Toon posts:

Lightgun voor de pc

Pagina: 1
Acties:
  • 187 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ok ik heb gesearched, maar vond nix van de afgelopen periode hierover.....
ik heb wel een nieuwsitempje gevonden @ tweakers maarja niet echt relevant (check zelf de datum maar)

dus dan maar de vraag

zijn er lightguns op de markt. Bijvoorbeeld die de console van timecrisis 3 ook gebruikt (dat meebewegende bovenkantje zou leuk zijn) en zo ja. WAAR zijn die te koop, ik heb ze namelijk werkelijk NERGENS gezien.... maar het lijkt me sterk dat ze er niet zouden zijn...

IEMAND die er een heeft en weet waar ze te koop zijn.....????

edit:

OEPS vergeten, wel voor de PC he....

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 04-02-2004 21:40 ]

Verwijderd

Hier had ik het toevallig gister met een vriend van me over. Hij wist mij te vertellen dat er voor die guns een speciaal soort 'beeld-opbouw-foefje' gebruikt wordt. En dat als die niet native door het systeem wordt ondersteunt, dat dat dan dik een seconde kan duren totdat het schot geregistreerd wordt. Schijnbaar werkt dat ongeveer zo; het beeld wordt een aantal malen ombeurten horizontaal en verticaal verdeeld in zwart en wit. Dus eerst is boven wit, en onder zwart. Dan is links wit en rechts zwart. dan wordt de helft waar het schot in werd geregistreerd weer ingedeeld op de zelfde manier... je snapt dat dit nogal wat werk is.

Ik weet ook niet precies waarom dit voor de PC dan niet mogelijk zou zijn, ik zeg al, dit is wat een vriend van me mij wist te vertellen. En aangezien die vriend een enorme (HUGE) techie is, geloof ik hem op zijn woord.

Maar ik denk dus niet dat ze verkrijgbaar zijn. ;)

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:49
Lightguns werken afaik alleen op 50Hz TV's. Misschien hebben ze daar al wat op gevonden, maar waarschijnlijk bestaan er daardoor geen lightguns voor de PC?

• DSK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:52

DSK

boeiend...

Vroeger bestonden er iig lightguns van trust voor de PC, ze hadden een soort wester-look en je had er een xtra kaartje voor nodig.

Blog (Linux-related)

• Stuff
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 28-06-2010

Stuff

*ploink*

kijk hier eens: http://www.act-labs.com/

Ik heb een Dual Gun System van ze, die je op je VGA en je Game Port moet aansluiten. Ik ben er niet echt over te spreken.. erg inaccuraat en buggy, maar dat systeem is alweer een paar jaar oud.

Wellicht dat ze een nieuwer systeem hebben dat beter werkt. Kijk eens op hun site en zoek naar reviews op google ofzo.

Hope it helps. :)

http://www.vado.org -- Videogames are a conduit for the soul. They expand our lives, channel our imagination, test our skillz. Games exist as a channel for the boundless energy of people all over the world. -MegaTokyo

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-05 16:24
Ik dacht dat het zo was dat als je schoot, je hele beeld zwart werd, en vervolgens de 'badguys/doelen' wit werden (witte vlakjes)... De 'gun' kijkt dan of hij wit, of zwart voor zich ziet. Zwart = mis, wit = raak.

Daarom flitste die nintendo dingen altijd... en raakte me buurjongen ook als ij zijn ogen dicht had (en op een witte muur richten :P).

• Apex
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-07-2023
Er zijn meerdere redenen voor dat je die dingen bijna niet ziet. (Ze bestaan wel degelijk).

Ten eerste is er weinig vraag naar, zoveel spellen zijn er niet voor de PC, waarbij je een lightgun zou kunnen gebruiken.

Ten tweede mogen de meeste niet in Nederland verkocht worden, omdat ze teveel op echte wapens lijken.

In België zijn ze dus ook gewoon te koop. Baretta uitvoering, Desert Eagle uitvoering, enz.

Ik kan even niet meer op het merk komen, maar ik zoek nog wel ff-tjes.

Verder zou ik niet weten waarom een lightgun niet op een PC zou kunnen werken. Je zet gewoon een IR ontvangertje neer en klaar. Zo werkte de Scope voor de SNES namelijk ook.

• DieterVDW
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-02-2017
Icey: Toch niet bij de nieuwere systemen hoor.
Bij de PS2 is er zo'n aim-dingetje dat precies volgt waar je mikt continu
(of toch zeker in het menu), dus dat kan zo niet werken.

