Toon posts:

[XP] Gebruikersprofielen veranderen*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil het volgende gaan doen.

Normaal gesproken staan gebruikersprofielen op de C:\Documents and Settings\

Deze wil ik graag veranderen naar E:\XP\Profiles
Nu weet ik dat je dit in regedit moet aanpassen.

Maar de vraag is: Welke regkeys moet je allemaal gaan aanpassen ?

• Tux
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-05 19:37

Tux

Bij de eigenschappen van een gebruiker ergens in Administrative tools in het Control Panel kan je instellen in welke map die bestanden moeten komen.

Control Panel > Administrative Tools > Computer Management > System Tools > Local Users and Groups > Users > dubbelklik op het account en ga naar het tabblad Profile.

Dan zie je het gebied met de naam Home folder en daarbij dan je Local path: instellen.

[ Voor 47% gewijzigd door Tux op 04-02-2004 19:27 ]

The NS has launched a new space transportation service, using German trains which were upgraded into spaceships.

Verwijderd

Topicstarter
Ik gebruik overigens Windows XP SP1 Nederlandse Versie

• Tux
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-05 19:37

Tux

Verwijderd schreef op 04 februari 2004 @ 19:26:
Ik gebruik overigens Windows XP SP1 Nederlandse Versie
Ook wel handig om erbij te vermelden of je XP Pro of Home gebruikt ;)

The NS has launched a new space transportation service, using German trains which were upgraded into spaceships.

Verwijderd

Topicstarter
Tux schreef op 04 februari 2004 @ 19:26:
Bij de eigenschappen van een gebruiker ergens in Administrative tools in het Control Panel kan je instellen in welke map die bestanden moeten komen.

Control Panel > Administrative Tools > Computer Management > System Tools > Local Users and Groups > Users > dubbelklik op het account en ga naar het tabblad Profile.

Dan zie je het gebied met de naam Home folder en daarbij dan je Local path: instellen.
Hoe zit dat met de local user en de default user.
Als ik een nieuw account maak en deze logt aan moet deze ook gelijk onder E:\XP\Profiles komen

Verwijderd

Topicstarter
Ik gebruik Professional

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

ThaHuricane - zou je als je zelf de laatste poster bent je bericht willen bewerken in plaats van een nieuwe reactie te plaatsen? :)

Verder - onze eigen mutsje heeft hier eens een howto voor geschreven: [rml][ 200x]Howto: Plaats van profile veranderen[/rml]

• mduijvendijk
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11-05 14:22

mduijvendijk

Flying Rukia ^_^

elevator schreef op 04 februari 2004 @ 19:40:
ThaHuricane - zou je als je zelf de laatste poster bent je bericht willen bewerken in plaats van een nieuwe reactie te plaatsen? :)

Verder - onze eigen mutsje heeft hier eens een howto voor geschreven: [rml][ 200x]Howto: Plaats van profile veranderen[/rml]
Misschien is het ook wel handig om te vermelden, dat je map documents and settings al bij de installatie op een andere partitie of submap kan zetten :Y)

Sometimes human's are...

Verwijderd

Topicstarter
mduijvendijk schreef op 05 februari 2004 @ 08:26:
[...]

Misschien is het ook wel handig om te vermelden, dat je map documents and settings al bij de installatie op een andere partitie of submap kan zetten :Y)
Ik heb niets gezien waar je dit kon veranderen tijdens de installatie... Wordt gelijk alles in het register ook goed gezet ??? Waar kan je dit precies veranderen ???

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Dit kan je doen met sysprep :) Dit is terug te vinden op je Windows cd :)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• mduijvendijk
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11-05 14:22

mduijvendijk

Flying Rukia ^_^

Het is te vinden in de map SUPPORT\TOOLS
Pak het bestand Deploy.cab uit en gebruik setupmr.exe
Het bestand ref.chm bevat een uitgebreide uitleg van alle mogelijkheiden (waaronder het verplaatsen van de map documents and stettings) ;)

Sometimes human's are...

Pagina: 1