Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

ASUS bril >> wat kan je ermee doen ??

Pagina: 1
Acties:
  • 239 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• alexandersamson
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 13-12-2022
Ik heb nog zon oude (of nieuw weet ik veel :P) ASUS bril liggen (zwart en er zit een snoertje aan met een 3 polige jackplug) ik zou me god niet weten wat je ermee kunt doen dus sloot ik het aan op mn audio out mayb zitten er kleine boxjes in ofzow :P, maar nee ipv van dat worden de glazen van die bril donkerder namate de stroomtoevoer naar de bril groter wordt. LCD dus. maar waarvoor wordt deze "electrische zonnebril" nou eigelijk WEL voor gebruikt?

hier volgen de picz en schakelschematje ---

. met lichtinval op de LDR .
Afbeeldingslocatie: http://pic1.picturetrail.com/VOL111/1706894/3279051/44983266.jpg

. zonder lichtinval op de ldr .
Afbeeldingslocatie: http://pic1.picturetrail.com/VOL111/1706894/3279051/44983206.jpg

. De bril (omgedraaid) rechts zit het electrische gedeelte :) .
Afbeeldingslocatie: http://pic1.picturetrail.com/VOL111/1706894/3279051/44983248.jpg

. Het zooitje van dichtbij, tis wel een beetje wazig, kheb ook k*t cam .
Afbeeldingslocatie: http://pic1.picturetrail.com/VOL111/1706894/3279051/44983231.jpg

. Nog eens het zooitje .
Afbeeldingslocatie: http://pic1.picturetrail.com/VOL111/1706894/3279051/44983308.jpg

Het ziet er allemaal niet zo mooi uit maar het werkt wel, goed zelfs :)
Hier nog even het magere schakelschema :
Afbeeldingslocatie: http://pic1.picturetrail.com/VOL111/1706894/3279051/44986889.jpg

[ Voor 54% gewijzigd door alexandersamson op 05-02-2004 19:40 ]

Elektronicaprojecten van mij: http://www.gm7.nl

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

Sorrt van 3d-Bril. Moet op de VR uitgang van je videokaart :)
Bijvoorbeeld Asus v7700 GTS deluxe :)

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 17:26
Ik heb ook nog ergens zo'n ding liggen, die kun je aansluiten op een speciale aansluiting op een asus videokaart ;)

Geen idee wat het nut ervan is trouwens, maar je moet hem iig niet in je audio uit stoppen :P

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

• gakkethijs
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 05-10 11:38

gakkethijs

niks

lol maat van mij heeft er ook zon ding als met dat ding naar andermans beeldscherm keek kon je strepen zien. net als je vaak op tv ziet ^^. voor de rest weet ik het nut er ook niet van mischien speciaal voor die 3d filmpies.

• Obliterator
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11-11 23:27
Hij moet inderdaad in een special poort op de Asus deluxe kaarten.
Hij zorgt ervoor dat je afwisselend met je linker en rechter oog kunt zien door de ander af te dekken (lcd zwart).

Door je computer op hetzelfde moment het beeld van het juiste oog te laten zien kun je 3D zien. Nadeel is dat je refresh hoog genoeg moet zijn (dubbele van wat je wilt zien).

Het effect kan erg leuk zijn, maar je wordt wel snel gek van dat geknipper (je kamer om je heen staat niet in hetzelfde ritme te knipperen).

