Toon posts:

[debian] isdn kernel-patch hel

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Al zo'n 2,5 jaar werk ik nu met Linux (Debian). En omdat er in m'n server een (hisax) isdn kaart zit heb ik m'n nieuwe kernel vaak moeten compileren. Met de apt tools die bij debian zitten heb ik namelijk nooit een isdn kernel patch gevonden. Nog heb ik een boot parameter gevonden waardoor isdn bij het booten geladen kan worden. Mijn vraag is nu:

Weten jullie een manier om op een Debian distributie een isdn kaart te gebruiken ZONDER iets te hoeven compileren of van een onbekende website een patch te downloaden? 'k ben dus op zoek naar de nette en handige manier om dit te doen. _/-\o_

Het zelfde geldt trouwens voor de audio-kaart in de pc. Die wordt standaard ook niet herkend. Het mag toch niet de bedoeling zijn dat iedere gebruiker die iets specifieks wil, meteen z'n hele kernel moet compileren? |:(

• Jelmer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21:48
Patches nodig voor hisax kaarten??? Dat is zo'n beetje de kaart(soort) waar standaard de meeste support voor is!!

Geef de uitvoer van lspci eens?

[ Voor 12% gewijzigd door Jelmer op 04-02-2004 19:51 ]

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

Vroeger was die patch inderdaad nodig, mar dat waren de 2.0.X kernels, bij 2.2.X, 2.4.X en 2.6.X zijn de drivers die in de kernel zitten goed genoeg ;)

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt