "realtime" het geluid kunnen versterken, zoals microfoon of geluid :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rataplan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

Neen. Ik heb onlangs AC3Filter geinstalleerd (had ik met de search gevonden ;)), met een boost tot 20db is dit stukkie software da bomb. Alle slecht geconverteerde/native AC3-streams knallen tegenwoordig de stereospeakertjes uit :P

[ Voor 20% gewijzigd door Rataplan op 08-02-2004 16:13 ]

Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
jah ik heb ook zo een proggie die boost geeft maar die boost kan ik niet mee branden op cd zodat ik op standalone dvd kan bekijken.

ik moet dus niet een lapmiddel hebben maar iets definitiefs....

deze film issut

Afbeeldingslocatie: http://www.myimager.com/uploads/kjl_62234110152_26527.JPG

[ Voor 20% gewijzigd door Anoniem: 99760 op 08-02-2004 17:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
het valt me op dat mensen nog niet goed begrijpen wat ik zoek ( ik ben nie duidelijk geweest denk ik ) :

ik wil de geluid van 3 filmpjes omhoogschroeven en niet tijdelijk. na het bewerken moet het prima geluidsnivo hebben. en dan wil ik ze op cd branden.

HOE?

met viritualdubmod gaat het niet want hij kan schijnbaar niet met xvid overweg. hoe split ik de geluid van beeld, bewerk ik het en zet ik ze weer bij elkaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rataplan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

Anoniem: 99760 schreef op 08 februari 2004 @ 17:59:
met viritualdubmod gaat het niet want hij kan schijnbaar niet met xvid overweg. hoe split ik de geluid van beeld, bewerk ik het en zet ik ze weer bij elkaar?
Door de "echte" xvid-codec te gebruiken? [google=xvid koepi] zou moeten helpen. Vervolgens je AC3 naar stereo converteren.

Het moet me van het hart dat het volgens mij toch echt een afspeelcodecprobleem is: zodra je een AC3-film hebt, kan je weer gaan rippen. Volgens mij kan je beter een goed afspeelfilter installeren, dan ben je voor de rest van je leven klaar ;)

Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geforce666
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20-06 11:51

geforce666

a.k.a Jan (nl)

je kan het proberen met het programma BeSweet, daar kan je het volume van AC3 mee verhogen
maar mij is het nog niet gelukt dus (heb hetzelfde probleem)
dus als jou het lukt , zeg even hoe ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• e1f
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 03-04 23:19

e1f

Anoniem: 99760 schreef op 08 februari 2004 @ 16:11:
[...]
[afbeelding]
en nu kan viritualdub er weer nie mee omgaan pfffffffffff
Hij geeft aan dat ie er alleen een direct stream copy van kan maken, en dat is ook alles wat jij nodig hebt. Aan de video hoef je niks te veranderen, want dat is goed. Dus gewoon een direct stream copy van het video gedeelte maken. Daarna dat uitzetten en je geluid apart saven, met de pcm codec bijvoorbeeld, dan kan je het bewerken met bijvoorbeeld cooledit, ben je alleen je ac3 5.1 kwijt, is alleen nog stereo. Of misschien zoals geforce666 zegt met besweet je ac3 volume ophogen.

Vervolgens zet je je goede geluid er weer onder, direct stream copy van de film en van je geluid en dan moet het goed zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Rataplan schreef op 08 februari 2004 @ 18:05:
Door de "echte" xvid-codec te gebruiken? [google=xvid koepi] zou moeten helpen. Vervolgens je AC3 naar stereo converteren.

Het moet me van het hart dat het volgens mij toch echt een afspeelcodecprobleem is: zodra je een AC3-film hebt, kan je weer gaan rippen. Volgens mij kan je beter een goed afspeelfilter installeren, dan ben je voor de rest van je leven klaar ;)
eerst deed koepie xvid codec het niet met een bepaald film. nu ineens weer wel. :?

ik heb vandaag alweer een paar filmpjes gekregen, allemaal zijn ze goed. het is alleen die 3 filmpjes.
geforce666 schreef op 08 februari 2004 @ 18:13:
je kan het proberen met het programma BeSweet, daar kan je het volume van AC3 mee verhogen
maar mij is het nog niet gelukt dus (heb hetzelfde probleem)
dus als jou het lukt , zeg even hoe ;)
als jij het al geprobeerd hebt, waarom zou ik het dan nog eens proberen? ik heb in de afgelopen week ontzettend veel programmas gezien en uitgeprobeerd. gek wordt ik ervan. als jij je filmpjes goed hoorbaar wilt afspelen op je computer raad ik je de reclocker aan http://ogo.nerim.net/reclockfilter/

het werkt trouwens niet als je het filmpje (met zacht geluid) op cd zet en dat dan op tv bekijkt want het is een boost van reclocker(=dynamic range nogwatte ), meer niet.
e1f schreef op 08 februari 2004 @ 22:39:
Hij geeft aan dat ie er alleen een direct stream copy van kan maken, en dat is ook alles wat jij nodig hebt. Aan de video hoef je niks te veranderen, want dat is goed. Dus gewoon een direct stream copy van het video gedeelte maken. Daarna dat uitzetten en je geluid apart saven, met de pcm codec bijvoorbeeld, dan kan je het bewerken met bijvoorbeeld cooledit, ben je alleen je ac3 5.1 kwijt, is alleen nog stereo. Of misschien zoals geforce666 zegt met besweet je ac3 volume ophogen.

Vervolgens zet je je goede geluid er weer onder, direct stream copy van de film en van je geluid en dan moet het goed zijn.
nou hij sloot zichzelf telkens na die melding dus ik kon er nix mee, maar na de standalone xvid van koepie doet ie ineens weer goed. ik moet nog alleen uitvogelen hoe je directstreamdinges wat jij zegt maakt. maar dat komt morgen wel. ik ben het nu allemaal een beetje zat nouw......

[ Voor 65% gewijzigd door Anoniem: 99760 op 09-02-2004 02:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SilentStorm
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 27-04 11:59

SilentStorm

z.o.z

Ondanks het feit dat een aantal mensen niet meteen duidelijk hadden dat het je ging om een (voor dat bestand) blijvende oplossing zocht , is de oplossing al wel gegeven. Besweet ken ik niet, maar hiermee zou je voor AC3 het volume moeten kunnen verhogen. Wat ik zelf doe in zo'n geval: Het wav bestand extraheren met virtualdub. Dit vervolgens openen met bv CoolEdit. Hiermee kun je het volume verhogen of normaliseren. Daarna zet je het terug in je videobestand met virtualdub, waarbij je de aangepaste wav file als audiosource gebruikt.

offtopic:
Ik mis zelf in Cooledit nog wat simpele mogelijkheden op bv het gebied van (gedeeltelijk) cutten/joinen. Als iemand nog een leuk alternatief heeft zou ik dat wel appricieren

Localhost is where the heart is

Pagina: 1