Nieuw moederbord weer defect?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Epitome
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 29-09 18:10
Sinds een week heb ik een nieuw moederbord in mijn PC zitten; Club3D (Albatron) PX845PEVP

Vijf dagen werkte het naar behoren totdat op een LAN Party ik een blauw scherm kreeg met de melding: IRQL_NOT_EQUEL_OR_LESS
Gezocht op Tweakers en het blijkt een melding te zijn die zowel door hardware- als softwareproblemen veroorzaakt kan worden.

Nieuwe videokaart geprobeerd en het probleem bleef bestaan.
Nieuw geheugen leek de problemen te verhelpen, maar daarna ging de videokaart op zwart en ging het moederbord piepen. Lange piepen op elkaar volgend.
Videokaart blijkt nu kapot te zijn en het geheugen wat er in zat waarschijnlijk ook.
Toen weer een andere videokaart erin en nou wil die wel booten maar loopt ie vast, eerst in Windows, of tijdens het startup screen of al tijdens het bootscherm.

Volgens de verkoper kan het niet het moederbord zijn, omdat hij het er net nieuw in heeft gezet...Maar daar begin ik nu toch echt aan te twijfelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein Edward
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19-02-2024
Heb je al je bios waarden terug op default gezet?
een nieuw bios geprobeerd?
Windows opnieuw geinstalleerd?

Een van die 3 heeft hier altijd een oplossing geboden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Epitome
Allemaal al gedaan zonder enige verbetering :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17-10 12:02

Shunt

Boe

wat zijn je verdere specs ?
dus
cpu
mobo
mem
hdd
vidkaart
voeding

enz enz enz

nu is het namelijk een beetje gissen in het donker
en je punt is ?
Exirion schreef op 04 februari 2004 @ 23:12:
[...]

Ik ben een vliegtuig.
en ik een fiets mare wat heeft dit voor meer waarde jongens :P

[ Voor 61% gewijzigd door Shunt op 04-02-2004 23:18 ]

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StickyPoundeZ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10-12-2023
Ik heb een auto

Oftwel, vertel eens wat meer...

[ Voor 54% gewijzigd door StickyPoundeZ op 05-02-2004 21:35 . Reden: waarschuwing :p ]

Everything is possible, until it's not.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:27

Exirion

Gadgetfetisjist

Ik ben een vliegtuig.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Epitome
Hoe bedoel je HK gedrag?!? :?

Ik zie niet in wat het helpt, maar dit zijn mijn specs:

Intel P4 2.4 GHz
Club3D PX845PEVP (is hetzelfde als Albatron PX845PEVP)
Corsair 512MB PC2700 DDR SDRAM Platinum Heatspreader
IBM 120GB (Deskstar 180GXP, 7200rpm 8MB cache)
Club3D Radeon 9700 Pro 128MB
Antec 480 Watt TrueBleu

Meer info http://www.tweakers.net/gallery/sys/1840

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb ook veel hangups gehad met die blauwe schermen. bleek achteraf dat mijn bios niet goed geupdate was. Opnieuw update gedaan en nu werkt alles perfect. geen onverwachte hangups meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt

Shunt

Boe

Epitome schreef op 04 februari 2004 @ 23:32:
Hoe bedoel je HK gedrag?!? :?

Ik zie niet in wat het helpt, maar dit zijn mijn specs:

Intel P4 2.4 GHz
Club3D PX845PEVP (is hetzelfde als Albatron PX845PEVP)
Corsair 512MB PC2700 DDR SDRAM Platinum Heatspreader
IBM 120GB (Deskstar 180GXP, 7200rpm 8MB cache)
Club3D Radeon 9700 Pro 128MB
Antec 480 Watt TrueBleu

Meer info http://www.tweakers.net/gallery/sys/1840
dit helpt natuurlijk mee als je er een 250 W voeding in had hangen was het niet vreemd je voeding dat niet fijn gevonden en zou hij waarschijnlijk opgeblazen zijn en dan had je ook goed kans dat je mobo mee dood was gegaan ;)

Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puc van S.
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17-10 19:00
vid kaart en geheugen al getest zodat je zeker weet dat ze kapot zijn (aub niet verkeerd op vatten en er nu met een hamer er op meppen om zeker te weten dat ze kapot zijn)?

je kan evt proberen eerst het bios te resetten (via jumper en of batterij er uit halen) start ie nog neit op kan je jumper verzetten batterij er uit en een dagje laten staan.

je kan ook zo kaal mogelijk opstarten dus alleen vid kaart 1 reepje ram (in geval van 2 reepjes) proc en evt. HD

[http://www.okbreijnen.nl] [Overwatch] [Cennahysh]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10:57

Mentalist

[avdD]

Heb je Hangen en Opstartproblemen troubleshooter al doorgenomen? :)

Heb je bijvoorbeeld memtest al gedraait? (voor meerdere uren)

Als je voeding, videokaart en geheugen hebt nagekeken/vervangen, alles al zo kaal mogelijk hebt geprobeerd (zonder geluidskaart e.d.), Windows opnieuw geïnstalleerd, bios gereset en het probleem bestaat nog steeds, dan zou ik ook behoorlijk gaan twijfelen aan het mobo. Heb je b.v. de HD ook al bekeken?

SpiffyClaptrap kan overigens z'n mail checken.

[ Voor 10% gewijzigd door Mentalist op 04-02-2004 23:48 ]

Verstuurd vanaf mijn Computer®

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien kom je hier verder mee:

http://www.microsoft.com/.../reskit/prmd_stp_hwpg.asp

http://support.microsoft....es=false&numDays=&InCC=on

Mijn ervaring is dat het toch wel vaak met drivers te maken heeft.

Heb je dit probleem overigens al meteen na een kale XP installatie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Epitome
De kale installatie loopt juist vast, bij het booten...

Memtest 3.0 loopt vast zowel bij het oude als het nieuwe geheugen...

Hierdoor weet ik niet of het oude noch het nieuwe geheugen defect is...
Heb even geen ander DDR SDRAM capable mobo voor handen omdat te testen, misschien morgen bij een vriend.

Videokaart is zeker kapot, heb het nog in een ander systeem getest...

Zo kaal mogelijk systeem lijkt iets te werken, het systeem loopt minder snel vast :/

Iemand anders zei tegen me dat het misschien de voeding is die de onderdelen stuk voor stuk sloopt, maar kan dat wel? Ik heb geaarde stopcontacten met overspanningsbeveiligde stekkerblokkken en die zijn niet gesprongen en Antec voedingen van meer dan 130 euro lijken me niet binnen een jaar je componenten op te blazen, wel?

BIOS resetten levert ook niet veel op zowel met jumper als factory defaults...

De HDD's heb ik in een ander systeem geformateerd om software en bootsectorproblemen uit tte sluiten met hetzelfde teleurstellende resultaat.

Kan een nieuw moederbord binnen een week je geheugen en videokaart slopen?
Ik vind het allemaal raar en denk erover na om gewoon een degelijk merk moederbord te kopen ook al heb ik garantie op alle huidige onderdelen... :X

[ Voor 3% gewijzigd door Epitome op 05-02-2004 02:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madrox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23-08 22:42

Madrox

Oh, Pharaoh!

mobo omruilen met eventueel een bijbetaling kan misschien ook, ff met de winkelier gaan kletsen ;+

Voor upgrade, complete zelfbouw, herstellen van windows/software klik hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt

Shunt

Boe

je weet dat die vidkaart een power freeter is he
dus als je die in een andere pc test altijd even zeker weten dat het punt 1 een 4x agp bord is en dat er minimaal een GOEDE 350 w voeding in zit anders heb je kans dat hij nog niets doet ;)

Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soggy
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20:45

Soggy

vroemmmm

Ik heb dezelfde meldingen gehad (MSI KT4Ultra mobo met zelfde Corsair geheugen als TS). Memtest86 gaf geen foutmeldingen. Er is nog een tweede progje wat ook Memtest heet en draait onder Windows. Die gaf direct aan dat het geheugen defect zou zijn.

