Elektronicaprojecten van mij: http://www.gm7.nl
Wat heb je zelf gedaan om achter het antwoord te komen ?
Google al gebruikt ? Daar vond ik al bijvoorbeeld (na een beetje zoeken) deze pagina: -KNIP-
Na nog eens geod die pagina goed gelezen te hebben zag ik dat hij toch niet binnen de policy viel. Maar zoek met google en je komt zat tegen....
Google al gebruikt ? Daar vond ik al bijvoorbeeld (na een beetje zoeken) deze pagina: -KNIP-
Na nog eens geod die pagina goed gelezen te hebben zag ik dat hij toch niet binnen de policy viel. Maar zoek met google en je komt zat tegen....
[ Voor 104% gewijzigd door De_Koele_Man op 04-02-2004 21:18 ]
Meh!
daar krijg je niet echt veel info over hoe je dr een kan bouwen, kheb me ooit wel eens laten zeggen dat je dr een kan bouwen, maar mayb weet een van de mensen die deze topc check t, hoef ik niet eeuwig te blijven zoeken naar de solution
Elektronicaprojecten van mij: http://www.gm7.nl
Verwijderd
Er stond een zelfbouwontwerp van een acoustisch telefoonmodem in de Elektuur van februarie 1983 ...
Haalt 600 baud
Dat is echter wel meer dan 20 jaar terug.
Dat is echter wel meer dan 20 jaar terug.
Verwijderd
Ik heb hier een oude universele afstandsbediening, een Oneforall URC-7560 om precies te zijn, liggen welke eveneens over een acoustic coupler beschikt en wel voor updates van nieuwe IR-codes. Een tijdje terug nog gebruikt voor een code-update voor mijn nieuwe DVD-speler, hoe ging dat in zijn werking:
- (gratis) hotline bellen
- modelnummer van mijn universele AB doorgeven
- merk & model van mijn DVD-speler geven
- 'modemfunctie' activeren
- telefoonhoorn tegen de OneforAll houden en wachten tot het 'gepiep' voorbij is
- code actieveren
En dat was het. Voor een dergelijke toepassing is zo'n acoustic coupler echt ideaal, je hebt namelijk geen kabel of PC nodig. De coupler van mijn OneforAll afstandsbediening heeft overigens een snelheid van 9600 bps.
- (gratis) hotline bellen
- modelnummer van mijn universele AB doorgeven
- merk & model van mijn DVD-speler geven
- 'modemfunctie' activeren
- telefoonhoorn tegen de OneforAll houden en wachten tot het 'gepiep' voorbij is
- code actieveren
En dat was het. Voor een dergelijke toepassing is zo'n acoustic coupler echt ideaal, je hebt namelijk geen kabel of PC nodig. De coupler van mijn OneforAll afstandsbediening heeft overigens een snelheid van 9600 bps.
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 05-02-2004 00:45 ]
Verwijderd
Acoustic Couplers worden al meer dan 50 jaar gebruikt. Ik denk dat als je de Electuur etc van 1970-1980 doorneemt dat je dan een behoorlijk aantal schema's tegenkomt.
Om je een idee te geven hoe een acoustic coupler modem in elkaar steekt:

Novation DC-102A (300baud)
Een schema wat alleen gebruikt kan worden icm een modem (al betwijfel ik sterk de werking):
Om je een idee te geven hoe een acoustic coupler modem in elkaar steekt:

Novation DC-102A (300baud)
Een schema wat alleen gebruikt kan worden icm een modem (al betwijfel ik sterk de werking):
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
| Parts list:
U1, U2- 741 op amps (or one LM324 quad op amp)
R1, R3- 1.2K
R2, R4- 2.2K
S1- SPST toggle
SP1, SP2- 8 ohm speakers, (preferably around 1" diameter). If you decide to
use the speakers from a pair of headphones, the ear cushions on
the Sony MDR-V50 are excellent
Figure 1 (coupler schematic)
___ v+
+ 9v - \_/ SP1 ^ v+ ___
| | | o rj11 o ^ \_/ SP2
^ ^ | | |\ | | | | | |
| | | | | \ U1 | | |\ | | |