Toon posts:

HD Kapot ???

Pagina: 1
Acties:
  • 23 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo, ik ben nieuw hier, maar ik volg het hier al geruime tijd. Nu heb ik echter een probleem waar ik niet zelf uit kom (tot nu toe niet). Heb begon goed, mn pc stond aan, explorer deet een beetje vaag. Het leek of hij vast liep. Ik drukte op reset, er was geen hd-sctivitiet. Start de pc weer op, krijg ik een waarschuwing van het bios over mn hd dat ik direct alles moet backuppen en de hd moet vervangen. Ik in het bios kijken, niets te zien. ik kon ook met F1 gewoon doorgaan met booten, dat heb ik dus ook gedaan. De Windows-partitie doet het nog wel, al start Windows wel langzaam op. Verder is wel mn datapartitie van een goeie 40 gb weg. De hd is er nog wel, maar als je er op klikt loopt de hele boel vast.

Ik kijken met Partition magic, zie ik daar mn tweede partitie helemaal vol staan (dat stond jij niet!). Verder is de volumenaam: "D: ?m?. Als ik de file-browser van Pm pstart, is de partitie echter helemaal leeg.

Weet iemand wat dit betekent en of mijn hd echt kapot is ??? :'(
heeft er iemand misschien nog een oplossing voor dit prbleem ??? :?

Ik weet dat er meerdere vragen over dit onderwerp zijn, maar bij de search kon ik niets bruikbaars vinden als ik zocht op "?m?"
Ik gebruik WinXP Pro en mn hd is Western Digital (WD800BB-00CAA1)

Verwijderd

Die is kapot, die melding in de BIOS kwam bij de SMART-detectie vandaan.

Verwijderd

Topicstarter
Maar is er dan helemaal niets meer wat ik nog van mn partitie kan redden (persoonlijke data, waarvan ik nog niet overal een backup van heb). En ik vindt het dan ook weer vreemd dat mn Windows-partitie het wel doet. Hij is wel toegankelijk.

Verwijderd

Lijkt erop dattie niet meer 100% is. Je kan met de utils die in de FAQ staan (bijv get databack) proberen data terug te krijgen.

Overigens heb ik wel eens (2 jaar geleden) soortgelijke meldingen gezien op een systeem wat nu nog draait. Maar da's mazzel hebben en risico nemen.

Bi dit soort grappen; redden wat er te redden valt; kijken of er nog garantie op de HD zit; en een nieuwe HD erin hangen... Suc6 !

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

StefanvL, hier op GoT wordt van de gebruiker verwacht dat hij/zij eerst vooronderzoek pleegt door o.a. de FAQ van het probleem-gerelateerde subforum te doornemen. Hier in OM is dat dus OM FAQ / Beleid. De stukken onder "Mijn harddisk doet vaag, gaat/is het nu kapot?" en "Hoe krijg ik verloren gaande data terug?" zijn in dit geval relevant voor jou. Ze omvatten meer dan genoeg informatie om zelf ermee verder aan de slag te gaan.

Dit topic is gesloten.