2e hands IBM gekocht met defect

Pagina: 1
Acties:

• Paulie72
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 06-03 14:20
Hallo,

Nu koop ik via Marktplaats een WD 800 JB met 8 MB krijg ik van die jongen een IBM IC35L080AVVA07-0 80 Gbyte met 2 Mb.

Vandaag bouwde ik hem in en blijkt 1 van de IDE pennetjes afgebroken te zijn.

het gaat om het pennetje rechtsboven naast de master / slave instellingen.

Werken doet hij dus niet. Is deze nog te repareren of kan ik hem meteen weggooien.

Ben nog bezig om mijn geld terug te krijgen maar ja dat wordt altijd een lastig tafereel. Ik denk dat ik dus naar mijn geld kan fluiten.

Kan iemand mij mogelijk helpen met het maken van deze aansluiting.

Met noodroepend groet Paul

Mini PC I5-10400 dual monitor, HP Microserver Freenas

• Kleintje81
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 01-03 15:18

Kleintje81

Blaat

Als ik hier kijk, dan zie ik dat die pin rechts boven en dus pin40 Ground is, aangezien je meerdere Ground punten op de connector hebt zou je wel een kunnen missen lijkt me, echter heb ik dit nooit in de praktijk geprobeerd. ;)

BF2 stats Systemen

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Werken doet hij dus niet.
Definieer. Wat doet het niet? Hoe ver kom je ermee? Wat zegt de BIOS? Het testtooltje van de fabrikant? 't Kan veel uitgebreider :)

Kleintje81: deze Ground hoort specifiek bij de "LED driver". Het gemis ervan heeft enkel tot gevolg dat de op het mobo aangesloten HDD LED geen HDD activiteit van deze schijf kan vernemen. Maar da's nog geen gedoogreden dat de schijf echt stuk is ;)

[ Voor 46% gewijzigd door BalusC op 04-02-2004 20:51 ]

• Paulie72
ik zal een nauwkeurigere omschrijving geven:

Ik heb de disk in raid gehangen samen met een WD 80 Gbyte 8 Mb.

Tijdens de installatie met windows, heb ik te maken met de volgende problemen:
1) Tijdens het laden van de windows installatie loopt hij vast en stopt. Geen disk
activiteit en de XD rom speler stopt systeem loopt vast.

2) Soms haal ik wel het einde en geeft windows aan dat er een hardware storing
is.
3) 1 keer hele installatie proces afgerond en na opstarten geeft de Raid tool aan
dat er een storing is met 1 van de schijven die niet actief is.

Ik ga zo is proberen om hem buiten de raid te gebruiken en of tie dan wel werkt. De IBM tool werkte gisteren wel toen ik hem niet in Raid had hangen.

Paul

• avon
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 27-06-2025
Dat zou ik idd eerst maar is proberen!, zonder die Raid configuratie; verschillende schijven
is vragen om problemen.

Gratis webwinkel beginnen? Met Onetoshop.com kunt u direct beginnen!

Verwijderd

Wellicht niet de meest nette manier, maar ik zou de schijf gewoon naar Hitachi sturen, als het goed is vervangen ze de schijf gewoon.
Deze serie HD's is sowieso bout, dus gewoon RMA'en

• BaRF
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14:40

BaRF

bijna kerst

je hebt een wd gekocht maar je krijgt een ibm? :?

The space between is where you'll find me hiding, waiting for you

Verwijderd

Verwijderd schreef op 04 februari 2004 @ 21:31:
Wellicht niet de meest nette manier, maar ik zou de schijf gewoon naar Hitachi sturen, als het goed is vervangen ze de schijf gewoon.
Deze serie HD's is sowieso bout, dus gewoon RMA'en
Die ID string komt bij bekend voor, het is een 120GXP en die zijn beter dan de 60GXP, want die waren WEL bout ja. :)

Maar het is wel raar, je adverteert met een WD met 8mb en doet een minstens anderhalf jaar oude IBM weg?

In elk geval zou ik die klootzak een gepeperde mail sturen, of hem liever nog opbellen. Dit slaat nergens op, verkeerde schijf en nog stuk ook.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 04-02-2004 21:39 ]

• Paulie72
Nu net in mijn pc gehangen buiten raid en vervolgens mijn WD 80 Gbyte gebruikt om windows op te zetten. Na windows installatie meteen de IBM erbij gehangen.
Krijg ik een C0000221 of C00021 hard error in mijn blauwe scherm haal ik schijf eruit blijft het zo. De IBM begint nu ook te tikken alsof hij vast zit. Hier wordt ik dus niet blij mee.

De gepepperde mail is al gestuurd en hij gaat kijken wat ie kan doen mogelijk een WD 80 Gbyte of geld terug.

Ik baal hier dus grondig van.

Paul

• FdG
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-12-2025

FdG

Als er een pin in afgebroken op de IDE connector vrees ik dat je RMA (garantie) wel kan schudden. De leverancier moet wel heel erg coulant zijn als ie dat alsnog accepteerd. Mocht je het proberen; wees dan van het begin af aan eerlijk, dus geef van te voren aan dat er een pin is afgebroken. Als ze er later achterkomen krijg je een hoop vervelende rekeningen; voor een nieuwe schijf of allemaal onnodige verzendkosten...

• Paulie72
Verwijderd schreef op 04 februari 2004 @ 21:39:
[...]

Die ID string komt bij bekend voor, het is een 120GXP en die zijn beter dan de 60GXP, want die waren WEL bout ja. :)

Maar het is wel raar, je adverteert met een WD met 8mb en doet een minstens anderhalf jaar oude IBM weg?

