storingen in DVD's

Pagina: 1
Acties:

• Neo289
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21-09-2024
ik heb een px-708a en ik gebruik DVD+r schijfjes van Philips. Ik bechrijf deze ook op 4X. Toch heb ik af en toe dat als ik een back up van een film maak, dat er erg irritante storingen in zitten (beeld stopt gewoon).

verder gebruik ik Nero 6,3

Dit had ik vroeger ook met mijn oude cd brander, maar dat was voor het tijdperk van buffers enzo.

Doe ik iets fout? Ik hoor toch perfecte kopiën te kunnen maken? (op mijn harde schijf vertonen de films overigens geen haperingen)

• maartena
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09-2025
Ik ben nog maar een newbie met DVD branden (heb em maar een week) en ben dit slechts 1 keer tegengekomen. Ik heb 8 films gebrand vorige week op DVD-RW discs, en bij 1 film sloeg de buffer overrun bescherming omdat de buffer leeg was, en laat dat nou net de film zijn waar ongeveer halverwege exact het probleem wat jij noemt voorkomen. Precies (ongeveer, op de gok) het moment waar de buffer underrun plaatsvondt, en de DVD brander pauzeerde.

Tja... ik wilde natuurlijk EN mijn e-mail lezen, EN 3 Bittorrent downloads EN eMule actief houden EN mIRC chatten EN mijn online poker spelletje spelen terwijl ik wachte op het branden, en dat wil soms wel eens niet ;)

Ik omzeilde het door even een stukje terug te spoelen op de DVD (dat werkte) en het nog een keer te proberen. Na 3 keer ging ie vrolijk verder en kon ik de hele film zonder problemen bekijken.

Ik gok dus dat het mischien daarmee te maken had. Ik heb em naderhand nog een keer gebrand (toch RW) en toen had ik helemaal geen problemen.

Ik heb trouwens een Sony DRU-530a en een Toshiba DVD speler die alleen maar DVD-R en DVD-RW kan lezen en geen + schijven.

[ Voor 6% gewijzigd door maartena op 04-02-2004 23:44 ]

"I reject your reality and substitute my own!"
Proud to be an American.
Hier woon ik

• Domino
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 13:03
Hoe maak je de 'backups'? Een DVD Video compilatie of UDF?

• Neo289
ik brand gewoon met Nero en dan kies ik voor DVDvideo

zo hoort het toch?

*EDIT* domme opmerking weggehaald

[ Voor 39% gewijzigd door Neo289 op 05-02-2004 16:17 ]

• Domino
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 13:03
Probeer het eens met UDF. Dan moet je wel zelf even twee mappen aanmaken, audio_ts en video_ts (volgens sommige ook nog in hoofdletters). Alle .vob, .bup en .ifo bestanden in de video_ts gooien.

'ISO relax restictions' uit en 'Joliet' uit. Dat geeft bij mij het beste resultaat.

• Neo289
bedankt, maar het heeft niet geholpen. :'(

heb zojuist twee een dvd-r schijfjes beschreven. alles zonder foutmelding enzo, lijkt op het eerste gezicht goed, maar de film loopt gewoon vast.

Opvallend is dat je op de beschreven kant van de dvd een streep kan niet (een ronde).

Heeft iemand een idee? Het wordt nu best een dure grap, terwijl het toch een hele goede brander is.

Verwijderd

Ik heb ook last van storingen , maar alleen op mijn Samsung DVD speler (stand alone).

Mijn zus heeft een Hiteker dvd speler (stand alone) en daar werken back ups perfect. Het kan dus ook aan je dvd speler liggen.

Probeer eens andere merk dvd's.

• legolas82
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 08-12-2025
DIt probleem heb ik ook ongeveer gehad. Bij mij sloeg ie hele stukken over... ook geen foutmelding
Ik terug naar informatique, daar deed ie het perfect.. wat bleek nou, mijn geheugen zaten paar foutjes in en dat was de boosdoener
Dus ff testen met memtest86.. (een nachtje ofzo), suc6 ermee

• Neo289
Hoe kan je geheugen nou de boosdoener zijn? Maar als je gelijk hebt, dan zal het overklokken van je geheugen niet zo goed zijn..

ik laat mijn MDT pc400 geheugen als pc433 geheugen lopen, dus ik ga het zo maar even terug op 200 MHz zetten.

Ik test mijn DVD's trouwens niet in een stand alone DVD speler, maar gewoon op mijn pc. Daarvoor gebruik ik powerDVD en op een bepaald punt stopt hij gewoon (foutmelding: de DVD is beschadigd)

Ik hoop dat ik het nu op kan lossen, want ik Plextor is toch een heel goed merk en ik gebruik verschillende schijfjes...

