Naar aanleiding van de vele reclame-uitingen in NFS: Underground was ik benieuwd naar reclame in games. Niet alleen in de standaard sport en race games zit er veel reclame, maar er worden zelfs hele games geschreven voor fabrikanten (NFL, Mercedes-Benz racing). Daarnaast word steeds meer gedaan aan product placement in games, zag pasgeleden een Nokia phone in the X-files. Nu vroeg ik me af in hoeverre je reclame kan accepteren búiten de "standaard" reclame-games als sport en racen.
Hoe zou het zijn om in een MMORPG een McDonalds te kunnen halen als eten, auto te rijden in een Volkswagen of te kunnen bellen met de nieuwste Siemens telefoon op een Vodafone netwerk...?
En wat nou als je in een strategy game je hulp over het bouwen van nieuwe soldiers kan zoeken in een soort Google-zoekmachine? Dit namelijk omdat "rare" reclame (bv. Postbank reclame in iets als Sim/Tycoon-spel) het beste werkt...
PS: heb toestemming van de mods voor het heropenen
Hoe zou het zijn om in een MMORPG een McDonalds te kunnen halen als eten, auto te rijden in een Volkswagen of te kunnen bellen met de nieuwste Siemens telefoon op een Vodafone netwerk...?
En wat nou als je in een strategy game je hulp over het bouwen van nieuwe soldiers kan zoeken in een soort Google-zoekmachine? Dit namelijk omdat "rare" reclame (bv. Postbank reclame in iets als Sim/Tycoon-spel) het beste werkt...
PS: heb toestemming van de mods voor het heropenen
[ Voor 16% gewijzigd door Anoniem: 12316 op 04-02-2004 23:11 . Reden: heb toestemming van de mods voor het openen ]