[HP720C]Vreet CPU

Pagina: 1
Acties:

• bartvl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online

bartvl

Vlieg! Kan ik niet. Te laat...

Topicstarter
Als ik met mijn HP720C print, dan kost dat ongelooflijk veel CPU kracht.
Dat betekend dat op het moment dat ik wat wil printen, maakt niet uit wat (kleur/zwart-wit hoge/lage kwaliteit) het kost altijd 100 % CPU-power. Dit is eigenlijk altijd zo geweest, maar ik dacht nu eens: ik wil dit anders hebben.
Op onze P-II is het ook zo geweest. 333 MHZ full loaded om te printen. Verbaasde me niet zo eigenlijk. Maar een XP 1600+ full loaded tijdens het printen verbaasd me wel. Weet iemand hoe ik dit kan veranderen?

-WinXP home
-Standaard drivers (zijn geloof ik nie eens andere)
-Systeem zie sig.
-Het gaat via de paralellepoort, ivm ontbreken van USB interface op printer. (mogelijk iets in BIOS verkeerd ofzow?)

Waarom reageert er nou niemand???

[ Voor 3% gewijzigd door bartvl op 09-02-2004 20:33 ]

Life is not about specs, it is about joy!

• bartvl
  • Nu online

bartvl

Topicstarter
Heeft er niemand een idee?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Op welke modus staat die poort in de bios? en als je deze verandert?

• FastBunny
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-05 12:32

FastBunny

Give it the Works !

Volgens mij is het altijd zo dat je cpu naar 100% vliegt bij printen naar een LPT poort :)

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL

• bartvl
  • Nu online

bartvl

Topicstarter
en das nie lekker... :P
Ik heb in de BIOS gekeken, en er zijn een paar te wijzigen opties.
1. Ik kan hem van SPP afhalen (de BIOS zegt dat dit de standaard van IBM is)
-Ik kan hem op advanced zetten
-Ik kan hem op advancederderderderder zetten
Lijkt me geen goed idee.

2. Ik kan de IRQ wijzigen, heb ik gedaan, levert (nog) geen conflict op, en ga dit dus nog testen. een lege pagina printen lukt, maar inkt is mij te duur om ff een loze pagina af te drukken.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

als je hem op EPP zet, heb je die mogelijkheid? of evt op Bidirectional. wil wel eens schelen in cpu load.

• strandbal
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 22:40

strandbal

Was het maar zo'n feest.

Dit heeft mijn HP 710C ook. Ook parallel ding. Op een AMD Athlon XP 2400+, ik vond het zelf ook hoogst opmerkelijk toen het me eenmaal opviel.

Mijn LPT port staat op EPP+ECP, en ik heb alle modi wel zo'n beetje gehad ondertussen, maakt niks uit...

Hier stond een dode link.

• Chemist
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 07-11-2025
Dit is inderdaad een groot nadeel van werken via de parallele poort. Overigens maakt het niet uit wat je doet (printen, scannen, externe HD), je CPU load springt naar 100% ... Erg irritant, maar weinig aan te doen vrees ik.

Misschien dat het gebruik van een PCI kaart met parallele poort dat niet heeft; heeft iemand hier ervaring mee ?

Just because I'm paranoid, doesn't mean they're not watching me

• Juicy
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19:33
Deze printers hebben zelf geen processing unit, ze zijn compleet afhankelijk van je cpu. Je PC zal de hele printopdracht moeten uitkauwen zodat de printer deze alleen nog zal hoeven af te drukken. Oplossing kan zijn om bij je printmanager in te stellen dat jobs op een lage prioriteit dienen te draaien.

-

Pagina: 1