Terug naar leverancier, deze hebben vaak een diagnosekaart die kan aangeven waar het probleem in zou zitten. Je leverancier dient goed spul te leveren.

[ Voor 1% gewijzigd door Soggy op 05-02-2004 08:18 . Reden: typo ]

If it works, tweak it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb het probleem ook een keer gehad maar dat was toen bij mij een software matig probleem door de driver in combinatie met Norton Antivirus. Maar als je al de onderdelen al eens hebt vervangen op het moederbord na dan moet je het moederbord eens gaan controleren. Anders is het een softwarematig probleem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Shunt schreef op 05 februari 2004 @ 08:07:
dus als je die in een andere pc test altijd even zeker weten dat het punt 1 een 4x agp bord is en dat er minimaal een GOEDE 350 w voeding in zit anders heb je kans dat hij nog niets doet ;)
Onzin. Ik heb een 9800 kaart in een vergelijkbaar systeem met 2 harde schijven, TV-kaart, 2 geluidskaarten, firewire interface, fans, etc. gehad met een 300W voeding. Het belang van voedingsvermogen wordt vaak zwaar overdreven.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Exirion schreef op 05 februari 2004 @ 14:08:
[...]

Onzin. Ik heb een 9800 kaart in een vergelijkbaar systeem met 2 harde schijven, TV-kaart, 2 geluidskaarten, firewire interface, fans, etc. gehad met een 300W voeding. Het belang van voedingsvermogen wordt vaak zwaar overdreven.
nouja, 't is maar net wat die voeding continu kan leveren. Goedkopere voedingen vermelden de piekwaarde, duurdere voedingen de continuwaarde (op el-cheapo voedingen staat bijna altijd ergens klein in een hoekje 'combined load', met daarachter een getal die veel lager ligt dan het opgegeven vermogen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Verwijderd schreef op 05 februari 2004 @ 14:42:
nouja, 't is maar net wat die voeding continu kan leveren. Goedkopere voedingen vermelden de piekwaarde, duurdere voedingen de continuwaarde (op el-cheapo voedingen staat bijna altijd ergens klein in een hoekje 'combined load', met daarachter een getal die veel lager ligt dan het opgegeven vermogen).
Een GOEDE 300W voeding is voldoende. 350 is overdreven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt

Shunt

Boe

Exirion schreef op 05 februari 2004 @ 14:08:
[...]

:X dat jij dat geluk hebt met een goede voeding wil niet zeggen dat de rest van de wereld ook zon goeie voeing in zijn kist heeft hangen.
ik zelf heb al 2 kasten met standaart 300 W voedinkjes vernielt door de zelfde gedachte gang ;) toen ben ik tog maar overgestapt op 350 W aopen voedingen.
de 300 haalt het ook wel maar niet als je dan ook nog eens een hoop andere zooi er bij gaat hangen bvb aan de 5 v lijn.

ooit is het gewoon op met zon voeding.
en waarom denk je dat ati zelf aan geeft dat er minimaal een goede 350 W voeding vereist is voor de nieuwe range kaarten? waarschijnlijk omdat het overdreven is :>

Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Shunt schreef op 05 februari 2004 @ 15:06:
ik zelf heb al 2 kasten met standaart 300 W voedinkjes vernielt door de zelfde gedachte gang ;) toen ben ik tog maar overgestapt op 350 W aopen voedingen.
de 300 haalt het ook wel maar niet als je dan ook nog eens een hoop andere zooi er bij gaat hangen bvb aan de 5 v lijn.
Aopen plakt z'n stickertje op Fortron voedingen, die dingen zijn prima (dat merk je dus ook in de prijs, ruim 2x zo duur als bijv. Qtec) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Shunt schreef op 05 februari 2004 @ 15:06:
en waarom denk je dat ati zelf aan geeft dat er minimaal een goede 350 W voeding vereist is voor de nieuwe range kaarten? waarschijnlijk omdat het overdreven is :>
Inderdaad ja. AMD schreeuwde ook van de daken dat iedereen een goeie 300W voeding nodig had met een Athlons, want een fabrikant heeft geen zin in gezeur. Ze geven alles dus zo ruim mogelijk op.

Pagina: 1