• alexandersamson
aah thx, weet ik dat ook weer, ik zit net te bedenken dat als je dat ding aansluit op een batterijtje met een LDR dr tussen dat je een echte "electrische zonnebril hebt" werking:
door een stroompje worden de glazen donker (LCD) hoe meer stroom erdoor hoe donkerder.
een LDR verlaagd de weerstand naarmate het lichter vanuit de lucht wordt en dan kan er een hoger spanninkje door de glaasjes zodat de doorschijnbaarheid van je glaasjes minder wordt... bespaar je wat oogpijn :) en als het donkerder wordt kun je dan ook nog eens wat zien met de zelfde helderheid omdat de weerstand hoger wordt :)
kga hier patentje op aanvragen :P

kga t s ff bouwen hehehe moet binnen een uurtje gefixed zijn :)

[ Voor 7% gewijzigd door alexandersamson op 04-02-2004 20:40 ]

• Cheezus
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16:46

Cheezus

Luiaard

Het is een soort 3D bril idd.. de glazen worden om en om zwart en dit is afgestemd op de refreshrate van je monitor zodat elk oog een ander beeldje ziet, hier mee kun je dus een 3D effect creëren.. een nadeel is dat het maar de refreshrate/2 echte beeldjes heeft dan.

Verwijderd

primusz schreef op 04 februari 2004 @ 20:39:
Het is een soort 3D bril idd.. de glazen worden om en om zwart en dit is afgestemd op de refreshrate van je monitor zodat elk oog een ander beeldje ziet, hier mee kun je dus een 3D effect creëren.. een nadeel is dat het maar de refreshrate/2 echte beeldjes heeft dan.
en je krijgt er schele koppijn van ;)

• MissingDog
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
alexandersamson schreef op 04 februari 2004 @ 20:39:
aah thx, weet ik dat ook weer, ik zit net te bedenken dat als je dat ding aansluit op een batterijtje met een LDR dr tussen dat je een echte "electrische zonnebril hebt" werking:
door een stroompje worden de glazen donker (LCD) hoe meer stroom erdoor hoe donkerder.
een LDR verlaagd de weerstand naarmate het lichter vanuit de lucht wordt en dan kan er een hoger spanninkje door de glaasjes zodat de doorschijnbaarheid van je glaasjes minder wordt... bespaar je wat oogpijn :) en als het donkerder wordt kun je dan ook nog eens wat zien met de zelfde helderheid omdat de weerstand hoger wordt :)

Kewl...de tweaker-sunglasses :)
succes!

• alexandersamson
het vorderd al, er zijn enkel wat probleempjes met de zgn. recall back.
als je stroom op die dingen zet en je haalt het er weer af blijven ze donker.. mayb ff een weesstandje ertussen :)

Verwijderd

kijk eens naar deze pagina.daar kan je zelf zo'n interface voor 3D maken.

http://www.die-schuhmanns.de/stereo3d/stereo3d.htm

• alexandersamson
De electrische tweaker-sunclasses werken !!! ze filteren nog niet optimaal maar dat is kwestie van aanpassen van de weerstand enzo, fotos komen nog evenals "how-to" :P

• Arnout
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19-11 21:03
Ben laatst in een "VR Room" van Shell geweest en heb een uur zo'n bril opgehad 8)
Ze werkten daar met 104 Hz beamers wat een beeld opleverde van 52 Hz. Nog best wel onrustig dus ik vraag me af hoe dit wel niet op computerschermen moet zijn?
alexandersamson schreef op 04 februari 2004 @ 21:27:
De electrische tweaker-sunclasses werken !!! ze filteren nog niet optimaal maar dat is kwestie van aanpassen van de weerstand enzo, fotos komen nog evenals "how-to" :P
2de dag lid van GoT en dan al een Howto schrijven? :D Way to go! :)

[ Voor 44% gewijzigd door Arnout op 04-02-2004 21:30 ]

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Heb er ook zo een gehad bij m'n Asus GF3ti200. Heb al eens Carmageddon 2 gespeeld met die bril (kon zo snel geen ander OpenGL spel vinden). Opzich wel grappig, al moet je de refreshrate van je scherm hoog genoeg zetten (bij 60hz krijg je 30hz per oog ;)) en is de pasvorm van die bril absoluut ruk.

🖥️ | 🚗

• Nvidiot
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 03-06 16:38

Nvidiot

notepad!

