Waar defecte Xelo TFT naar toe brengen/versturen?

Pagina: 1
Acties:
  • 111 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• deavatar
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18-11-2025
Ik heb in juli 2003 een TFT monitor gekocht van het Duitse merk Xelo, welke na enkele maanden defect raakte. Normaal gesproken gaat de monitor naar de leverancier of direct naar de fabrikant. Aangezien ik geen aanspraak kan doen op mijn leverancier (don't ask) wil ik direct aanspraak doen op Xelo.

Op http://www.xelo.net/ heb ik een e-mail adres gevonden (support@xelo.ag). Na hierheen gemaild te hebben heb ik twee keer een verschillend telefoonnummer gekregen van een Nederlandse hotline, welke beide niet werkten. Hierna heb ik ze nog enkele mailtjes gestuurd, waarop ik geen reactie heb gekregen.

Aangezien het een beetje jammer is een 17" monitor zo maar bij het grof vuil te zetten, wil ik toch een nieuwe/gefixte monitor. Wat te doen?!?!

• koraks
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Wat is er precies mis mee? Als het een probleem is met voeding of backlight heb je kans dat een onafhankelijke reparateur er iets aan kan doen (tegen betaling uiteraard, maar dan hoef je je scherm iig niet weg te gooien...).

• deavatar
Het backlight is kapot; het lijkt net alsof het contrast en brightness op 0 staan.

• koraks
  • Niet online
[rml][ tft] CCFL[/rml]
Hij gaat er ook mee aan de slag, mss moet je dat topic eens gaan volgen.

• deavatar
Zelf repareren zal waarschijnlijk mijn laatste optie zijn. Ik heb er niet veel vertrouwen in dat ik daar in zal slagen :P

• koraks
  • Niet online
Hehe, ja, jammer, maar ik geef je ook niet al teveel kans. Al is het backlight en de bijbehorden inverter nog het eenvoudigste onderdeen van het hele scherm, dus heb je er wel de meeste kans mee dat je het nog in orde krijgt :)

• deavatar
Hoewel het proberen te repareren van een TFT wel een interessante ervaring zou zijn, doe ik het zoals gezegd liever niet ;)

Die TFT moet gewoon naar Xelo, aangezien er nog gewoon garantie op zit.

• Diamon
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01-07 09:01

Diamon

The Weird One

Een backlight gaat zelf niet snel stuk.
Meestal is het de inverter die het probleem veroorzaakt.
Dus, als je het aandruft, zou je je scherm uit elkaar kunnen halen en de inverter bekijken/nameten oid.

And The Only One

• deavatar
Ok, zal ik dit weekend (monitor staat bij mijn ouders, waar ik alleen in het weekend ben) proberen de monitor te ontleden :)

• MahRain
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-11-2025
Xelo is een merk van Astra Benelux, voor zover ik weet is dat de enige distri die Xelo verkoopt, grote kans dat de winkel waar je de Xelo gekocht hebt die dan ook daar gehaald heeft

http://www.astra-benelux.com/
Pagina: 1