[WINDOWS] Map printer login-script (buiten domein)

Pagina: 1
Acties:

• Roel Broersma
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22-02 22:01
Hier een netwerkje met een W2K3 domain controller en XP clients.

Er draait een .VBS login script (zelf geschreven) dat de printers en drives mapped.

Nu moet er alleen 1 printer worden gemapped die NIET hier in het domein staat. Ik moet dan dus ook inloggen met \\DOMAIN_2\user en password1

Dit kan tot zover ik weet NIET met KIX en ook niet met WSH.

Er zijn binnen WSH 2 methods: ADDPRINTERCONNECTION en ADDWINDOWSPRINTERCONNECTION (nu kan je bij die laatste dus geen extra login waarde/credentials aangeven :( )

Weet iemand hoe ik dan toch een printer buiten mijn domein aan mijn clients kan mappen ?

...don't know what should be here...

• midget
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23-02 20:13
net use lpt1 \\pc-naam-printer /user:usernaam wachtwoord

kan je hier niks mee doen?

Verwijderd

midget schreef op 04 februari 2004 @ 21:05:
net use lpt1 \\pc-naam-printer /user:domain\usernaam wachtwoord

kan je hier niks mee doen?
minder prettig dat je dan het wachtwoord meegeeft. Andere mogelijkheid is om de gebruiker uit het domein waar de printer NIET staat, lid te maken van een groep met printertoegangsrechten in het domein waar de printer WEL staat. Dan hoeft de gebruiker alleen net user lpt1 \\server\printer te doen namelijk.

[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 04-02-2004 21:08 ]

• midget
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23-02 20:13
Verwijderd schreef op 04 februari 2004 @ 21:06:
[...]

minder prettig dat je dan het wachtwoord meegeeft. Andere mogelijkheid is om de gebruiker uit het domein waar de printer NIET staat, lid te maken van een groep met printertoegangsrechten in het domein waar de printer WEL staat. Dan hoeft de gebruiker alleen net user lpt1 \\server\printer te doen namelijk.
Eventueel zo je het in de *.bat bestand maken en dan een bat to exe generator eroverheen laten lopen.
Hierna kan "niemand" het wachtwoord simpel opzoeken.
Jouw oplossing is dan wel netter / sneller

• Tags NL
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 05-02 16:52

Tags NL

Harmful or Harmless?

[...]

Dan zul je dus eerst wel een trust met dat domain moeten maken :X

https://powershellisfun.com

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-02 13:21

mutsje

Certified Prutser

[...]

zoals Fred Perry al meld moet je dan een one of two way trust aanmaken(al wat jou hartje beliefd) en zal de gebruiker ook rechten moeten krijgen op die printer anders krijg je fijn popup met username&password&domainname.
Pagina: 1