BTC 8 speed brander gaat steeds naar pio

Pagina: 1
Acties:

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Ik heb een 8 speed BTC brander welke tijdens het gebruik op PIO modus springt waardoor alles gaat haperen, zelfs de muis.

De speler kan UDMA4 aan en is nét nieuw (Norrod 10 jaar aanbieding).

Als ik mijn secondary ide controller en de brander deinstalleer via device manager en weer reboot is het even opgelost.

Wat kan hiervan de oorzaak zijn :?

Het gebeurde me net tijdens het overzetten van een onbeveiligde dvd via smartripper. Ik heb een analoge tape via de standalone dvd recorder opgenomen en wilde deze op de pc overnemen.

Wat misschien relevant kan zijn. Software die ik gebruik:

Nero 6.3.0.0, deamon tools, windows XP

Mainbord: MSI KT3 Ultra met laatste Hypherion drivers.

BIOS staat 32 Bit transfer nu AAN maar stond eerst UIT, beiden geven problemen.

De brander is Master zonder slave device...

• Fairy
  • Niet online
subtiel schopje

• D3LTA
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08-03 19:00
32 bits transfer is aan das leuk.. maar heb je cd-rom Udma support in bios ook wel aan staan ? (award bios )

probeer hem ook is al master of slave aan te sluiten.. wil ook nog wel is helpen.

volgende probleem kan zijn dat je misschien een oude cd-rom speler aan je zelfde ide kabel heb hangen die geen (u)dma ondersteund (maar dat zal vast wel niet)
zwakste schakel wint namelijk

andere via drivers geprobeerd ? laaste versie wil niet altijd zeggen dat het de beste is.

meer ideeen kan ik je zo niet geven

• Fairy
  • Niet online
D3LTA schreef op 05 februari 2004 @ 22:37:
32 bits transfer is aan das leuk.. maar heb je cd-rom Udma support in bios ook wel aan staan ? (award bios )

probeer hem ook is al master of slave aan te sluiten.. wil ook nog wel is helpen.

volgende probleem kan zijn dat je misschien een oude cd-rom speler aan je zelfde ide kabel heb hangen die geen (u)dma ondersteund (maar dat zal vast wel niet)
zwakste schakel wint namelijk

andere via drivers geprobeerd ? laaste versie wil niet altijd zeggen dat het de beste is.

meer ideeen kan ik je zo niet geven
Bios staat goed ingesteld, het is alleen dat hij na verloopt van tijd dus op pio springt.

De device is al enkel device dus dat is het niet. Ook met extra cdrom er aan gaat ie op pio en blijft de extra cdrom gewoon DMA draaien.

Kabels zijn netjes de voorgeschreven 80 draads kabels.

Mijn vorige brander (Nec ND1100) was precies zo aangesloten en werkte prima.

[ Voor 6% gewijzigd door Fairy op 05-02-2004 22:46 ]

• D3LTA
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08-03 19:00
master slave jumper al geprobeerd?

• biobak
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 12:23
Rounded ATA kabel? Die zette mijn brander steeds van UDMA-2 naar PIO-4

• Fairy
  • Niet online
Master slave staat goed
Ook is het geen rounded kabel.

PS. Ik ben redelijk thuis in dit spul dus de meest voor de hand liggende dingen heb ik al getest, zoals een andere IDE kabel, slave device er bij hangen etc.

Verwijderd

Firmware al gecontrolleerd? Heb eens een Pioneer DVD-ROM gehad die blauwe schermen veroorzaakte in Win2k. Firmwareupgrade was de oplossing. Ik zou dus ff de versie nakijken.

• Fairy
  • Niet online
Verwijderd schreef op 06 februari 2004 @ 01:12:
Firmware al gecontrolleerd? Heb eens een Pioneer DVD-ROM gehad die blauwe schermen veroorzaakte in Win2k. Firmwareupgrade was de oplossing. Ik zou dus ff de versie nakijken.
Staat een nieuwe firmware op.

• JSK
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 05-12-2025

JSK

Thunder K8WE

Wat bij mij in deze situatie heeft geholpen is:
1) device verwijderen in windows, opnieuw opstarten, wordt opnieuw herkend, en kan/blijft dan wel in DMA mode staan
2) aan andere IDE poort hangen

Specs Casemod

Pagina: 1