Gespeeld met zo'n brilletje op een nogal aso grote 21" monitor. 1024x768 @ 160 Hz was wel goed te doen zonder hoofdpijn, en het effect is (na enig wennen) erg leuk. Je schrikt je soms rot in 3d shooters ;)

What a caterpillar calls the end, the rest of the world calls a butterfly. (Lao-Tze)

• Toewan
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 06-11 18:17
Ik loop er altijd mee over straat, gebruik 'm als zonnebril.. 8) ;)

Vroeger heb ik wel eens Unreal gespeeld met die bril, alleen de persoon van wie ik de Asus kaart + bril over had genomen rookte veel, oftewel die bril stonk een beetje naar rook.

• py.mosjuh
  • Laatst online: 24-10-2022

py.mosjuh

fikkert.net

ik heb laatst een klein onderzoekje gedaan in het kader van een capita selecta module naar computer vision (inleidend gebeuren).

het betreft hier een bril met shutters. zoals hierboven ook werd gezegd worden om en om de ogen afgedekt en op het beeld wordt dan het correspondere beeld voor dat oog geprojecteerd. als het goed is zie je dan (op de helft van de normale refreshrate omdat er 2 plaatjes per refresh moeten worden getoond) een stereobeeld (3d dus).

op de universiteit twente hebben ze een infinitybox staan. dat is een monitor die op 120 hz zo'n beeld kan projecteren.. maw 60 fps, op een scherm van 3 bij 2 meter.. erg vet! :D

Kites rise highest against the wind - not with it (Winston Churcill)

• Kolonel_E
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 07-09 18:14
had er eens Red Faction(1) mee gespeeld,zag er wel goed uit, maar dat ding was te groot om op mijn kop te houden. Had ik met een postbode elastiek de 2 pootjes aan elkaar verbonden als een soort duik-/skibril

hoop dat je er nog een beetje plezier mee kan hebben

deze bril zat bij de deluxe modellen van asus (iig GeForce 2+3)

Verwijderd

Mijn broertje heeft er een, maar die kon hem niet uitproberen omdat hij een crappy 14 inch 60 Hz scherm heeft. Het design is trouwens ruk en het ding valt steeds van mijn kop.

• MisteRMeesteR
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17:11

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

LOL.. heb ehm eigenlijk nooit gebruikt.. zit nog nieuw in het doosje :D

ik heb een Iiyama HM903DTA monitor, kan 1024x768 op 142hz, is wel voldoende, als ik vanavond thuis kom zal ik er ook even naar kijken :) en mijn bevindingen posten.

In de voet van mijn monitor zit een 3,5" headphone connector, zown zelfde als die bril dus, kan ik ehm mooi daar op aansluiten, hoef ik niet de hele tijd achter mijn pc te kloten :)

www.google.nl

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 25-11 20:29
MisteRMeesteR schreef op 05 februari 2004 @ 10:20:
LOL.. heb ehm eigenlijk nooit gebruikt.. zit nog nieuw in het doosje :D

ik heb een Iiyama HM903DTA monitor, kan 1024x768 op 142hz, is wel voldoende, als ik vanavond thuis kom zal ik er ook even naar kijken :) en mijn bevindingen posten.

In de voet van mijn monitor zit een 3,5" headphone connector, zown zelfde als die bril dus, kan ik ehm mooi daar op aansluiten, hoef ik niet de hele tijd achter mijn pc te kloten :)
Denk niet dat dat gaat werken.. :o

• Zaagmans
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 25-11 20:01
<off-topic>
Uhm een bril, wat zou je daar nou mee moeten doen?! B)

Opzetten? 8)7
</off-topic>

- Ruud

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online
Mag ik nu concluderen dat ik dus niks ben met mijn brilletje en een TFT?

• MisteRMeesteR

MisteRMeesteR

SandeR schreef op 05 februari 2004 @ 10:23:
[...]

