Onkyo Integra DX-706 CD speler slaat steeds over

Pagina: 1
Acties:
  • 335 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Davitos
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 14-04-2025
Hallo,

Wie kan mij helpen met mijn Onkyo Integra DX-706 CD speler.
Hij slaat midden in nummer vaak over, ook al zit er geen kras op de cd.

Is er een manier om hem wat minder gevoelig af te stellen?

Hij is al een paar x bij de reparateur geweest maar daar is het niet beter van geworden.

Er zitten 5 kleine potmetertjes is, ik heb daar al wat aan gedraaid maar daar is het nog niet echt beter van geworden.

Iemand ervaringen hiermee of tips?

Groeten,

David

Verwijderd

Je had eigelijk van de potmetertjes af moeten blijven. Hoogstwaarschijnlijk is de laser vies, zo niet versleten. In een enkel geval zijn de assen van de lasertransport vies of het vet hard geworden. Bij een versleten laser had je het vermogen wat op kunnen voeren d.m.v. het miniscule SMD potmetertje op de laser zelf en met een test cd. Maar aangezien je aan de potmeters op de printplaat hebt gedraait is de kans op herstel vrij klein, deze moeten namelijk weer precies in de stand staan zoals voor dat je er aan ging draaien. Aangezien sommige potmeters nogal grote waardes bevatten is de kans dat als je hem op het oog terugzet in de orginele stand dat hij nog niet zo staat zoals de fabriek hem ingesteld heeft. In elk geval succes!

• Davitos
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 14-04-2025
de laser is niet vies, dat d8 ik eerst ook, dus ff schoongemaakt maar niet veranderd daardoor. De potmetertjes staan ook weer op dezelfde stand.
Wat voor cd moet je daar voor gebruiken dan?