• maartena
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09-2025
Neo289 schreef op 05 februari 2004 @ 18:39:
Heeft iemand een idee? Het wordt nu best een dure grap, terwijl het toch een hele goede brander is.
Ik raad aan REWRITABLE schijven te gebruiken. Die kun je overnieuw gebruiken, en dan blijft het een beetje betaalbaar allemaal ;) Mijn Toshiba DVD speler zegt in de handleiding alleen DVD-R schijven aan te kunnen, maar in de praktijk leest hij DVD-RW ook *perfect*. (DVD+R/RW leest ie echter weer niet). Het gebruik van RW schijven zal behoorlijk in de kosten schelen. Al koop je er maar eentje voor test doeleinden.

Hoe heb je de brander trouwens geinstalleerd? Master/Slave van wat bijvoorbeeld? Het zal er maar weinig mee te maken hebben gok ik, maar het kan wel eens een verschil uitmaken als je een brander op een andere kabel zet. Je weet maar nooit natuurlijk ;)

HIER vindt je trouwens een lijstje terug met DVD media die ze aanraden. Philips staat daar niet bij..... Alhoewel het in 95% van de gevallen met andere bekende merken ook prima werkt zou ik kijken of je niet een van die merken kunt kopen.

HIER kun je vervolgens een lijst vinden met de media waarmee de brander COMPATIBLE is. De Philips komt hier slechts 1 keer voor, bij de DVD+RW schijven, en dus niet bij de DVD+R, DVD-R, en DVD-RW schijven.

Probeer eens een ander merk, en breng rapport uit ;)

Er staat ook op die site het volgende:

The CD and DVD media provided to Plextor by these disc vendors, and listed on Plextor's Compatible Media List, has been factory tested and write strategies have been added to the firmware of the PX-708A/UF.

Dat betekend dus dat die schijven BEKEND zijn bij de firmware. Daar zul je toch wel een goed resultaat mee moeten kunnen behalen.

[ Voor 41% gewijzigd door maartena op 05-02-2004 21:42 ]

"I reject your reality and substitute my own!"
Proud to be an American.
Hier woon ik

Verwijderd

Je zou eens een ander brandprogr kunnen proberen b.v copytodvd-of record Max.
Daar brand ik zelf mee en nooit problemen gehad.
Henk

• SkyStreaker
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12:23

SkyStreaker

Move on up!

Je zou je firmware eens kunnen proberen te updaten....

Check: www.rpc1.org ;)

anderszijds: http://www.plextor.com/en.../downloads/PX708A_104.exe

Flashen op je EIGEN RISICO. Een verkeerde flash verspeelt je garantie!

( niet dat je nog een aantal mogelijkheden heb om het misschien ongedaan te maken hoor :) )

[ Voor 62% gewijzigd door SkyStreaker op 05-02-2004 21:47 ]

Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding

• Neo289
de nieuwste firmware heb ik al..
en aan Nero ben ik te gehecht :P

Maar idd ik zal ns beter op die compatability list moeten kijken.

ik gebruik trouwens wel DVD+rw, daar brand ik altijd prima op , deed de +r dat ook maar :+

• legolas82
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 08-12-2025
[quote]Neo289 schreef op 05 februari 2004 @ 19:18:
Hoe kan je geheugen nou de boosdoener zijn? Maar als je gelijk hebt, dan zal het overklokken van je geheugen niet zo goed zijn..

Omdat het branden van dvd's heel afhankelijk is van een constante goede ' toevoer' van het geheugen
(so i was told).anyway, bij mij bleek dat echt te helpen want na het probleemloos verkrijgen van nieuw pc2700 geheugen bij informatique brandt ie weer perfect

edit: beetje foute zinsconstructie

[ Voor 7% gewijzigd door legolas82 op 06-02-2004 00:54 ]

Verwijderd

gebruik je labels of Princo DVD's?

• SkyStreaker
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12:23

SkyStreaker

Move on up!

Princo is slechte kwaliteit als je het gebruiken wil voor films... Voor data is het prima hoor :)

Je kan het beste eens kijken naar: Mam-E, Memorex, Fujifilm (gold), TDK, Sony of Philips... Wellicht Octron...

Raad ik je ook aan om DVD+ typen te gaan gebruiken, het formaat schijnt te 'winnen' en genoot/geniet vanaf dag 1 al de meeste compatibiliteit.

Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding

• Neo289
ja, idd, ik denk dat ik me gewoon ga beperken tot DVD+, tenzij ik dvd- schijfjes tegenkom die op de recommended list staan
Pagina: 1