In elk geval zou ik die klootzak een gepeperde mail sturen, of hem liever nog opbellen. Dit slaat nergens op, verkeerde schijf en nog stuk ook.
Schrijft ie in zijn advertentie ook nog 100% werkende WD 80 Gbyte schijf. Helaas heb ik geen telefoonnummer maar wel een adres maar dat is weer niet echt om de hoek.

• Paulie72
FdG schreef op 04 februari 2004 @ 21:58:
Als er een pin in afgebroken op de IDE connector vrees ik dat je RMA (garantie) wel kan schudden. De leverancier moet wel heel erg coulant zijn als ie dat alsnog accepteerd. Mocht je het proberen; wees dan van het begin af aan eerlijk, dus geef van te voren aan dat er een pin is afgebroken. Als ze er later achterkomen krijg je een hoop vervelende rekeningen; voor een nieuwe schijf of allemaal onnodige verzendkosten...
ja het gaat hier om een gebruikte WD harde schijf van tussen de 6 mnden en 1 jaar oud.

Dus RMA is lastig daar ik de schijf niet gekocht heb maar degene waarvan ik hem gekocht heeft dus.

• FdG
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-12-2025

FdG

Dat is op zich geen probleem hoor; je kan de schijf voor garantie rechtstreeks aanbieden aan de fabrikant (in dit geval Hitachi) zonder dat je naar de winkel hoeft waar hij vandaan komt. Omdat de schijf tussen de 6 maanden en 1 jaar oud is zit er zeker nog garantie op; je kunt dit (in het geval van een IBM/Hitachi) checken op www.hgst.com onder support -> Warranty/RMA. Hier kun je het serienummer invoeren en zien of de schijf binnen garantie valt.

• guanpedro
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18-12-2025

guanpedro

Live forever or die trying

Ze letten niet op de eigenaar bij het RMA-en. Meestal kijken ze alleen naar de febrieksdatum.

Kijk eens op de site van Hitachi of ze met het serienummer een RMA willen afgeven.

Ah, iemand was me weer voor.

[ Voor 11% gewijzigd door guanpedro op 04-02-2004 22:07 ]

PC: MSI-NEO2FISR P4-2.6HT@2.8 Dual-channel GEIL-PC3500 Intel CSA GB-LAN 9600PRO Pioneer DVR106 Server: Dual Xeon-2GHz 3Ware 7500-12 11x120GB RAID5 GB-LAN RH 9 2.4.22 Digicam: Sony DSC-F717

Verwijderd

Gewoon ff bij Hitachi RMA nummer opvragen en goed verpkat opsturen en zeker weten dat je een nieuwe krijgt :D

heb ik ook al eens gedaan bij hun met mn IBM schijf die ik ook per ongeluk zelf had gesloopt en kreeg 3 weken later gewoon een nieuwe snellere schijf terug van hun _/-\o_

• Paulie72
Heb net een RMA aangemaakt bij Hitachi / IBM ik heb gewoon nog garantie erop.

Zal er een brief bij doen met mijn verhaal dat ik hem net overgekocht heb en dat hij zo aan mij is geleverd. Dat maakt denk ik mijn verhaal wel wat sterker en ben benieuwd of het lukt.

Ik hou jullie op de hoogte.

zowieso wil ik iedereen alvast bedanken want hier was ik zelf niet achtergekomen.

Met tevreden groet Paul

• itsme
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Paulie72 schreef op 04 februari 2004 @ 22:39:

Zal er een brief bij doen met mijn verhaal dat ik hem net overgekocht heb en dat hij zo aan mij is geleverd. Dat maakt denk ik mijn verhaal wel wat sterker en ben benieuwd of het lukt.

zowieso wil ik iedereen alvast bedanken want hier was ik zelf niet achtergekomen.

Met tevreden groet Paul
* itsme denkt dat je dat verhaal er beter niet bij kunt doen, waarom vervangen als je zelf al zegt dat ie gesloopt is door iemand?

"If God wanted us to have unlimited free energy He would have put a giant fusion reactor in the sky"

Verwijderd

Inderdaad, die brief moet je er echt niet bij doen. Verzin desnoods een geloof waardig l*l verhaal. Hoop het beste voor je.

Verwijderd

Met tevreden groet Paul
lezen ze toch niet, je moet er helemaal niets bij doen, veroorzaakt alleen maar verwarring. Gewoon de schijf opsturen in een goede verpakking is genoeg (natuurlijk wel een retouradres vermelden 8)7 ).

• InZane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20:16
Niet zo slim.

Dan schuiven ze het gewoon op jou. Het is jouw probleem dat je die hdd zo van iemand hebt overgenomen. Dat diegene de hdd heeft gesloopt heeft IBM/Hitachi niks mee te maken.

Zou idd gewoon een lulverhaal ophangen, anders kun je het wel vergeten ben ik bang.

Verwijderd

Gewoon de harde schijf goed verpakt opsturen en niks erbij doen. Ze controleren hem toch niet.

Geloof me maar O-) je krijgt gewoon een nieuwe terug.

• avon
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 27-06-2025
Haha, ja misschien krijgen ze medelijden... ;) Ze zitten echt niet te wachten op verhalen.

Ze stoppen zelf die hhd'tjes in een grote omdoos en huppa retour richting Hitachi.
En Hitachi, kijkt ze even snel na is het te redden komt er groot op de hhd te staan
refurbished en de rest flikkeren ze weg.

Gratis webwinkel beginnen? Met Onetoshop.com kunt u direct beginnen!

• Paulie72
Beste mede forummers,

mag ik hierbij 1 ieder danken voor zijn advies. Want zonder jullie had ik nu dus geen spik splinternieuwe 80 Gbyte harddisk gehad. Ik ben dus een blij mens.

1 RMA'tje gemaakt en binnen 3 weken een nieuwe gekregen. Super service van Hitachi en IBM

Met veel dankende groet,

Paul

Pagina: 1