Toon posts:

xp installatie zonder interne cdrom

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Zit met vervelende opgave,heb hier laptop zonder intern cdrom station er staat xp op geinstalleerd maar werkt niet te goei.Nu heb ik alleen maar cdrom aangesloten op pcmcia.Dus als ik xp wil installeren zegt hij na de controle van hardware dat hij pcmcia.exe niet kan vinden omdat dat in dos niet erkent wordt veronderstel ik.
Hoe kan ik nu een goede installatie van xp daarop krijgen?
Alle tips zijn welkom.Maar liefst geen gegok want is mijn laptop niet dus als xp totaal niet meer werkt gaat hij niet blij zijn denk ik :?

• grimson
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14-05 18:13

grimson

domeingrommer

Schijf wissen. Dos partitie aanmaken daarop alle files gooien van de CD en dan lokaal installeren.
Enig punt is om in dos mode je CD-rom te benaderen.

• BLN
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 13-05 08:47

BLN

Zoek dat bestandje PCMCIA.exe op op de windows cd(op een gewone pc) ff op flop zetten en odner dos zeg je A:\PCMCIA.exe en als ie m laad kun je gewoon cdrommen via de pcmcia poort.

If it ain't broken, don't fix it

• qwertyuiop
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09-05 15:44
Geef even aan wat voor PCMCIA kaartje je gebruikt!

Verwijderd

Heb je een netwerkkaart? Dan zou je over het netwerk kunnen installeren/upgraden. Heb zo toen mijn Win98 laptop van 2000 Pro voorzien.
Ook heb ik eens een netwerk boot disk gezien waarmee je shares kon benaderen vanuit msdos na het starten, zo zou je dus zelfs een schone installatie kunnen uitvoeren door een andere computer met cdrom speler te gebruiken.

Verwijderd

Topicstarter
@BIX op windows cdrom staat dat bestandje al niet op.
Heb wel floppy gevonden met drivers dat bij de externe cdrom bij was.
Ja zit een netwerk aansluiting op.
En pcmciakaartje is rechtstreeks aan kabel verbonden dat naar cdwriter gaat is een freecom traveller 2

Verwijderd

Topicstarter
sorry mensen was niet pcmcia.exe maar fcpcmcia.sys dat hem niet kan vinden na de hardware controle heb wel de keuze om verder te gaan maar durf niet omdat ik bang heb dat er dan niks meer gaat werken
Pagina: 1