Denk niet dat dat gaat werken.. :o
en waarom denk je dat niet? het is gewoon een simpele hub zeg maar.. of hij nou audio doorgeeft of een stroompje.. explain aub :) ?

www.google.nl

• mabarto
  • Laatst online: 06-02 12:37
MisteRMeesteR schreef op 05 februari 2004 @ 10:31:
[...]

en waarom denk je dat niet? het is gewoon een simpele hub zeg maar.. of hij nou audio doorgeeft of een stroompje.. explain aub :) ?
Omdat je het signaal moet hebben voor video niet voor audio. Het gaat niet om het geluid.

• MisteRMeesteR

MisteRMeesteR

barto018 schreef op 05 februari 2004 @ 10:43:
[...]

Omdat je het signaal moet hebben voor video niet voor audio. Het gaat niet om het geluid.
lezen is ook een vak! |:(

nog een x: In mijn monitor zit een "headphone" connector.. niets meer dan een verlenging zeg maar. je prikt een 3,5 plugje in mijn asus gf4 ti 4600 ultra deluxe (de bril uitgang dus..) .. andere kant plug je in de achterkant van de monitor.. aan de zijkant zit dan een aansluiting waar jeje headphones (bril dus) aan kan sluiten..

paintje met hopelijk duidelijke uitleg...

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/1203/3.5plugje.JPG

www.google.nl

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21-11 10:36

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Die bril zou je es kunnen proberen met het spel www.liveforspeed.net .

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

• Fire69
  • Nu online
MisteRMeesteR schreef op 05 februari 2004 @ 11:01:
[...]

lezen is ook een vak! |:(

[...]
Kan je wel zeggen ja...

Het plugje heeft 3 polen, in je hubje zal je er maar 2 hebben.
Dikke pech dus. ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Fire69 op 05-02-2004 11:04 ]

• MisteRMeesteR

MisteRMeesteR

Fire69 schreef op 05 februari 2004 @ 11:03:
[...]

Kan je wel zeggen ja...

Dikke pech dus. ;)
hmm.. dan heb ik nix gezegd :X maargoed, we zullen het vanavond zien :o

over de reactie van SandeR dan :) die reactie van barto018 slaat alsnog nergens op, en daar doelde ik ook op met dat "lezen is ook een vak |:( " :D

[ Voor 22% gewijzigd door MisteRMeesteR op 05-02-2004 11:08 ]

www.google.nl

Verwijderd

Standaard audio-plug gaat niet werken want is twee-polig, vr-plugje is welliswaar 3,5 mm Jack maar dan 3 polig :9

• DiLDoG
  • Laatst online: 14-11 09:29
uhm stereo audio?

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09:24
hehe cool, ik heb die bril hier op mn werk liggen
Heb m eens getest met n proggie van de CD Van de videokaart, maar had geeeeen idee waar je m verder voor kon gebruiken.
Doet ie t autoatisch met elk 3D (OpenGL) spel, of moet je nog iets aan/om zetten?

• Vermicellisoep
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-06 09:21

Vermicellisoep

Nonsultant

Fire69 schreef op 05 februari 2004 @ 11:03:
[...]

Kan je wel zeggen ja...

Dikke pech dus. ;)
Een jackplug heeft toch gewoon 3 polen? (links, rechts, ground)
Misschien loop je ietwat achter maar tegenwoordig is bijna alles in stereo... :P ;)

Afbeeldingslocatie: http://www.astrovid.com/CustomWheel_AVA_files/jackplug.JPG

[ Voor 11% gewijzigd door Vermicellisoep op 05-02-2004 11:47 . Reden: ff plaatje erbij ]

Nooooh! Stahp!

• BigB
  • Niet online
Weet iemand of je deze bril nou ook met 3D films kan gebruiken?

