Toon posts:

Heeft iemand kernel 2.2.18 al?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ikke wel in elk geval. Daarnet op slashdot gelezen dat dr een nieuwe stable kernel was en direkt gedownload en gecompileerd. Ben ik de eerste?!?!?! :P:P:P

Kernel 2.2.18 ondersteunt nu ook USB veel beter, dus voor diegenen die een USB muis willen aansluiten ofzo.... probeer het eens met 2.2.18!
Verder een enorm stel bugfixes en heel veel extra support.
Voor de rest is er nog wel het een en ander aan experimentele modules bijgekomen dus dr kan weer gespeeld worden...

Voor mij niet echt nuttig maar ja, mn vorige kernel was ietsje te statisch gecompileerd, ik kon er niet genoeg mee spelen. Een nieuwe kernel lag dus al een tijdje in de planning. Ik heb nu behalve network/firewalling support ook support voor (niet allemaal 2.2.18-specifiek ofzo hoor):
- ipv6
- uitgebreid samba en nfs client(ook v3)/server
- serieel/parallel/printer
- user quota's
- extra codetabellen (o.a. de euro, kickuh man!)

• Ikarus
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Ikarus

Nerd 1e klas

Natuurlijk heb ik die kernel al ;) Ik moest toch een verse kernel bakken en mijn server ging toch ff goed op zijn bek door een kapotte kaart maar ik heb het alleen gedaan vanwege de extra stabiliteit al die extra's heb ik helemaal niet nodig en hij draait als een zonnetje :).
Ik had hem gisteren al willen bakken maar toen was er nog geen Debianised version van :P

Ik heb hem vannochtend al gebakken vannavond geboot dus sorry jij was niet de eerste :)

There are two major products that come out of Berkeley: LSD and UNIX.
We don't believe this to be a coincidence. -- Jeremy S. Anderson
In short: just say NO TO DRUGS, and maybe you won't end up like the Hurd people. -- Linus TorvaldsI

• Jordi
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Jordi

#1#1

Ik heb em gisteren... inmiddels eergisteren ;) gebakken, gedebianized en wel :)

Het zal wel niet, maar het zou maar wel.

• Ikarus
  • Niet online

Ikarus

Nerd 1e klas

Hmm ik weet toch zeker dat ie eergister (hmm klein foutje) nog niet aanwezig was op mijn twee sites (ftp.nl.uu.net en sunsite) waar heb jij hem toen al Debianised gedownload

There are two major products that come out of Berkeley: LSD and UNIX.
We don't believe this to be a coincidence. -- Jeremy S. Anderson
In short: just say NO TO DRUGS, and maybe you won't end up like the Hurd people. -- Linus TorvaldsI

• imdos
  • Laatst online: 05-08 12:09

imdos

I use FreeNAS and Ubuntu

Ja; al gebakken gister maar nog niet getest!

pvoutput. Waarom makkelijk doen, als het ook moeilijk kan! Every solution has a new problem

Verwijderd

Topicstarter
Wat bedoelen jullie met 'debianized'??
Heb ik maanden met een undebianized kernel gewerkt?

:?

Verwijderd

Tipje: 2.2.18 bevat ook de CPUID voor de P4; dus die kernel draait gewoon op een P4.

/me is trouwens verbaasd dat t.net wel plaatst dat iets niet gaat, maar als er binnen twee dagen een oplossing voor is hoor je d'r niks meer van...

• Jordi
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Jordi

#1#1

Op woensdag 13 december 2000 13:32 schreef vxmv het volgende:
Wat bedoelen jullie met 'debianized'??
Heb ik maanden met een undebianized kernel gewerkt?

:?
Een debianized kernel is een kernel package dat gewoon, net als alle andere packages, op .DEB eindigt. Zo hoef je niet telkens opnieuw een kernel te compilen als je heel veel dezelfde systemen hebt... en als je je distro opnieuw erop kwakt, hoef je alleen maar dat package te installeren. Erg handig. Dat betekent NIET dat het een standaardkernel is, met de volgende sequence kun je je custom kernel in een DEB package kwakken:

make-kpkg clean
make [config|menuconfig|xconfig]
make-kpkg --revision verzinmaareennaamkernel.1.0 kernel_image

laat em maar fijn rammelen en als ie klaar is, staat er in de updir een DEB package, die je gewoon met de bekende dpkg -i blabla.deb kunt installeren :)

Het zal wel niet, maar het zou maar wel.

Pagina: 1