Ik raad aan REWRITABLE schijven te gebruiken. Die kun je overnieuw gebruiken, en dan blijft het een beetje betaalbaar allemaal

Mijn Toshiba DVD speler zegt in de handleiding alleen DVD-R schijven aan te kunnen, maar in de praktijk leest hij DVD-RW ook *perfect*. (DVD+R/RW leest ie echter weer niet). Het gebruik van RW schijven zal behoorlijk in de kosten schelen. Al koop je er maar eentje voor test doeleinden.
Hoe heb je de brander trouwens geinstalleerd? Master/Slave van wat bijvoorbeeld? Het zal er maar weinig mee te maken hebben gok ik, maar het kan wel eens een verschil uitmaken als je een brander op een andere kabel zet. Je weet maar nooit natuurlijk
HIER vindt je trouwens een lijstje terug met DVD media die ze aanraden. Philips staat daar niet bij..... Alhoewel het in 95% van de gevallen met andere bekende merken ook prima werkt zou ik kijken of je niet een van die merken kunt kopen.
HIER kun je vervolgens een lijst vinden met de media waarmee de brander COMPATIBLE is. De Philips komt hier slechts 1 keer voor, bij de DVD+RW schijven, en dus niet bij de DVD+R, DVD-R, en DVD-RW schijven.
Probeer eens een ander merk, en breng rapport uit
Er staat ook op
die site het volgende:
The CD and DVD media provided to Plextor by these disc vendors, and listed on Plextor's Compatible Media List, has been factory tested and write strategies have been added to the firmware of the PX-708A/UF.
Dat betekend dus dat die schijven BEKEND zijn bij de firmware. Daar zul je toch wel een goed resultaat mee moeten kunnen behalen.
[
Voor 41% gewijzigd door
maartena op 05-02-2004 21:42
]