Verwijderd

The Real Falcon schreef op 05 februari 2004 @ 11:01:
Die bril zou je es kunnen proberen met het spel www.liveforspeed.net .
http://www.racer.nl/ ook leuk, open source simulator :)

• mabarto
MisteRMeesteR schreef op 05 februari 2004 @ 11:05:
[...]
hmm.. dan heb ik nix gezegd :X maargoed, we zullen het vanavond zien :o

over de reactie van SandeR dan :) die reactie van barto018 slaat alsnog nergens op, en daar doelde ik ook op met dat "lezen is ook een vak |:( " :D
MisteRMeesteR schreef op 05 februari 2004 @ 10:20:
Het is maar net hoe je het leest he kerel. Dat ligt meer aan de schrijver die de lezer niet duidelijk kan maken hoe hij het precies bedoelt. Dat jij ermee wilt zeggen dat je de headphone connector van je voet in je asus kaart wilt steken, meld je niet. :>

• Vermicellisoep

Vermicellisoep

Nonsultant

barto018 schreef op 05 februari 2004 @ 13:05:
[...]

[...]

Het is maar net hoe je het leest he kerel. Dat ligt meer aan de schrijver die de lezer niet duidelijk kan maken hoe hij het precies bedoelt. Dat jij ermee wilt zeggen dat je de headphone connector van je voet in je asus kaart wilt steken, meld je niet. :>
Ja dat was misschien wel handig geweest om te vermelden, maar voor de één spreekt dat voor zich en voor de andere niet...
_/-\o_ to Iiyama

[ Voor 1% gewijzigd door Vermicellisoep op 05-02-2004 13:13 . Reden: typo eruit ]

Nooooh! Stahp!

• Fire69
  • Nu online
Vermicellisoep schreef op 05 februari 2004 @ 11:45:
[...]

Een jackplug heeft toch gewoon 3 polen? (links, rechts, ground)
Misschien loop je ietwat achter maar tegenwoordig is bijna alles in stereo... :P ;)

[afbeelding]
Stereo? :?

:+

Ik bedoel dus dat er 3 zwarte ringetjes door lopen, 4-polig dan waarschijnlijk?

• alexandersamson
bah:P moet ik nog een verstelbaar weerstandje hebben om de zgn sterkte te regelen... heb ik die niet meer 8)7 , kga er vanmiddag eentje halen ;) dan een mooi designtje maken voor dat brilletje *8)

• mabarto
alexandersamson schreef op 05 februari 2004 @ 13:18:
bah:P moet ik nog een verstelbaar weerstandje hebben om de zgn sterkte te regelen... heb ik die niet meer 8)7 , kga er vanmiddag eentje halen ;) dan een mooi designtje maken voor dat brilletje *8)
Waar blijven de pics :Y)

• Tentacle1
  • Laatst online: 13-03 09:12

Tentacle1

60% Puur Sap!

Sorry maar dit is dus echt helemaal niks :X

Lang leve live for speed :P

Maar om ff ontopic te komen, ik heb hier ook nog zo'n asus bril liggen, alleen ik heb het ding nooit gebruikt. Het werkte niet/nooit met spellen. Het zat voor geen meter, het bleef zonder elastiek niet zitten maar dan nog deed het pijn aan je gezicht. Het enige wat ik er leuk aan vond is dat je er 3D foto's mee kon bekijken waarbij het dus echt leek of er een object recht uit je monitor kwam zetten.

Als ik nu zie hoeveel moeite je moet doen om het ding weer aan de gang te krijgen op een andere videokaart (huidige bijvoorbeeld) dan laat ik het ding gerust nog langer genieten van zn stofdeken ;)

System specs

• Fire69
  • Nu online
Tentacle1 schreef op 05 februari 2004 @ 13:27:
[...]
Sorry maar dit is dus echt helemaal niks :X

Lang leve live for speed :P

[...]
Live for Speed? :?

Bedoel je NFS? ;)

• Vermicellisoep

Vermicellisoep

Nonsultant

Fire69 schreef op 05 februari 2004 @ 13:16:
[...]

Stereo? :?

