Toon posts:

Novell Netware 5.0 / Windows NT 4.0 Client probleem?

Pagina: 1
Acties:
  • 36 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Beste tweakers,

Ik zit met een probleem tijdens mijn project. Ik moet namelijk een Novell Netware 5.0 server opzetten. Is helemaal gelukt!
Ik moet een Windows NT 4.0 Werkstation NL installeren en deze verbinding laten maken met de server, is ook allemaal gelukt, alleen nu komt het probleem:

Ik krijg iedere keer als ik windows NT 4.0 opstart een melding dat een aantal services niet gestart kunnen worden. Als ik ga kijken welke dan zijn het deze:

ID: 7001
De service computer browser is afhankelijk van de service server die niet kon starten door de volgende fout: Onvoldoende opslagruimte beschikbaar op de server om deze opdracht te verwerken.

ID: 7023
De service server is beeindigd met de volgende foutmelding: Onvoldoende opslagruimte beschikbaar op de server om deze opdracht te verwerken.

Deze twee events staan er in het logboek. Iemand misschien enig idee hoe dit op te lossen?

Verwijderd

Ruimte op je HDD vrij maken op de server. ;)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 04 februari 2004 @ 22:10:
Ruimte op je HDD vrij maken op de server. ;)
Als het zo makkelijk was deed ik dat wel. Maar de harddisk is ruim genoeg in gedeeld. En er is voldoende schijfruimte over.

Boot: 178 MB
Netware: 5000 MB
SYS: 2000 MB
NSS: 4000 MB

Deze gegevens zijn gegeven door de school! De exacte werking ervan weet ik zo ook niet, maar hiervan mochten we niet afwijken!

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 04-02-2004 22:15 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 04 februari 2004 @ 22:12:
[...]
Als het zo makkelijk was deed ik dat wel. Maar de harddisk is ruim genoeg in gedeeld. En er is voldoende schijfruimte over.

Boot: 178 MB
Netware: 5000 MB
SYS: 2000 MB
NSS: 4000 MB

Deze gegevens zijn gegeven door de school! De exacte werking ervan weet ik zo ook niet, maar hiervan mochten we niet afwijken!
Die Boot is niet voldoende, moet minimaal 250 mb zijn dacht ik

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 04 februari 2004 @ 22:30:
[...]

Die Boot is niet voldoende, moet minimaal 250 mb zijn dacht ik
Dit ligt toch aan het werkgeheugen. Hij heeft minimaal 50MB nodig en daar tel je het werkgeheugen bij op. In mijn geval 128MB + 50 = 178MB Boot partitie.

P.S. Een andere projectgroep heeft het werken met 50MB Boot! Maar aan de harddisk space kan het haast niet liggen, de andere projectgroep heeft er namelijk helemaal geen probleem mee. Dus die hebben de foutmelding op het werkstation niet.

Verwijderd

Topicstarter
Misschien iemand anders een idee hoe dit op te lossen?

• Jaymz
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09:28

Jaymz

Keep on moving !

Zoeken bij support.microsoft.com op "server storage service"

Daar zit het ergens, 'k weet alleen niet meer precies waar :P

Verwijderd

Topicstarter
Ik moet toch eens wat beter leren zoeken op Microsoft en vooral in het Engels... bedankt. _/-\o_

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16:51

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Pfff, microsoft is goed in cryptische omschrijving, maar deze kan toch echt niet duidelijker hoor.
Eerst zelf even zoeken dus ;)

Braaikamer - Smoke&BBQ

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.