Heb daar ook al superlang over nagedacht hoe dat zou kunnen werken...
Mijn conclusie (op niets gebaseerd btw):
als je schiet verschijnt er een beeld met daarop een bepaald patroon of zo,
waaruit het geweer de positie waarop gemikt wordt kan afleiden.

Dat systeem zoals OmegaProject dat uitlegt lijkt mij wel realistisch...

Verwijderd

DieterVDW schreef op 04 februari 2004 @ 22:37:
Icey: Toch niet bij de nieuwere systemen hoor.
Bij de PS2 is er zo'n aim-dingetje dat precies volgt waar je mikt continu
(of toch zeker in het menu), dus dat kan zo niet werken.

Heb daar ook al superlang over nagedacht hoe dat zou kunnen werken...
Mijn conclusie (op niets gebaseerd btw):
als je schiet verschijnt er een beeld met daarop een bepaald patroon of zo,
waaruit het geweer de positie waarop gemikt wordt kan afleiden.

Dat systeem zoals OmegaProject dat uitlegt lijkt mij wel realistisch...
/met verhaal eens is :P

Verwijderd

Topicstarter
het is dus voor op mun tv he jongens ;)

en bovendien, ik d8 dat het zo werkte:
fotocel in gun, kijkt wat hij ziet
if beeld = doel
raak
if beeld != doel
mis
zo moet ut ongeveer werken volgens mij (kan iemand ff proberen om de loop af te dekken en te kijken of ut werkt...)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 07 februari 2004 @ 00:27:
het is dus voor op mun tv he jongens ;)

en bovendien, ik d8 dat het zo werkte:
fotocel in gun, kijkt wat hij ziet
if beeld = doel
raak
if beeld != doel
mis
zo moet ut ongeveer werken volgens mij (kan iemand ff proberen om de loop af te dekken en te kijken of ut werkt...)
naar mijn weten plaats je een ir receiver boven op je TV... dat zal dan fungeren als je 0 punt.

als je dan naar links richt, zal de ir ontvanger dat vertalen op een soort gradenboog oid. ditzelfde doet ie met de hoogte.

zo krijg je dus op het einde een punt waarop jij op dat moment richt. gezien vanaf het 0 punt (de receiver) zoveel graden naar links, en zoveel graden naar onderen.

als je dan schiet zal dit vertaald worden, en zal gekeken worden of er zich iets bevind in die omgeving. ja? raak. nee? mis..

Verwijderd

Verwijderd schreef op 07 februari 2004 @ 01:28:
[...]

naar mijn weten plaats je een ir receiver boven op je TV... dat zal dan fungeren als je 0 punt.

als je dan naar links richt, zal de ir ontvanger dat vertalen op een soort gradenboog oid. ditzelfde doet ie met de hoogte.

zo krijg je dus op het einde een punt waarop jij op dat moment richt. gezien vanaf het 0 punt (de receiver) zoveel graden naar links, en zoveel graden naar onderen.

als je dan schiet zal dit vertaald worden, en zal gekeken worden of er zich iets bevind in die omgeving. ja? raak. nee? mis..
Nintendo had dat niet.

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 22:19
Die oude standaard guns werken gewoon zoals Icey zegt.
Ik zag trouwens een paar weken geleden op tell-sell (of zoiets) ook nog een aanbieding van een (flut) spelcomputer met naast joysticks ook nog een gun en je kon daar heel duidelijk zien dat op het moment van trekker overhalen het hele beeld zwart werd, behalve het 'doel', dat werd een wit blokje.
Het was zelfs zó duidelijk te zien dat ze het gebruik van de gun er grotendeels hebben uitgeknipt.

Verwijderd

Topicstarter
mmm het ging me eerlijk gezegd nie om hoe ze werkten

meer waar ze en of ze te koop zijn....
weet iemand dat....

• igg
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-10-2025

igg

waar een wil is ben ik weg

NUON: sponsored by igg (xp2600+, xp1600+, dual duron1000, dual pI, pII, 3x celeron)

• guidooo
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20-01 02:17

guidooo

Amd-64 ownage

Vroeger had je Mad Dog Macgree ofzo op philips cd-I en dat werkte zonder flikkeren en scherp.
Je moest toen wel iedere keer je gun calibreren maar als je dat goed gedaan had werkte het prima.

Waar wil je zitten in het hiernamaals?............Rokers of niet-rokers

Verwijderd

=================================================
Afbeeldingslocatie: http://image.lik-sang.com/images//large/pc-biogun1.jpg
BIO-GUN
PC compatible game gun
Excellent for House of the Dead or other PC gun games
Auto reload and turbo fire function
Connects to the Keyboard&Mouse PS/2 port
Includes VGA card adapter
Cannot be used with LCD monitors

richtprijs 20 euro