FTP Tranfsers terminaten niet

Pagina: 1
Acties:

• Thunk
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 02-03 17:41
Hey, ik heb sinds vandaag m'n leuke nieuwe 8mbit lijn :D
Maar ik zit met een gaar probleempje, na een upload of download zakt m'n speed naar 0 en na een tijd is m'n connection lost. Na iedere file moet ik zeg maar aborten en reconnecten. De files zijn wel goed aangekomen (sfv)..
Passive uitschakelen is geen optie... waar kan dit aan liggen? Gezocht maar niet gevonden... bedankt!

Verwijderd

Mja, beetje weinig info, vind je niet :?

Welke FTP-server gebruik je? Heb je dit bij alle servers? Heb je al eens een andere client geprobeerd? Heb je je router al eens geüpdate? Waarom is PASV zo belangrijk? Welke instellingen heb je je FTP-proggel gegeven?

• Thunk
Verwijderd schreef op 04 februari 2004 @ 21:01:
Mja, beetje weinig info, vind je niet :?

Welke FTP-server gebruik je? Heb je dit bij alle servers? Heb je al eens een andere client geprobeerd? Heb je je router al eens geüpdate? Waarom is PASV zo belangrijk? Welke instellingen heb je je FTP-proggel gegeven?
Nee vind ik niet. FTP Server > 3 verschillende, zelfde probleem (wel alle 3 PASV).
Zonder passive krijg ik geen list. Router geupdate, nee nog niet. Heeft laatste firmware. Instellingen: use passive mode, ...zijn sites zonder SSL. Maar ik neem aan dat het aan passive ligt, aangezien met passive de client voor de connectie zorgt.

Maar met m'n oude internet + deze router had ik dit probleem niet. Ik krijg nu wel van heel veel sources met hoge snelheid data binnen, dus misschien loopt m'n modem in de soep met het onderhouden van de sessies?

• Thunk
Nog een raar probleem, op IRC krijg ik constant time-outs. Echt om de 3 a 5 minuten. En dan in de vorm van [100503] *** Software caused connection abort en (Timed Out).

Heb 't eerst niet door, lul gewoon verder, en na een minuut ga ik offline, zonder dat er ook maar iets van m'n text is doorgekomen. Hendig irritant dus..

't Lijkt wel alsof m'n sessies niet goed worden onderhouden. Waar zou dit aan kunnen liggen? Moet ik op hardwarematig of softwarematig niveau gaan kijken..

• Thunk
Heeft al iemand een mogelijke oorzaak/oplossing?

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-01 20:09
Wedden dat je modem staat te 'klapperen' je verliest steeds je linesync, of het gaat mis bij de DHCP requests.

Welke isp?

Welk netwerk ? (bbned / babyxl)

Welk modem?

Welke firmware?

Router of Bridge ingesteld? (dus of je hem als router gebruikt, of waar zit je externe ip?)

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

• Thunk
demon.nl > bbned
isdn zyxel prestige 650r
bridge mode
hardware router
firmware nog niet geupdate, zal ik maar is gaan doen morgen

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-01 20:09
Thunk schreef op 05 februari 2004 @ 23:48:
demon.nl > bbned
isdn zyxel prestige 650r
bridge mode
hardware router
firmware nog niet geupdate, zal ik maar is gaan doen morgen
Sluit eerst uit dat het je router niet is (of als die 'vroeger' geen problemen gaf dan misschien toch ook weer niet)

Dan even controleren of je modem wel de verbinding met de telefooncentrale behoudt. Dus of je linesync niet verbreekt.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

• Thunk
router heeft nooit probs gehad met vorige verbinding, denkt dat 't het modem is > ga vanmiddag firmware updaten.
rest blijft gewoon online en stabiel (msn, dc, games etc)

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11:04

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Aannames zijn fataal. Dat de router vroeger geen problemen gaf betekend helemaal niet dat bij een veranderde situatie de router nog steeds geen problemen geeft. Omdat het ook zo enorm makkelijk te controleren is het het aan de router ligt snap ik niet waarom je je omcputer niet even direct aan de modem aansluit om te kijken of de problemen blijven. Pas dan kun je met zekerheid zeggen dat het niet aan de router ligt.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

• MaZe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 05-05 08:36
Thunk schreef op 04 februari 2004 @ 21:04:
[...]

Nee vind ik niet. FTP Server > 3 verschillende, zelfde probleem (wel alle 3 PASV).
Zonder passive krijg ik geen list. Router geupdate, nee nog niet. Heeft laatste firmware. Instellingen: use passive mode, ...zijn sites zonder SSL. Maar ik neem aan dat het aan passive ligt, aangezien met passive de client voor de connectie zorgt.

Maar met m'n oude internet + deze router had ik dit probleem niet. Ik krijg nu wel van heel veel sources met hoge snelheid data binnen, dus misschien loopt m'n modem in de soep met het onderhouden van de sessies?
Ik heb dus exact hetzelfde probleem!
Ik zelf denk dat het aan de router ligt, ook wanneer iemand files van m'n ftp trekt, is het eerst een disconnect/time-out voordat je de volgende file kan downloaden. Heel vreemd
bjck schreef op 05 februari 2004 @ 23:21:
Wedden dat je modem staat te 'klapperen' je verliest steeds je linesync, of het gaat mis bij de DHCP requests.

Welke isp?

Welk netwerk ? (bbned / babyxl)

Welk modem?

Welke firmware?

Router of Bridge ingesteld? (dus of je hem als router gebruikt, of waar zit je externe ip?)
Chello
Motorola

Sitecom 202 router, met laaste firmware

Het heeft denk ik zoals Tunk zegt iets met passive mode te maken,..misschien iemand die dit eerder heeft meegemaakt?

Bv heel veel dank
Pagina: 1