Toon posts:

PC gaat soms niet aan

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen,
vorige week heb ik een PC in elkaar gebouwd, en het ding werkt goed op 1 ding na: hij gaat vaak niet aan als ik de power knop indruk....toch wel lastig.... Ik heb inmiddels ontdekt dat ie het wel altijd doe wanneer ik eerst even de 0/1-schakelaar aan de achterkant eerst op uit zet, een paar seconden wacht en dan weer op aan zet. Dan gaat de PC wel aan via de power knop aan de voorkant.
Ik vermoed dat ie het pas doet wanneer het lampje op het moederbord even echt uit is geweest. Het gaat om een Aopen H500-kast (met inbegrepen een 300W voeding) met daarin oa. een Asus VN8X-E moederbord en een AMD 2800 processor.
Iemand een ideetje? bvd, Gert.

• The-Source
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:42
Verwijderd schreef op 04 februari 2004 @ 20:45:
Beste mensen,
vorige week heb ik een PC in elkaar gebouwd, en het ding werkt goed op 1 ding na: hij gaat vaak niet aan als ik de power knop indruk....toch wel lastig.... Ik heb inmiddels ontdekt dat ie het wel altijd doe wanneer ik eerst even de 0/1-schakelaar aan de achterkant eerst op uit zet, een paar seconden wacht en dan weer op aan zet. Dan gaat de PC wel aan via de power knop aan de voorkant.
Ik vermoed dat ie het pas doet wanneer het lampje op het moederbord even echt uit is geweest. Het gaat om een Aopen H500-kast (met inbegrepen een 300W voeding) met daarin oa. een Asus VN8X-E moederbord en een AMD 2800 processor.
Iemand een ideetje? bvd, Gert.
Vaak de week op het werk een klant gehad met het zelfde probleem.
Oplossing was een nieuwe voeding.
Om het voor je zelf te testen:
Sluit de 2 pinnetje die aan je powerknopje (via kabeljte) zitten even kort en kijk of het systeem op start.
Zo ja powerknop gammel
Zo nee ga verder ;)
Sluit de groene draad van de voeding kort met een zwarte.
Gaat de voeding niet aan of in ieder geval onregelmatig.
Dan is de voeding stuk.
Gaat hij wel regelmatig aan dan moet je het bij de cpu/ mobo zoeken.

Taal fouten inbegrepen ;)