:+

Ik bedoel dus dat er 3 zwarte ringetjes door lopen, 4-polig dan waarschijnlijk?
De plug afbeelding is een standaard jackplug, zelfde als ik hier thuis heb liggen.
3 contacten, en 2 zwarte kunststof ringetjes om de contacten te scheiden...
Ik heb het over de 3mm versie, niet te verwarren met de 5...

@Tentacle1
is dit wat je bedoelt? http://lfs.racesimcentral.com/
}:O loopt

@Fire69
Sorry dat ik het altijd oneens met je moet zijn :+

Nooooh! Stahp!

• MisteRMeesteR

MisteRMeesteR

barto018 schreef op 05 februari 2004 @ 13:05:
[...]

[...]

nee, heb je volkomen gelijk in. maargoed, dat leek mij wel duidelijk.. maar jou dus niet :D anyways, srry voor mijn "uitspatting" O+ :>

www.google.nl

• Tentacle1
  • Laatst online: 13-03 09:12

Tentacle1

60% Puur Sap!

Fire69 schreef op 05 februari 2004 @ 13:29:
[...]

Live for Speed? :?

Bedoel je NFS? ;)
Ja, Live for Speed...

Zie: The Real Falcon in "ASUS bril >> wat kan je ermee doen ??"

Ennuh .. NFS, brrrr :/

System specs

• Vermicellisoep

Vermicellisoep

Nonsultant

offtopic:
Beetje vreemd, maar niet onaardig spel dat lvs :9

Nooooh! Stahp!

• mabarto
MisteRMeesteR schreef op 05 februari 2004 @ 13:56:
dat leek mij wel duidelijk.. maar jou dus niet :D
offtopic:
Dat het jou duidelijk is, is natuurlijk omdat je weet wat je schrijft. Ik moet mezelf in gaan denken hoe jij denkt :Y)

Goh wat zijn de GOTters de laatste dagen lief tegen mij O+

• ChojinZ
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 26-11 14:06
barto018 schreef op 05 februari 2004 @ 14:23:
[...]

offtopic:
Dat het jou duidelijk is, is natuurlijk omdat je weet wat je schrijft. Ik moet mezelf in gaan denken hoe jij denkt :Y)

Mij was het anders meteen duidelijk.....

Maaruh, We want pics!!!

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

• Vermicellisoep

Vermicellisoep

Nonsultant

barto018 schreef op 05 februari 2004 @ 14:23:
[...]

offtopic:

offtopic:
Get real, GOTters zijn niet lief ;) :9

Nooooh! Stahp!

Verwijderd

</chat>

• pep_82
  • Nu online
Goed ik heb ook zo'mn brilletje en ik weet wel dat het voor 3D animatie is. Maar zijn er ook nog enige nuttige leuke toepassingen ervoor. Er staat hier wel het een en ander over 3D foto's en spellen. Maar wat zijn dan de toppers hiervan. Ik heb het ding ook een keer op mijn kop gehad en voor de rest niet meer, ligt nu ergens stof te happen, maar ik zou dat brilletje nou toch wel eens een keer willen gebruiken.
En ga nou niet roepen dat het kansloos is enzo, ze moeten er toch ooit wel eens een vette demo voor gemaakt hebben.

• Osiris
  • Niet online
pep_82 schreef op 05 februari 2004 @ 15:32:
Goed ik heb ook zo'mn brilletje en ik weet wel dat het voor 3D animatie is. Maar zijn er ook nog enige nuttige leuke toepassingen ervoor. Er staat hier wel het een en ander over 3D foto's en spellen. Maar wat zijn dan de toppers hiervan. Ik heb het ding ook een keer op mijn kop gehad en voor de rest niet meer, ligt nu ergens stof te happen, maar ik zou dat brilletje nou toch wel eens een keer willen gebruiken.
En ga nou niet roepen dat het kansloos is enzo, ze moeten er toch ooit wel eens een vette demo voor gemaakt hebben.
Tja, elke DirectX-applicatie kan er mee over weg (OpenGL ook), dus je kunt gezellig naar de 3DMark-Demo koekeloeren als je dat leuk vind ofzo, maar ik raad je aan om het te gebruiken voor games etc :) Het voegt, vind ik, als je em goed afstelt echt een extra dimensie toe :)

Verwijderd

barto018 schreef op 05 februari 2004 @ 10:43:
[...]

