Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Verwijderd

Topicstarter
Hallo

Ik ben van plan een PDA ppc te kopen en mijn ogen zijn op de strakke Asus MyPal A620BT gevallen voor de prijs voor 330 euro ik heb zelf nooit eerder een pda gehad dus dit is mijn eerste is dit wel een goede keus vor mij ik wil ermee kunnen:

- agenda
- tektsbestanden maken
- Afentoe een filmje kijken
- Afentoe een gampie spelen
- en soms een mp3'tje luisteren
- En Kunnen internetten

Over dat internet ik heb een Nokia 6600 met bluetooth en als provider Orange als ik share aanvraag mag ik onbeperkt internetten heb ik begrepen dus dan kan ik ook onbeperkt internetten op mij pda tog?

Maar ik neem aan dat dit een goede keus is ? zo nee wat raden jullie mijn anders aan voor +-350 ? er moet wel bluetooth op zitten

zo heb ik gezogt en gevonden :

- HP Ipaq 1940
- Dell X3 (maar die heeft geen Bluetooth :( )
- Compaq iPaq H3850
- Compaq iPaq H3870
- Compaq iPaq H3970

• Stereotomy
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

Stereotomy

Dus.

Je vergeet de Palm Tungsten T|3 of T|2.

Bertusss komt je zo wel even vertellen waarom hij toch uiteindelijk voor de Palm Tungsten gaat, nadat hij eerst zijn zinnen had gezet op de Asus.

De Palm Tungsten heeft namelijk een 480x320 scherm, met standaard landscape/portrait functie. Dit in tegenstelling tot de Asus of de andere PPC's in je rijtje die maar 320x240 draaien, en je je helemaal suf scrollt bij het internetten. Bij het tekstverwerken past er ook veel minder op het scherm.

Met de PPC heb je PocketWord. Met de Palm Tungsten T|3 krijg je Documents to Go. Deze ondersteunt ook native .doc word en .xls excel bestanden, maar behoud de formatting bij geconverteerde Word to Go bestanden veel beter dan PocketWord, welke nogal eens voetnoten, tabellen etc. in de war wil gooien.

De Palm Tungsten T3 is onder de 400 EUR verkrijgbaar. Succes met je keuze.

Alors.

Verwijderd

Topicstarter
Stereotomy schreef op 04 februari 2004 @ 21:52:

Bertusss komt je zo wel even vertellen waarom hij toch uiteindelijk voor de Palm Tungsten gaat, nadat hij eerst zijn zinnen had gezet op de Asus.

De Palm Tungsten heeft namelijk een 480x320 scherm, met standaard landscape/portrait functie. Dit in tegenstelling tot de Asus of de andere PPC's in je rijtje die maar 320x240 draaien, en je je helemaal suf scrollt bij het internetten. Bij het tekstverwerken past er ook veel minder op het scherm.

Met de PPC heb je PocketWord. Met de Palm Tungsten T|3 krijg je Documents to Go. Deze ondersteunt ook native .doc word en .xls excel bestanden, maar behoud de formatting bij geconverteerde Word to Go bestanden veel beter dan PocketWord, welke nogal eens voetnoten, tabellen etc. in de war wil gooien.

De Palm Tungsten T3 is onder de 400 EUR verkrijgbaar. Succes met je keuze.
helaas is €400 echt te duur voor mij 350 is echt het max want ik moet ook nog geheugen en een goede case extra stylus'ses en een scherm protector kopen :P ;)
en ik heb eigenlijk meer voorkeur aan PPC want ik heb heel me leven al met windows gewerkt en ik heb als met een ppc gespeeld en dat werkt redelijk makkelijk en palm os lijkt mij ''moeilijker'' of is dat niet zo? ik hoop dat je me begrijpt ;)

• Stereotomy
  • Niet online

Stereotomy

Dus.

Een man, weet niet wat hij mist....

:D

Alors.

Verwijderd

Topicstarter
B)
Stereotomy schreef op 04 februari 2004 @ 22:02:

:D
Huh..wat bedoel je :?

• Stereotomy
  • Niet online

Stereotomy

Dus.

tien tegen een dat ik mijn mond hou
als ik je weer zie
ik ken mezelf zo onderhand
een prater ben ik niet
hoe was het hier
zal je vragen
en ik zal zeggen
goed
maar ik zeg je niet wat ik nu denk
dat ik je eigenlijk zeggen moet

een man weet niet wat hij mist
weet niet wat hij mist
weet niet wat hij mist
maar als ze er niet is
als ze er niet is
weet een man pas wat hij mist

:>

Alors.

