winroute firewall doet niet wat ik wil

Pagina: 1
Acties:

• Greeg
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 20-03 19:06
Beste tweakers!!

ik gebruikte altijd winroute, en dit heeft ook altijd prima gewerkt.
nu wilde ik een firewall installeren, en toen crashde mn systeem. winroute + firewall gaat niet goed blijkbaar..

nouja hij moest toch schoon, duz ff geformateerd, en ipv winroute, winroute-firewall v5 geinstalleerd.. noudat werkt, maar daar is ookgelijk alles mee gezegd.
Ik heb een 8 mbit lijntje (adsl), maar ik trek max. 2.5 mbit vanaf een client, terwijl ik direct vanaf de server wel de volle bandbreedte heb. dus eht leek mij logisch dat het probleem bij de router software ligt..de vraag is waar.. heb zon beetej alles geprobeerd.

overgens met de gewone winroute pro had ik wel met alle clients volle bandbreedte!!
kent iemand dit probleem?!
Ik wil mn volle bandbreedte op mn client(s)

en nog iets anders... portmappen bij winroute pro vond ik al vaag, maar aan de hand van de handleiding en webstie kwam ik er wel uit..
maar portmappen met winroute - firewall is helemaal vaag..
heb de handleiding er al bijgepakt (een geruimte 200 blz) maar daar wordt ik ook niet veel wijzer van...
het hele idee is om kazaa en emuile weer aan de gang te krijgen..
ik weet dat de website van smuile precies zegt welke poortjes open moeten, maar het werkt simpelweg niet.. met de test op de site:
http://www.thedonkeynetwork.com/connection_test
krijg ik de foutmelding: :(

timeout : timeout on ip ***.***.***.*** (6 sec)

this means, that we even did not receive a
RESET signal; maybe due to a 'stealth' firewall

heeft iemand misschien de goede instellingen van de firewall voor me? _/-\o_
en misschien tips hoe ik de rest aan de gang kan krijgen

someone please help me!! loop al een paar dagen (en nachten!!) mn hoofd erover te breken

Is somebody not editing what I'm saying here???

• DkF
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17:10

DkF

Winroute heeft vaste instellingen ingebakken qua poorten/programma's, geloof dat het Services heet.

Daar even de instellingen van Kazaa bekijken, die in een nieuw item overnemen maar dan de poorten van emule invullen...

En als laatste via de wizard je verbindingen opnieuw op laten zetten en aangeven dat de services Kazaa en emule van buitenaf beschikbaar moeten zijn en klaar...

[ Voor 25% gewijzigd door DkF op 04-02-2004 21:23 ]

• Romke
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-01 19:34

Romke

Dieselhead

in combinatie met Norton
geeft winroute geen problemen

en een firewall vertraagt sowieso een beetje d8 ik

If you buy a rubbish car, you say: I have no interest in cars. If you have no interest in cars, you have no interest in driving. And if you have no interest in something, it means you are no good at it, which means you must have your license taken away.

• Greeg
norton si misschieneen beetje zwaar voormn servertje.. tis amar een 200 MHztje..
een firewal hoort een evrbinding toch neit zó ver omlaag te trekken?

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-08 11:31
Ik heb zelf helaas nog geen 8Mbit (grmbl bbned upgrade)

Op dit moment draai ik ook Winroute Firewall (incl content filtering en mcaffee antvirus gedoe).
Ik haal gewoon 220-230k/sec. Geen snelheidsbeperking tot nu toe dus.

Portmapping is idd wat wazig, maar als je gewoon ff de wizard volgd alsof je bv een ftp server draait, snap je hoe t ingesteld moet worden, en kun je t zelf wel weer wijzigen voor de andere services.

Of het een CPU issue is weet ik niet: Mijn bak trekt het momenteel prima.
Nu (ik download met zo'n 170k/sec) zitten beide cpu's aan 20% load. Bak doet meer dan alleen winrouteren, is ook PDC, backup ding, mailsrv, webserver, enzovoorts.

(Specs: Dual P3 500 / 512Mb, rest niet van toepassing).

edit: op kerio.nl wordt over systeemeisen gesproken: 300Mhz / 128Mb.....

[ Voor 7% gewijzigd door DJSmiley op 04-02-2004 22:46 ]

• Greeg
DJSmiley schreef op 04 februari 2004 @ 22:44:
...
Ik haal gewoon 220-230k/sec. Geen snelheidsbeperking tot nu toe dus.

Of het een CPU issue is weet ik niet: Mijn bak trekt het momenteel prima.
Nu (ik download met zo'n 170k/sec) zitten beide cpu's aan 20% load. Bak doet meer dan alleen winrouteren, is ook PDC, backup ding, mailsrv, webserver, enzovoorts.

(Specs: Dual P3 500 / 512Mb, rest niet van toepassing).

edit: op kerio.nl wordt over systeemeisen gesproken: 300Mhz / 128Mb.....
ik haal max duz 305 kb/s zon beetje op mn clients, als ik via mn server hetzelfde bestandje download haal ik ineens 750 kb/s, duz aan de CPU kanhet neit liggen
volgens mij

heb overgens een 200MHz MMX 128 ram
maart theeft via winroute welkgewerkt duz waarom nu niet...

[ Voor 8% gewijzigd door Greeg op 04-02-2004 22:52 ]

• DJSmiley
Greeg schreef op 04 februari 2004 @ 22:51:
[...]

ik haal max duz 305 kb/s zon beetje op mn clients, als ik via mn server hetzelfde bestandje download haal ik ineens 750 kb/s, duz aan de CPU kanhet neit liggen
volgens mij

heb overgens een 200MHz MMX 128 ram
maart theeft via winroute welkgewerkt duz waarom nu niet...
winroute en winroute firewall zijn wel ff iets anders. Kijk eens met taakbeheer wat je CPU load doet??

En dat het lokaal wel werkt zou kunnen, ergens (kan ff niet vinden waar) staat winroute namelijk zo dat ie z'n rules niet toepast op traffic vanaf winroute bak zelf.

• Greeg
DJSmiley schreef op 04 februari 2004 @ 22:57:
[...]

winroute en winroute firewall zijn wel ff iets anders. Kijk eens met taakbeheer wat je CPU load doet??

En dat het lokaal wel werkt zou kunnen, ergens (kan ff niet vinden waar) staat winroute namelijk zo dat ie z'n rules niet toepast op traffic vanaf winroute bak zelf.
thnx!! daar zat eht probleem! ik zie nu idd dat bij de 300 kb/s (vanaf mn client) mn CPU usage (van de server) constand 100% is
zijn er manieren om dingen uit te zetten in het programma zodat ie niet meer zo zwaar is?
of kan ik beter de standaard winroute installeren?
ik heb namelijk voor deze versie gekozen omdat alle firewalls die ik geprobeerd heb mn systeem laten crashed als ikze geinstalleerd heb..
was in eerste instantie verliefd op atguard, maardat draaid niet op win 2000 server
zoja welke firewal kan ik dan het beste gebruiken (zo min mogelijk CPU usage) met zoveel mogelijk mogelijkheden

• DJSmiley
Greeg schreef op 04 februari 2004 @ 23:17:
[...]

thnx!! daar zat eht probleem! ik zie nu idd dat bij de 300 kb/s (vanaf mn client) mn CPU usage (van de server) constand 100% is
zijn er manieren om dingen uit te zetten in het programma zodat ie niet meer zo zwaar is?
of kan ik beter de standaard winroute installeren?
ik heb namelijk voor deze versie gekozen omdat alle firewalls die ik geprobeerd heb mn systeem laten crashed als ikze geinstalleerd heb..
was in eerste instantie verliefd op atguard, maardat draaid niet op win 2000 server
zoja welke firewal kan ik dan het beste gebruiken (zo min mogelijk CPU usage) met zoveel mogelijk mogelijkheden
Je kan antivirus eens uitzetten, mocht je dat hebben draaien. Geen idee hoe dat dus kwa performance de boel "remt".

of je server upgraden of idd teruggaan naar winroute normaal ;)

enne, win2k srv op een P200 / 128Mb ? Vind ik ook niet echt dat je zegt "ruim"... kan wel, maar soepel is anders. Ik zou eerder NT server op zo'n bak drukken. Mn P2-266 vond ik nog te traag voor 2000 :) (al zat daar maar 256Mb in, en gaat mn huidige bak naar 1 Gb., overkill rulezzz)

[ Voor 15% gewijzigd door DJSmiley op 04-02-2004 23:20 ]

• Greeg
bedankt!!

nu weet ik iig waar het aan ligt! 8)7
tijd om een 'nieuwe' bak te halen...P3 tje maar..
iemand eentje over toevallig??;) O-)

weet iemand nog een simpele firewall met hoop opties..
niet zon ding die alles automatisch doet zeg maar..
zoiets als het oude atguard, maar dan voor win 2000 server

[ Voor 47% gewijzigd door Greeg op 04-02-2004 23:30 ]

Pagina: 1