Het is gewoon een soort verlengsnoer ingebouwd in je monitor... dat ding maakt het echt geen ruk uit wat hij door staat te geven, een 3d-bril-signaal of audio... dus waarom zou het niet werken?

• Vermicellisoep

Vermicellisoep

Nonsultant

Verwijderd schreef op 05 februari 2004 @ 15:59:
[...]

Het is gewoon een soort verlengsnoer ingebouwd in je monitor... dat ding maakt het echt geen ruk uit wat hij door staat te geven, een 3d-bril-signaal of audio... dus waarom zou het niet werken?
Dat is al uitgepraat (zie pagina 2) :)

Het ding heet trouwens Asus VR-100 Lcd 3D Glasses :7
Volgens mij geeft het net zo'n effect als zo'n 3d-spookhuis dat welleens op de kermis staat, daar krijg je ook zo'n maffe bril op waardoor sommige voorwerpen dichterbij lijken dan andere...

Hier een aardige review:
http://www.dansdata.com/vr100.htm

Ps. Sorry Euss |:(
|:(

Nooooh! Stahp!

• alexandersamson
stroom = stroom
stroom uit videokaart is gewoon de zefde stroom uit een geluidskaart hoor, iemand bewijzen van dat r meerdere soorten stroom bestaan?? :)

kheb ff potmetertje gehaald nog voor mn zonnbril, strx ff aansluiten en testen :)

• Osiris
  • Niet online
alexandersamson schreef op 05 februari 2004 @ 16:52:
stroom = stroom
stroom uit videokaart is gewoon de zefde stroom uit een geluidskaart hoor, iemand bewijzen van dat r meerdere soorten stroom bestaan?? :)

kheb ff potmetertje gehaald nog voor mn zonnbril, strx ff aansluiten en testen :)
't Ene voltage is de andere echter niet en daardoor is 't ene stroompje ook 't andere niet ;)

• alexandersamson
Osiris schreef op 05 februari 2004 @ 16:53:
[...]

't Ene voltage is de andere echter niet en daardoor is 't ene stroompje ook 't andere niet ;)
De ene wurgslang is de andere niet, maar het BLIJFT/IS een wurgslang ;)

• pep_82
  • Nu online
Het eeuwige verschil tussen grootheden en eenheden. Stroom in Ampere, Spanning in Volt.

• alexandersamson
sssht :)

• Elektronicanet
  • Laatst online: 19-11 13:42

Elektronicanet

Leds do it!

Fire69 schreef op 05 februari 2004 @ 10:28:
Mag ik nu concluderen dat ik dus niks ben met mijn brilletje en een TFT?
Idd _/-\o_

Nederlander in België

• koffercomputer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-11 10:37
Voor diegenen die een automatische zonnebril willen maken: denk er aan dat het LCD aangestuurd moet worden met een wisselspanning met gemiddelde waarde van 0 volt. Probleem is namelijk dat als je gelijkspanning op zo'n bril zet de interne contacten langzaam oplossen. En dan doet íe et niet meer.

Ik heb het opgegeven om nog correct Nederlands te blijven typen. 22.10.02

• alexandersamson
kga dat ding niet mn leven lkang bewaren hoor :D

Verwijderd

Ik vond dat ding vroeger wel lekker koel, schempje op 120mhz @ 640*480 en het zag er best wel vet uit. Geknipper dat valt mee, shermen van tegenwoordig kan zeker hogere refrehsrate aan alleen de resolutie is dan niet zo hoog.

Alleen met me huidige tft scherm werkt het niet, aan de ene kant is dat wel wat jammer. Maarja straks hebben we 3d tft's ^_^.

