Toon posts:

Windows 98 + USB...ellende?!?!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Vraagje;

Ik zit hier bij mijn vriendin thuis. Zij hebben ADSL gekregen. Hun modem is een USB modem. Maar het probleem is....ja idd... ze hebben 2 USB poorten maar die kan de comp niet vinden.

Systeem: windows 98 tweede editie

Intel pentium processor 64 MB RAM

Hoe kan ik de USB poorten hier vinden??? Als ik naar hardware ga en daar zoek naar nieuwe hardware dan vind ie niks. Ik Kan dan zelf een apparaat selecteren, maar welke zou dat moeten zijn. Of moet ik een andere manier gebruiken?

Hoor graag iets van mijn mede forumleden!

:*)

• Sjaak_Afhaak
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10:42

Sjaak_Afhaak

Bleh!

welke moederbord?
waarschijnlijk staan daar de drivers ervan op het internet...

Hier staat tekst

Verwijderd

Topicstarter
Dank voor de snelle reactie:

Hoe kan ik dat vinden?? bij deze comp en dan eigenschappen en apparaatbeheer....maar dan?? waar moet ik kijken???

Verwijderd

Windows 98 en USB is in mijn herinnering barre ellende. Hadden die cheape mofo's maar een ethernet moden moeten halen. :+

• FdG
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-12-2025

FdG

Dan hebben we toch iets meer info nodig.
Ik zou als eerste even in de BIOS kijken; misschien staat USB hier uitgeschakeld. Als je wilt weten welke USB controller er in de PC zit moet je toch minimaal weten welk moederboard; of welke chipset...

98 SE werkt op zich prima met USB, dus dat kan het probleem niet zijn; ik denk eerder dat hij uit staat in de BIOS.

Geen vraagtekens bij apparaatbeheer?

Verwijderd

ik heb hier ook 98SE maar geen problemen met m'n usb poorten.
(ook een usb ADSLmodum)

denk dat je inderdaad de driver moet zien te vinden....

• Sjaak_Afhaak
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10:42

Sjaak_Afhaak

Bleh!

eh een programmaatje als aida32 kan het moederbord waarschijnlijk wel herkennen (hoop ik). Vervolgens zoeken op de site van de fabricant.

Hier staat tekst

Verwijderd

Topicstarter
EHmm...

niet te snel...

BIOS ??? ik ben geen echte comp kenner....waar staat de bios??

En welk progje moet ik downen en waar kan ik dat vinden??

Stap voor stap???

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14-03 00:48

job

De bios kom je in door tijdens het booten van de pc op f1 of del te drukken.
verscheelt een per merk mobo.

Maar als je dit al niet weet, dit is echt wel de basiskennis die een tweaker moet kennen.

Verwijderd

Topicstarter
Heb met zoeken een bios text bestandje gevonden.... veel info.... en nu??

Waar moet ik naar zoeken??

Verwijderd

FdG schreef op 04 februari 2004 @ 22:22:
Dan hebben we toch iets meer info nodig.
Ik zou als eerste even in de BIOS kijken; misschien staat USB hier uitgeschakeld. Als je wilt weten welke USB controller er in de PC zit moet je toch minimaal weten welk moederboard; of welke chipset...

98 SE werkt op zich prima met USB, dus dat kan het probleem niet zijn; ik denk eerder dat hij uit staat in de BIOS.

Geen vraagtekens bij apparaatbeheer?
Ik zou hier idd even naar kijken.

Is het een USB poort achterop het moederbord, of wordt de USB 'gevoed' vanuit het moederbord?

Verwijderd

Topicstarter
Ja sorry hoor.,....ben meer dan man van de games... en is het een beroep om tweaker te zijn dan??

Maar ok F1 en dan... waar zoek ik op?

Verwijderd

Topicstarter
Is het een USB poort achterop het moederbord, of wordt de USB 'gevoed' vanuit het moederbord?

En het verschil is?>??

ja sorry hoor... ik ben wat dat betreft echt geen kenner!

• FdG
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-12-2025

FdG

Start de PC opnieuw op; bij de meeste moederboard krijg je een melding "Press DEL to enter Setup (helemaal in het begin bij het zwarte scherm waar hij ook geheugen telt e.d.).
Druk je op DEL (F2, F10 of F12 worden ook wel eens gebruikt) kom je in de BIOS instellingen. Hierin zul je moeten zoeken naar iets als Integrated Peripherals of USB. Kijk even naar de instellingen als deze op Disabled staan moet je hier Enabled van maken; de BIOS instellingen opslaan en de PC opnieuw opstarten...

Verwijderd

Topicstarter
Het is gelukt....de USB stond op disabled, heb het veranderd naar enabled en toen opnieuw opgestart.

98 heeft de software zelf geinstalled dus nu werkt het perfect!

Bedankt allemaal
Pagina: 1