Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[feat.req] Aantal hits/views bij topics bijhouden.

Pagina: 1
Acties:
  • 31 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Heb de search er op na gezocht maar zag hem er nog niet tussen staan en vond hem wel een waardevolle toevoeging tot het form. En is voor zover ik niet weet nog niet geimplementeerd.

Dat voor elk topic dat er geopend wordt en een teller wordt bijgehouden hoe vaak dat topic bekeken is.

Waarom?

- Te gebruiken bij hoogte van notering in resultaten van een search
- Vaak bekeken topics opnemen in de FAQ
- Verhogen van het inzicht in het interessegebied van gebruikers
- Als informatie die gebruikt kan worden bij de beslissingen of een onderwerp een eigen forum of subforum moet krijgen
- Als informatie voor geinteresseerde
- Vaak geraadpleegde topics te cachen. Overigens zouden 'active topcis'ook baat hebben bij caching.

Het invoeren van een teller die het aantal views van een topic bijhoudt is niet moeilijk te implementeren. Althans, dit lijkt mij zo, ik ben geen react programmeur. Maar als deze feature geimplementeerd wordt kunnen de 'Waarom's' altijd later nog als functionaliteit worden toegevoegd. De historische gegevens zijn dan al beschikbaar.

Verwijderd

Zit er al in sinds 1.9, en kan bij de performance opties geloof ik uitgeschakeld worden. Is ook om die reden uitgeschakeld dus. ;)

Of zit ik er nou helemaal naast? ;)
edit:
Ah dit dus, maar ik begrijp van kees dat ik er naast zit:
Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/22905/full.gif

[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 04-02-2004 22:31 ]

Verwijderd

Topicstarter
Oke, dan wordt het misschien tijd om eens te kijken naar de extra functionaliteit te kijken die het bijhouden van aantal views van een topic biedt. De 'waarom's'

• Sybr_E-N
  • Registratie: December 2001
  • Nu online
Wat heb ik, als gewone user, aan deze statistieken? Ik kan me erg goed voorstellen dat het handig is voor het forum-beheer en de moderator's, maar voor gewone user lijkt het me nutteloos. Ten miste ik heb er geen baat bij.

• Kees
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 16:11

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
is geen performance optie, is een bewuste optie.

Waarom niet te gebruiken
- men gaat reageren met 'er zijn al 1000 man geweest die het topic bekeken hebben en nog geen antwoord'-kicks
- men gaat f5'en om een topic's views opte krikken
- verhogen inzicht kan ook prima achter de schermen
- caching doet mysql, daar gaan we niet iets speciaals voor bouwen

Implementatie zal al gedaan zijn / niet zo'n probleem zijn, templates is echter een ander verhaal, zie dat maar eens netjes te implementeren zonder dat de datadichtheid van de topiclisting te hoog wordt. Verder ben ik niet van mening dat het iets nuttigs is, hooguit een tool voor de mods om interesante topics te vinden. Vergeet ook niet dat een recent topic veel meer views krijgt dan een topic van 2 jaar oud, terwijl die veel interesanter kan zijn.

"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan

• DarkX
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-09-2018

DarkX

Ik?

Hmm, een van de dingen die hij noemt is opzich wel interessant. Kijken welke vragen veel vraag naar is, om de faqs up to date te houden. Hierbij hoeft alleen de crew de stats te kunnen zien uiteraard :)

"We need to have a talk about the birds and the bee gees..."
FreeStroke: Playing acoustic guitars at eleven!

• G33rt
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2022
Verwijderd schreef op 04 februari 2004 @ 22:26:
Zit er al in sinds 1.9, en kan bij de performance opties geloof ik uitgeschakeld worden. Is ook om die reden uitgeschakeld dus. ;)

Of zit ik er nou helemaal naast? ;)
edit:
Ah dit dus, maar ik begrijp van kees dat ik er naast zit:
[afbeelding]
volgens mij heb jij het daar over een of andere variabele in base_grey, en die zitten niet allemaal in GoT geimplementeerd he ;)

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19:21

crisp

Devver

Pixelated

G33rt schreef op 04 februari 2004 @ 23:11:
[...]

volgens mij heb jij het daar over een of andere variabele in base_grey, en die zitten niet allemaal in GoT geimplementeerd he ;)
Nee hoor, dat is een screenshot uit de admin; in de topiclist is het beschikbaar als {topic_viewcount}
Ik zie echter net als kees geen reden om dat aan te zetten en beschikbaar te stellen...

Intentionally left blank

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.