Lite-on LDW-411S wil geen dvd branden

Pagina: 1
Acties:

• Flex
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09-03 13:03
Zaterdag bovenstaande brander gekocht en aangesloten(oude brander correct uit windows verwijderd)
Eerst een audio/data cd gebrand met een cd-r, dat ging goed.
Daarna een dvd+r geprobeerd van het merk MMore,omdat de brander deze niet wou accepteren een firmware upgrade gedaan naar FSOH.
Na deze firmwareupgrade werd de cd nog niet herkend en ben ik naar de winkel gegaan om 2 A-merken dvd+r's te kopen,beide werden niet herkend door Nero(ook andere programma's geprobeerd maar zelfde probleem)
Dus dacht ik misschien naar Master zetten ipv Slave ( voor het eerst na lange tijd sta ik weer versteld wat hier allemaal gebeurd }:O )

Niets van bovenstaande wil werken om een dvd te branden,terwijl de brander het wel moet kunnen:
ATAPI / E-IDE Half-Height internal DVD+R / DVD+RW / DVD-R / DVD-RW / DVD-ROM / CD-R / CD-RW / CD-ROM combination drive

Ben ik nou gek aan het worden :?

• Flex
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09-03 13:03
Mocht iemand dit probleem in de toekomst krijgen,breng hem maar terug want dan issie overleden :)

• SkyStreaker
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16:18

SkyStreaker

Move on up!

Wij hebben hier sinds enkele maanden een Lite-on 411s in bezit met de laatste firmware geinstalleerd. Ineens van de ene op de andere dag kiest het apparaat er voor om geen DVD +/- R(W)'s meer te lezen. Vanzelfsprekend heb ik alle mogelijke dingen geprobeerd (firmwareversies, poorten, kaal OS) maar niks helpt. Een echte DVD leest hij zonder problemen (tot dusver, ik ben hier nog niet helemaal zeker over) en speelt hij af. Echter, stoppen wij een brandbare erin, dan gaat hij gekke geluiden maken (BGGGGRRRRRRRrrrr.... zoiets). Moet de lens misschien schoongemaakt worden (lijkt mij stug, van de ene dag op de andere) of zeggen jullie, ga toch maar even met de garantie in de winkel staan wapperen - ik heb mij namelijk geen idee wat er aan de hand kan zijn.

Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding

• SkyStreaker
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16:18

SkyStreaker

Move on up!

Is er iemand die mij wellicht wat advies kan verschaffen betreffende het bovenstaand probleem?

Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding

Verwijderd

Ik heb maar 1 advies, ga terug naar het aankoopadres en maak aanspraak op de garantievoorwaarden. Deze drive kan haast niet in orde zijn als ik dit zo hoor.

Succes