Verwijderd

Topicstarter
Stereotomy schreef op 04 februari 2004 @ 22:53:
tien tegen een dat ik mijn mond hou
als ik je weer zie
ik ken mezelf zo onderhand
een prater ben ik niet
hoe was het hier
zal je vragen
en ik zal zeggen
goed
maar ik zeg je niet wat ik nu denk
dat ik je eigenlijk zeggen moet

weet niet wat hij mist
weet niet wat hij mist
maar als ze er niet is
als ze er niet is
weet een man pas wat hij mist

:>
WTF :D
maar nu ff ontopic aub

• Bierkameel
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Bierkameel

Alle proemn in n drek

Palm OS met een mooie launcher zoals Facer ziet er hetzelfde uit als een PPC hoor daar moet je het niet voor laten
Afbeeldingslocatie: http://www.pocketcraft.com/images/DESIGNBYBERT.gif
http://www.pocketcraft.com/screenshots.php

* Bierkameel loves his Sony Clie O+

[ Voor 3% gewijzigd door Bierkameel op 05-02-2004 00:07 ]

• MrScratch
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17:12

MrScratch

I am rubber, you are glue

Verwijderd schreef op 04 februari 2004 @ 21:58:
[...]

helaas is €400 echt te duur voor mij 350 is echt het max want ik moet ook nog geheugen en een goede case extra stylus'ses en een scherm protector kopen :P ;)
en ik heb eigenlijk meer voorkeur aan PPC want ik heb heel me leven al met windows gewerkt en ik heb als met een ppc gespeeld en dat werkt redelijk makkelijk en palm os lijkt mij ''moeilijker'' of is dat niet zo? ik hoop dat je me begrijpt ;)
De T3 is 380 Euro volgens de pricewatch, dus het gat is 30 Euro. Lijkt me dat dat toch te overbruggen is. Zie wat je er voor terugkrijgt, 2 keer zo groot scherm en toch klein om mee te nemen. Compatibiliteit met Windows is gewoon 100%, dus dat is geen argument. En dat je Windows gewend bent en dus met Palm niet uit de voeten kan is in mijn optiek flauwekul. Het zal even wennen zijn, maar het is geen chinees, hoor! Het is toch allemaal op hetzelfde principe berust. Hoe moeilijk kan het nou zijn? Probeer het maar eens en maak dan je keuze. Je kan mij niet wijsmaken dat Palm niet goed over gebruiksvriendelijkheid heeft nagedacht.

offtopic:

Dit betreft een liedje van De Dijk genaamd "als ze er niet is". De strekking is dat een man er geen weet van heeft wat hij heeft, tot het moment dat hij het kwijt is. Dan realiseer je je pas wat je had.

In deze strekking is het gebruikt om aan te geven dat je tevreden kunt zijn met iets (PocketPC), omdat je niet weet dat er nog iets veel beters is (Palm). Dus je weet niet wat je mist.

[ Voor 18% gewijzigd door MrScratch op 05-02-2004 09:49 . Reden: Verklaring over songtekst ]

Look behind you! A three headed monkey!

Verwijderd

In mijn ogen is de Asus Mypal A620BT de beste koop op dit moment.
Een snelle 400 Mhz processor, een hele hoge framerate bij het kijken van films, in smart-power stand een gebruiksduur van 19 uur (in de praktijk ook echt haalbaar), een CF-slot, voor een euro of 80 een bijpassende GPS-muis (die geen extra voeding nodig heeft, dus ook bruikbaar op de fiets of lopend), te veel om op te noemen en ook nog eens voor een erg lage prijs.
Die € 330,- die je noemt is overigens echt erg goedkoop, ik koop ze in voor rond die prijs volgens mij....

Ik zou altijd voor een Pocket-PC kiezen i.p.v een Palm, je ziet toch dat de pocket-pc steeds meer in opkomst is.......

Internetten op een PDA blijft niet echt handig vind ik.

• Mooody
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-11 22:26

Mooody

elmoody

hier wat commentaar van iemand die zowel PalmOS en WindowsMobile gebuikt...
Verwijderd schreef op 05 februari 2004 @ 10:29:
In mijn ogen is de Asus Mypal A620BT de beste koop op dit moment.
het is prijstechnisch de beste PPC dat zeker...maar beste koop is in mijn ogen nog altijd een Palm (T2/T3)
Een snelle 400 Mhz processor, een hele hoge framerate bij het kijken van films
T3 heeft ook 400Mhz die zelfs beter worden gebruikt voor multimedia (PalmOS in daarin te vergelijken met Linux en WindowsMobile met Windows :))
, in smart-power stand een gebruiksduur van 19 uur (in de praktijk ook echt haalbaar)
wel heeeeel optimistisch
ik kreeg 7 tot 8 uur uit de A600 en dat was niet eens met veel multimedia gebruik
gezien de specs zou de A620 gelijkwaardig of minder zijn qua accuduur...
niet dat de T3 dit beter doet, maar 19 uur (2 volle werkweken bij normaal agenda gebruik!) komt meer in de buurt van de oude Palm V :)
, een CF-slot, voor een euro of 80 een bijpassende GPS-muis (die geen extra voeding nodig heeft, dus ook bruikbaar op de fiets of lopend), te veel om op te noemen en ook nog eens voor een erg lage prijs.
CF slot is inderdaad een voordeel van de A620...
wordt tijd dat Palm dit ook gaat doorvoeren...
Ik zou altijd voor een Pocket-PC kiezen i.p.v een Palm, je ziet toch dat de pocket-pc steeds meer in opkomst is.......
wat zijn je argumenten om voor PPC te kiezen?

in principe kan een nieuwe Palm (T3) alles wat een PPC kan, alleen merkbaar sneller en op een hogere resolutie....
Internetten op een PDA blijft niet echt handig vind ik.
goed te doen op 320x480 hoor ;)

ik denk dat steeds meer mensen voor PPC kiezen, omdat dit ze een vertrouwd 'Windows gevoel' geven. Ze denken dat een PPC veel beter compatible is met Windows en je grafisch veel mooiere dingen op kan doen (gezien de gelikte OS)
grappige is dat een Palm hetzelfde kan en prima met Windows omgaat....alleen een Palm 'out of the box' heeft een wat sobere OS omdat een Palm nog echt een PDA wil zijn en niet direct een mp3-speler of videoplayer (waar ik het nu niet van in zie, maar goed...)
met een gratis launcher ziet een Palm er nog gelikter uit dan een PPC en is dit "probleem" ook opgelost :)

[ Voor 11% gewijzigd door Mooody op 05-02-2004 12:23 ]

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08-2024

Wekkel

De downloadkoning

Ik vind internetten op de PDA nog wel te doen, al moet je idd wel veel scrollen. Tekstinvoer is al lastiger, zeker als je gewend bent lange verhalen te houden. Dan is PDA Gotten een stuk minder interessant ;) Ik internet met Wifi met de PDA, en dan kan je je externe voeding maar beter paraat houden. Met 45 minuten ben ik wel door mijn accu heen als er stevig gegot wordt. Tegenwoordig zit ik gewoon met de PDA aan het stopcontact, zodat de internettijd wat langer duurt.

Aangezien je internetten bold maakt, zou ik daar op focussen. Een groot scherm is je dan echt wel lief. De Tungsten moet dan gewoon een serieuze optie voor je zijn. Als je wel kan leven met een kleiner scherm, kan een PPC ook wel dienst doen, maar het is net even minder. Bij de Tungsten zal je overigens ook wel niet verlost zijn van horizontaal scrollen.

• Bertuss
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 06-04-2021
Stereotomy schreef op 04 februari 2004 @ 21:52:

<lang verhaal; klopt wel overigens :) )
Nou hier ben ik dan ;) Ik zal wel moeten :D

Naja zoals je hebt gemerkt ben ik een beetje overtuigd geraakt, door de palmrakkers op dit forum waaronder Stereotomy.

Lees dit topic maar eens:
Asus MyPals A620 vs Palm Tungsten T3

Vooral deze:
Palm 400mhz vs. PPC 400mhz
kan je lezen wat ik er eerst van vond :+

Anyway dan kom je er wel achter als je deze 2 topics hebt gelezen :D
Ik heb de T3 nu een poosje in huis gehad en ik vind het echt een super ding ! Echt prima ! Ik moet jammergenoeg nog ff doorsparen, maar het is de moeite waard. Geloof mij :)

Owja en als je bekeerd bent tot het Palmgeloof ;) :Y) O-) dan kan je hier terecht > Palm Tungsten T3

[ Voor 8% gewijzigd door Bertuss op 05-02-2004 14:52 ]

Verwijderd

Topicstarter
Bertuss schreef op 05 februari 2004 @ 14:50:
[...]

Nou hier ben ik dan ;) Ik zal wel moeten :D

Naja zoals je hebt gemerkt ben ik een beetje overtuigd geraakt, door de palmrakkers op dit forum waaronder Stereotomy.

Lees dit topic maar eens:
Asus MyPals A620 vs Palm Tungsten T3

Vooral deze:
Palm 400mhz vs. PPC 400mhz
kan je lezen wat ik er eerst van vond :+

Anyway dan kom je er wel achter als je deze 2 topics hebt gelezen :D
Ik heb de T3 nu een poosje in huis gehad en ik vind het echt een super ding ! Echt prima ! Ik moet jammergenoeg nog ff doorsparen, maar het is de moeite waard. Geloof mij :)

Owja en als je bekeerd bent tot het Palmgeloof ;) :Y) O-) dan kan je hier terecht > Palm Tungsten T3
HMm,
Dit heeft mij nog niet van gedachte verandert maar wel aan het denken gezet.

• Justice
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07-08 15:02
Waarom wil je internetten op je pda dan als de Nokia 6600 standaard de Opera browser aan boord heeft! beter krijg je toch niet op een klein schermpje namelijk. Was nieuwsgierig hiernaar :)

Human Bobby

Verwijderd

Topicstarter
Justice schreef op 07 februari 2004 @ 14:04:
Waarom wil je internetten op je pda dan als de Nokia 6600 standaard de Opera browser aan boord heeft! beter krijg je toch niet op een klein schermpje namelijk. Was nieuwsgierig hiernaar :)
Toutchscreen , hoger resolutie :)
Pagina: 1