En nee ik gebruikte niet de 120hz interlace dat geeft rotte strepen, gewoon relax 120hz progesiev. Het schermpje begon alleen erg oud te worden tegenwoordig zal 150hz zeker mogelijk zijn.

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 05-02-2004 19:00 ]

• alexandersamson
dit was t weer voor vandaag :) kga weer eens verder met mn processor sleutelhanger

[ Voor 255% gewijzigd door alexandersamson op 05-02-2004 19:40 ]

• lexophilia
  • Laatst online: 26-03-2023
alexandersamson schreef op 04 februari 2004 @ 20:39:

Stoer this eerst een question topic, en nu is het dus een heuze mod aan et worden:)
Vindt et echt een strak idee.
Vraag dat patent maar vast aan jah want als ie op de markt ligt koop ik er 1:)

• Osiris
  • Niet online
pep_82 schreef op 05 februari 2004 @ 17:03:
Het eeuwige verschil tussen grootheden en eenheden. Stroom in Ampere, Spanning in Volt.
Doordat het ene voltage het andere niet is (bijvoorbeeld hoger B)), dan wordt, bij gelijke weerstand, de stroom ook omhoog en dat ik nou voltage ipv spanning gebruik kan me nu ff geen reet schelen :P :+

• alexandersamson
wie wel :D maarja who cares spreek anders in WATT kan je geen fouten maken :D

• alexandersamson
heeft er iemand misschien een id hoe je uit een 9v batterijtje, wisseltroom kan trekken?

Verwijderd

heel snel de draadjes wisselen :P

zonder gekheid.een wisselspanning is wel eruit te krijgen maar is niet echt eenvoudig.je zal dan een multivibrator en drivers aan een trafo moeten aansluiten die op de juiste freq oscileerd.nadeel is dat je 9 volt blokje zo leeg is.

• AcouSE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-11 14:31

AcouSE

Swedish Chef

Een "zonnebril" met LCD bestaat al een poosje in de las-industrie: http://www.hornell.com:70...eedglas/speedglas9000.asp

Verwijderd

die wil ik hebben maar zijn helaas heel erg duur.d8 dat die rond de 250 eurootjes kosten

Verwijderd

*offtopic* d8.. kan hjier wel vragen ;)

ik heb een Gf4Ti4600 en Ti4400.. is er op enige manier dan ook een 3d/VR bril hier op aan te sluiten?

Verwijderd

Ja, maar hij sluit dan natuurlijk wel het stekkertje dat uit zijn monitor komt aan op z'n viedokaart. dus dan wordt het bril=>monitorstekker=>videokaart ipv normaal boxjes=>monitorstekker=>geluidskaart.

• Vermicellisoep

Vermicellisoep

Nonsultant

Verwijderd schreef op 06 februari 2004 @ 17:32:
*offtopic* d8.. kan hjier wel vragen ;)

ik heb een Gf4Ti4600 en Ti4400.. is er op enige manier dan ook een 3d/VR bril hier op aan te sluiten?
Naar mijn weten zit er niet zo'n aansluiting op één van beide kaarten en kan er dus niet zo'n brilletje op aansluiten, helaas.
Je kaarten zijn gewoon te hip :9

[ Voor 2% gewijzigd door Vermicellisoep op 06-02-2004 18:15 . Reden: Bijde staat beter met ei :P ]

Nooooh! Stahp!

• Vermicellisoep

Vermicellisoep

Nonsultant

srry, dubbelpost. 8)7 |:( (ik kan nog niet zo goed met een muis overweg, ik gebruik 'm nog maar pas B) )

[ Voor 85% gewijzigd door Vermicellisoep op 06-02-2004 18:15 ]

Nooooh! Stahp!

Verwijderd

http://www.die-schuhmanns.de/stereo3d/stereo3d.htm

die link had ik al eerder gegeven maar het schijnt dat niemand kijkt.
op die site staan schema's hoe je een vr100 bril aan een parrallele of seriele poort kan hangen..
Pagina: 1