Toon posts:

Audigy LS driver

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb gisteren een Creative Audigy LS gekocht. Nu wilde ik deze installeren en kwam ik erachter dat er geen driver cd bijzit, vreemd.
Nu heb ik natuurlijk geen zin om te wachten totdat die zaak een cd heeft opgestuurd en ben ik op zoek gegaan naar de drivers hiervan maar tot nu toe tevergeefs. Op driverguide vind ik niets en zelfs opd e site van creative is niets te vinden. Weet iemand waar ik deze kan vinden of welke andere drivers ik eventueel nodig heb? Dank alvast.

Verwijderd

Als ik me niet vergis heeft Creative een jaar geleden ofzo besloten om op hun site alleen maar updates aan te bieden. Bij een schone install heb je in principe de CD nodig, de inhoud daarvan circuleert her en der wel, maar niet via officiele kanalen.

Verwijderd

Topicstarter
Maar dan zou zo'n driverguide of iets hem toch moeten hebben?

• grimson
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07:21

grimson

domeingrommer

Probeer anders deze eens te installeren ?
http://files.europe.creat...N/SBA2_EAX4DRV_031031.exe

Deze Audigy 2 drivers zouden misschien kunnen werken voor een LS ?
(Ik kan deze drivers gewoon standalone installeren voor een A2)

[ Voor 35% gewijzigd door grimson op 04-02-2004 20:05 ]

Verwijderd

Topicstarter
Werkt helaas niet, als hij begint krijg ik de melding dat er geen Audigy 2 op mijn systeem gedetecteerd is, daar zit natuurlijk wat in. >:)

Verwijderd

weet iemand hier toevallig ook waar je drivers kunt vinden voor de audigy ES? :?
of weet iemand of er een driver cd in de verpakking zit van de Audigy ES? :?
ik weet namelijk niet of het slim is deze te kopen. ik heb het over deze kaart:
pricewatch: Creative SoundBlaster Audigy SE F/D

mzzl wouter

Verwijderd

Topicstarter
Natuurlijk, normaal gesproken zit overal een driver bij. In mijn geval is denk ik gewoon hoge uitzondering, een foutje.
Inmiddels opgelost trouwens.

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15:53
Wat zijn de verschillen tussen een Audigy ES en een Audigy LS ? Op de Creative site laten ze alleen de meest recente kaarten zien. Kan dus wel een LS met een Audigy 2 ZS vergelijken, maar een vergelijking tussen de ES en LS zit er niet in. Iemand?

Ok, na lang zoeken ben ik tot de conclusie gekomen dat de voornaamste verschillen tussen de ES en LS de volgende zijn:

Hardwarematige versnelling EAX Advanced HD / HD 4.0:
ES: ja
LS: nee --> Softwarematig dus, kost je framerates

Aantal hardwarematige 3D kanalen:
ES: 32
LS: 64

Grote verschil tussen een Audigy ES en een Audigy 1 is dat de ES geen firewire uitgang heeft en er geen game(s) erbij geleverd wordt(en).

Ik denk dat je als gamer dan ook meer aan een Audigy ES hebt dan aan een Audigy LS, en hij is nog goedkoper ook!

[ Voor 54% gewijzigd door Haay op 05-02-2004 11:52 ]

Pagina: 1