Bittorrent gebruikt 100% CPU

Pagina: 1
Acties:

• Crowmeister
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19-05 22:16

Crowmeister

Stop!.... Continue

Topicstarter
NOTE: Ik heb het hier dus niet over warez of any kind :D

Ik heb een probleem met Bittorrent, of een van de vele clients daarop gebazeerd (zoals abc. shadow's, torrentstrorm, BT experimental), dus welke BT dan ook.

Als ik aan het downloaden ben (een torrent, kan ook zijn dat het er een is van de 4 downloads) stopt deze download na een random tijd, soms 10 min, soms een uur, hoe dan ook de download zal stoppen. Met stoppen bedoel ik: hij zegt dat ie nog download, hij zegt ook dat ie met bv. 20 kb/s download en/of upload maar eigenlijk doet ie niks meer want het download getal, zeg 20 kb/s blijf zo en veranderd niet naar 21 kb/s ofzo.
Het andere probleem is dat op dat moment de client 100% CPU gebruikt.
Dit is op te lossen door de download te pauzeren en weer opnieuw te beginnen.

Samengevat, elke download (maakt niet uit of ik 1 of meer files aan het downloaden ben) stopt na een tijd en dan gebuikt ie 100% CPU

Dit wat ik al gedaan heb om het proberen op te lossen: elke client uninstalled, ik heb 3 andere clients geprobeerd, en ik heb zelfs de hele HD geformateerd en windows er opnieuw op gezet maar het gebeurt nog steeds :(.
Waar kan dit nou aan liggen?

Chewing gum while cutting unions will prevent you from crying, it won't prevent you from being sad

• Slayer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 30-08 23:03

Slayer

1981 - 2019 - 2024?

bij Shadow's Bit Torrent (5.8.8) heb ik bij advanced preference de volgende instellingen gewijzigd:

max peer connetions van no limit naar max 40 .

en default rate setting naar dailup / isdn , terwijl ik kabel heb.

geen vastlopers meer .

[ Voor 4% gewijzigd door Slayer op 04-02-2004 21:28 ]

Black Sabbath - End of the Beginning
Elizabeth is lief :)
Firefox Browser
KINKpuntnl

• Crowmeister

Crowmeister

Stop!.... Continue

Topicstarter
had je hetzelfde probleem?

Chewing gum while cutting unions will prevent you from crying, it won't prevent you from being sad

Verwijderd

Heb je soms NetLimiter geinstalleerd?

• Crowmeister

Crowmeister

Stop!.... Continue

Topicstarter
nee geen netlimmiter
Wel zone alarm maar dat zal het wel niet zijn

• Slayer

Slayer

1981 - 2019 - 2024?

ja , vooral met Shadow's

Firefox Browser
KINKpuntnl

• Crowmeister

Crowmeister

Stop!.... Continue

Topicstarter
RZB schreef op 04 februari 2004 @ 22:00:
[...]

ja , vooral met Shadow's
is max peer connections het zelfde als max uploads?
Die staat nu op 2 !!

Terwijl ik een upload van 128 kb/s heb

• Slayer

Slayer

1981 - 2019 - 2024?

de upload is weer anders volgens mij , maar als je met de muis op de "max peer connections"
komt er een blauwe tekst waar in staat met hoe/wat .

Firefox Browser
KINKpuntnl

• Poiter
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20-02 14:54
Zelfde probleem gehad, en verschillende clients geprobeerd.
Uiteindelijk bij Azureus uitgekomen, en daar nog nooit een vastloper mee gehad, dus een echte aanrader!

Succes!

• Crowmeister

Crowmeister

Stop!.... Continue

Topicstarter
Gebruik nu Azureus, werkt tot nu toe goed
Bedankt voor de tips
Snap niet exact waarom een in python geprogrameerde client niet helemaal werkt maar okay

• LoEnaTiQ
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22-02 23:23

LoEnaTiQ

Who? What? Where?

ABC Bittorrent is ook een goede aanrader voor torrents ;)

| My SpiderWeb |

• Crowmeister

Crowmeister

Stop!.... Continue

Topicstarter
Gebruikte ik sinds het begin maar die is dus in Python

• kramon
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12:06
Azureus is java en als ik iets niet lekker vind draaien zijn het java apps. Zal wel aan mijn java-install liggen, maarja. Sinds ik PTC gebruik ben ik weer helemaal into bit torrent. Echt heerlijke client.

http://www.cosil.com/ptc/

• Crowmeister

Crowmeister

Stop!.... Continue

Topicstarter
en die is zeker weer in python ?

• maartena
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09-2025
RZB schreef op 04 februari 2004 @ 22:00:
[...]

ja , vooral met Shadow's
Ik heb Shadow's ook geinstalleerd, en had van de week 4 complete DVD's van 4.4 Gb per stuk tegelijk lopen zonder problemen. Ik zet de upload dan op "slow cable" zodat elke share niet meer dan 13 kbyte/s upload. (Ik heb 384 kbit/s upload ofwel 48 kbyte/s)

Ik ben erg benieuwd wat de oorzaak van het hoge CPU gebruik is. Zou het wellicht iets met een viruscanner te maken kunnen hebben of een ander programma wat ergens dwars ligt?

"I reject your reality and substitute my own!"
Proud to be an American.
Hier woon ik

Verwijderd

Zo, er zijn dus toch meer mensen met dit probleem. Ik heb dit probleem dus ook maar het is bij mij niet altijd zo geweest. Ook lijkt het erop dat ik er op mijn laptop geen last van heb en op mijn thuiscomputer wel. Het probleem is exact zoals de topicstarter het omschrijft, downloads vallen stil en cpu gebruik gaat richting 100 %
M'n systeem is dan niet meer vooruit te branden. Ook ik heb verscheidene torrent clients gebruikt en heb als voorlopige oplossing maar de Azureus client gedownload, maar ik vind ABC veel fijner. Het ligt hem dus waarschijnlijk in dat Python waarmee het geprogrammeerd is...

Misschien nuttig om te weten:

AMD XP 2800+
1 GB RAM
ASUS A7N8X rev 2.0 (non deluxe)
4 Maxtor Harddisks }) op een Promise Ultra 133 TX2 IDE controller
Windows XP Prof SP1 met alle essentiele updates

verder specs lijken me onbelangrijk

Hopelijk kan ik dit topic weer wat leven inblazen. Ik ga ondertussen ook even Googlen, misschien dat elders wel al een oplossing is gevonden voor dit probleem.

EDIT: volgens deze site: http://zeropaid.com/bbs/showthread.php?t=17671 zijn de makers van veel clients op de hoogte van de bug. Er wordt nu als oplossing gegeven de max peers op 60 te zetten. Ik ga het in ieder geval proberen. Het is overigens erg handig want er worden erg veel tips gegeven om je client te configureren. Ook voor als je bijvoorbeeld achter een vuurmuur zit :)

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 23-04-2004 00:17 ]

Pagina: 1